Davina Michelle en Snelle verzorgen aanstaande maandag in het Rijksmuseum in Amsterdam gezamenlijk het ING Koningsdagconcert. Het is een speciaal concert om heel Nederland in deze lastige tijd een hart onder de riem te steken. Het optreden zal verrassingen bevatten en wordt online voor alle – 17 miljoen – Nederlanders uitgezonden vanaf 09:00 uur via YouTube. ING is trotse hoofdsponsor van het Rijksmuseum en samen maken zij al 15 jaar lang kunst en geschiedenis toegankelijk voor een zo groot mogelijk publiek.
Het is voor het eerst dat Davina Michelle en Snelle weer samen optreden sinds het moment dat zij de hit ’15 miljoen mensen’ herschreven. De artiesten twijfelden niet toen het verzoek van ING kwam om iets bijzonders te doen. Snelle: “Ik ben enorm vereerd dat we zijn gevraagd om iets moois te doen op Koningsdag. Het is fantastisch dat we in het Rijksmuseum tussen de meesterwerken mogen optreden.” Davina Michelle vult aan: “Natuurlijk zal het raar zijn om in deze schitterende omgeving te staan zonder publiek maar we hopen op deze manier iets moois te geven aan heel Nederland op Koningsdag. Het voelt goed om juist op deze dag nog een keer onze versie van het lied ’15 miljoen mensen’ te spelen”.
Vertrouwen in de toekomstInitiatiefnemer van dit concert is ING, dat hiervoor de samenwerking opzocht met Snelle, Davina Michelle en het Rijksmuseum. “Het online concert is een hart onder de riem voor alle Nederlanders op een nationale feestdag die in de huidige omstandigheden heel anders verloopt dan anders”, zegt Tjitske Benedictus, hoofd sponsoring van ING Nederland. “We willen van Koningsdag 2020 toch iets bijzonders maken voor en met 17 miljoen Nederlanders. Feestelijk, vol vertrouwen en met inspiratie voor onze gezamenlijke toekomst. We gaan samen vooruit.”
17 miljoen mensenHet nummer ’17 miljoen mensen’ van Davina Michelle en Snelle staat al enkele weken bovenaan de hitlijsten. Het is een cover van de klassieker ‘15 miljoen mensen’ van Jochem Fluitsma en Eric van Tijn met een tekst van Frank Pels, die door een reclamespot voor de Postbank (1996) wereldberoemd werd in Nederland. Het nummer zit sindsdien in het DNA van ING en van de Nederlanders. Het concert is maandag 27 april op 09:00 uur te volgen op de link: Youtube.com/ingnl
Ik ben enorm vereerd dat we zijn gevraagd om iets moois te doen op Koningsdag. Het is fantastisch dat we in het Rijksmuseum tussen de meesterwerken mogen optredenSnelle
Natuurlijk zal het raar zijn om in deze schitterende omgeving te staan zonder publiek maar we hopen op deze manier iets moois te geven aan heel Nederland op Koningsdag. Het voelt goed om juist op deze dag nog een keer onze versie van het lied ’15 miljoen mensen’ te spelen.Davina Michelle
Het online concert is een hart onder de riem voor alle Nederlanders op een nationale feestdag die in de huidige omstandigheden heel anders verloopt dan anders. We willen van Koningsdag 2020 toch iets bijzonders maken voor en met 17 miljoen Nederlanders. Feestelijk, vol vertrouwen en met inspiratie voor onze gezamenlijke toekomst. We gaan samen vooruit.Tjitske Benedictus, Hoofd sponsoring ING Nederland
- Renske Piet
-
Corporate Zaken, Fraude & Cyber Security
Privacy & Data, Stakeholder Management
Pensioenen, Verzekeren, Consumptief Krediet, Sportsponsoring - renske.piet@ing.com
- tel: +31 611252113
Contactgegevens
-
- Harold Reusken
-
Head of Media Relations ING Nederland
Corporate Zaken
Sponsoring - harold.reusken@ing.com
-
- Alexandra Schippers
-
Fraude & Cybersecurity
KYC
Corporate Sustainability
ING Nederland fonds - alexandra.schippers@ing.com
-
- Daan Heijbroek
-
Hypotheken
ING Research (Economisch Bureau) Algemeen
Sparen
Pensioenen & Verzekeringen
Privacy - daan.heijbroek@ing.com
Kopieer link
https://nieuws.ing.nl/nl-NL/188533-koningsdagconcert-davina-michelle-en-snelle-in-rijksmuseumGerelateerde onderwerpen
Gerelateerde berichten
ING trotse partner van nieuwe talentenjacht ‘The Headliner’
In de nieuwe talentenjacht ‘The Headliner’, gaan twee coachteams de strijd aan met elkaar: Nick Schilder & Typhoon en Jacqueline Govaert & Kraantje Pappie. Dat doen zij samen met de talenten die he...
ING en de Junior Company van het Nationale Ballet verlengen partnership
ING en de Junior Company van Het Nationale Ballet verlengen hun partnership. ING is sinds 2017 hoofdsponsor van de Junior Company. Mede dankzij de meerjarige steun van ING is de Junior Company uitg...
ING en Koninklijk Concertgebouworkest al 35 jaar trotse partners
Op zaterdag 20 april aanstaande is het precies 35 jaar geleden dat ING en het Koninklijk Concertgebouworkest hun partnerschap bezegelden. Met deze samenwerking maken zij klassieke muziek voor een b...
ING maakt zich hard voor gelijkheid tussen mannen en vrouwen
Het Rijksmuseum zit vol inspirerende verhalen van krachtige vrouwen, al worden deze maar weinig gehoord. Met de campagne ‘Reframing women: turning history into her story’, wil ING de verhalen achte...
MEAU en ING verbinden muziek en beeldende kunst voor een jong publiek
De meest gestreamde vrouwelijke artiest van de Benelux in 2022, singer songwriter MEAU, schreef speciaal voor de tentoonstelling Vermeer in het Rijksmuseum het nummer ‘Als Thuis’. Dit is geïnspiree...