ING is 2020 begonnen met een nieuwe merkrichting, inclusief de eerste wereldwijde tagline van het bedrijf: ‘do your thing’. Het is een volgende stap in de Think Forward strategie van ING.
De nieuwe merkrichting laat zien dat we als ING mensen in staat stellen om een stap voor te blijven, zowel zakelijk als privé. Het gaat over mensen aanmoedigen om meer dingen te doen die hen raken. En het gaat erom dat mensen zich kunnen concentreren op wat voor hen het belangrijkste is, wetende dat zij, hetzij in hun privé- of professionele leven, hun wereld net een beetje beter kunnen maken. Dit kan voor iedereen verschillend zijn. Of je nu een multinational leidt, de banjo leert spelen of afval van het strand opraapt. ING is er om mensen te laten bankieren met minimale inspanning en maximale eenvoud door een uitstekende gebruikerservaring die vooral slim, gemakkelijk en persoonlijk is. Ervaringen die overal hetzelfde zijn.
Dit jaar zal ‘do your thing’ te zien zijn in alle marketing, communicatie- en sponsoractiviteiten, te beginnen met een nieuwe campagne op Amsterdam Schiphol Airport in januari. De campagne zal de komende 3 jaar te zien zijn op Schiphol aangezien ING en Schiphol hun samenwerking tot het eind van 2022 hebben verlengd. Hiermee behoudt ING haar prominente positie op alle luchtbruggen binnen en buiten. De nieuwe campagne zal binnenkort ook op de lokale markten, waaronder de Nederlandse markt, te zien zijn. Deze campagnes zullen nieuwe merkelementen bevatten zoals een nieuwe stijl van fotografie, een aangepast logo en de nieuwe tagline ‘do your thing’.
Contactgegevens
-
- Harold Reusken
-
Head of Media Relations ING Nederland
Corporate Zaken
Sponsoring - harold.reusken@ing.com
-
- Alexandra Schippers
-
Fraude & Cybersecurity
KYC
Corporate Sustainability
ING Nederland fonds - alexandra.schippers@ing.com
-
- Daan Heijbroek
-
Hypotheken
ING Research (Economisch Bureau) Algemeen
Sparen
Pensioenen & Verzekeringen
Privacy - daan.heijbroek@ing.com
Gerelateerde onderwerpen
Gerelateerde berichten
Milieudefensie spant klimaatzaak aan tegen ING
Vandaag heeft Milieudefensie officieel een rechtszaak aangespannen tegen ING en onze aanpak voor klimaatactie door het overhandigen van een dagvaarding.
Iedereen zou moeten werken aan zijn digitale weerbaarheid
Vandaag gaat de campagne “Unlock Digitale Weerbaarheid” van start. Het is een initiatief van KPN en ING, in nauwe samenwerking met de politie en overheid, om de digitale weerbaarheid van Nederlande...
Reactie ING op uitzending van Radar over sanctiescreening en discriminatie
Het consumentenprogramma Radar besteedde op maandag 30 september 2024 aandacht aan sanctiescreening en discriminatie. Hier leest u onze reactie.
ING onderzoek: Helft van jongeren van generatie Z heeft schulden
ING start een meerjarenprogramma om jongeren te helpen financieel gezond te zijn en te blijven. De campagne “Jouw geld, jouw keuze”, gemaakt in samenwerking met jongeren zelf, vormt de aftrap en is...
ING Nederland start ontwikkeling nieuwe hoofdkantoorlocatie
ING Nederland start met de ontwikkeling van een nieuwe hoofdkantoorlocatie aan de Bijlmerdreef 98 in Amsterdam Zuidoost. De bank verwacht medio 2027 het nieuwe kantoor te betrekken