Amateurvoetbalclubs kunnen zich vanaf maandag 9 maart aanmelden om kans te maken op een driejarig sponsorcontract van ING met een waarde tussen €2.500 en €5.000 per seizoen. Amateurclubs komen in aanmerking voor deze sponsoring door een voorstel in te dienen om het meiden- en vrouwenvoetbal verder te ontwikkelen binnen hun vereniging. De beste ideeën beloont ING met een driejarig sponsorcontract.
De campagne is een vervolg op de aankondiging van 15 februari van ING en de KNVB om samen het meiden- en vrouwenvoetbal verder te ontwikkelen en te professionaliseren. Het moet ‘normaal’ worden om bij voetbal meteen te denken en te praten over meiden- en vrouwenvoetbal. De gezamenlijke ambitie is dan ook om het meiden- en vrouwenvoetbal nóg meer te integreren in de voetbalwereld. De komende vijf jaar werken de KNVB en ING gezamenlijk aan een groei van 25% naar 200.000 vrouwelijke KNVB-leden en 25% meer vrouwelijk kader bij amateurclubs.
In augustus 2020 verlengt ING daarbij alle sponsorcontracten met meer dan 500 amateurvoetbalverenigingen. Aan amateurclubs waar ING hoofdsponsor is, stelt ING de vernieuwde voorwaarde dat minimaal 25% van het sponsorbedrag wordt besteed aan meiden- en vrouwenvoetbal. Deze sponsoring moet dus ook bijdragen aan de doelstellingen die ING en KNVB hebben voor het meiden- en vrouwenvoetbal.
Sarina Wiegman, bondscoach van de OranjeLeeuwinnen, is sinds 15 februari 2020 ambassadeur van het meiden- en vrouwenvoetbal. “Het meiden- en vrouwenvoetbal heeft de afgelopen jaren al enorme stappen gemaakt. Dat is geweldig om van dichtbij te zien en te ervaren. Maar, en dat kan ik niet vaak genoeg zeggen, we zijn er nog niet. Ik vind het fantastisch dat ING op deze manier het meiden- en vrouwenvoetbal verder ontwikkelt en amateurclubs de kans biedt om hieraan bij te dragen. Zo creëren we dat er voor alle meiden en vrouwen een plek is in het voetbal. Binnen of buiten het veld. Ik ben benieuwd naar de initiatieven.”
Clubs kunnen zich van 9 maart tot en met 30 april 2020 aanmelden via ing.nl/voetbal. De voorstellen worden beoordeeld op het gebied van starten/stimuleren van meiden- en vrouwenvoetbal, opleiden van vrouwelijk kader, integreren en stimuleren van gemengd voetbal en overige creatieve initiatieven op het gebied van meiden- en vrouwenvoetbal. Elk onderdeel telt bij de jurering voor 25% mee. Uiterlijk 22 mei worden alle clubs geïnformeerd of zij met hun inzending in aanmerking komen voor een sponsorcontract. Afhankelijk van de inzendingen maken maximaal 80 clubs kans op een sponsorovereenkomst.
Steven Sedee, Manager Sportsponsoring ING: “Amateurverenigingen zijn echt de basis van het Nederlandse voetbal. Zij hebben de kennis, kunde en faciliteiten in huis om meiden- en vrouwenvoetbal aan te bieden en het de plek te geven die het verdient. Daarom willen we clubs heel graag enthousiasmeren om het meiden- en vrouwenvoetbal verder te integreren binnen hun vereniging. We kijken uit naar de voorstellen van de clubs en wensen de clubs natuurlijk veel succes”.
Het meiden- en vrouwenvoetbal heeft de afgelopen jaren al enorme stappen gemaakt. Dat is geweldig om van dichtbij te zien en te ervaren. Maar, en dat kan ik niet vaak genoeg zeggen, we zijn er nog niet. Ik vind het fantastisch dat ING op deze manier het meiden- en vrouwenvoetbal verder ontwikkelt en amateurclubs de kans biedt om hieraan bij te dragen. Zo creëren we dat er voor alle meiden en vrouwen een plek is in het voetbal. Binnen of buiten het veld. Ik ben benieuwd naar de initiatieven.Sarina Wiegman - bondscoach van de OranjeLeeuwinnen
Amateurverenigingen zijn echt de basis van het Nederlandse voetbal. Zij hebben de kennis, kunde en faciliteiten in huis om meiden- en vrouwenvoetbal aan te bieden en het de plek te geven die het verdient. Daarom willen we clubs heel graag enthousiasmeren om het meiden- en vrouwenvoetbal verder te integreren binnen hun vereniging. We kijken uit naar de voorstellen van de clubs en wensen de clubs natuurlijk veel succes.Steven Sedee - Manager Sportsponsoring ING
- Renske Piet
-
Corporate Zaken, Fraude & Cyber Security
Privacy & Data, Stakeholder Management
Pensioenen, Verzekeren, Consumptief Krediet, Sportsponsoring - renske.piet@ing.com
- tel: +31 611252113
Contactgegevens
-
- Perscontact ING
- Voor algemene vragen en verzoeken van informatie, interviews, foto's, video's, en publicaties.
- pers@ing.nl
- 020 576 41 90
Gerelateerde onderwerpen
Gerelateerde berichten
ING-campagne ‘Niemand buitenspel’ doorbreekt taboe op verborgen armoede
Op 6 juli start het Europees Kampioenschap voetbal voor vrouwen. Als hoofdsponsor van het Nederlandse voetbal steunt ING de OranjeLeeuwinnen in hun strijd om opnieuw Europees kampioen te worden. IN...
ING, KNVB en maatschappelijke partners slaan handen ineen zodat ieder kind kan voetballen
ING gaat samen met de KNVB, SchuldenlabNL, de VoorzieningenWijzer en de NSR (Nederlandse Schuldhulproute) zorgen dat dit jaar zoveel mogelijk Nederlandse amateurverenigingen een financieel contactp...
ING blijft hoofdsponsor van het Nederlandse voetbal
De KNVB en ING hebben vandaag hun samenwerkingsovereenkomst verlengd tot 2028. Daarmee blijft ING ook de komende zes jaar hoofdsponsor van het Nederlandse voetbal, van de OranjeLeeuwinnen tot de jo...
Komende vier jaar meer vrouwen in voetbal door trainersbeurs ING
ING bedankt de vertrekkende bondscoach van de OranjeLeeuwinnen, Sarina Wiegman, met de introductie van een vierjarige trainersbeurs. Via deze beurs worden meiden en vrouwen gestimuleerd voor een op...
ING trapt EK af met ode aan het hele Nederlandse voetbal
ING is al 25 jaar trotse sponsor van het Nederlandse voetbal. Het EK in 2021 valt door het uitstel in 2020 nu samen met dit mooie jubileum. Daarom is de TV-campagne van ING tijdens het EK een ode a...