Ter ere van het ‘Rembrandtjaar’ in 2019, heeft ING als hoofdsponsor van het Rijksmuseum de stem van Rembrandt gereconstrueerd. Hierdoor kan hij 350 jaar na zijn overlijden heel Nederland schilderles geven. Om ook kinderen kennis te laten maken met Rembrandt, heeft ING in samenwerking met het Rijksmuseum het lespakket ‘Rembrandts Meesterklas’ ontwikkeld voor basisscholen. Dit is een interactieve schilderles voor de bovenbouw van de basisschool waarin Rembrandt zelf via een Google Home tegen de leerlingen praat. Op deze manier wil ING kinderen op een toegankelijke en innovatieve manier in aanraking brengen met kunst en cultuur.
Rembrandts Meesterklas is ontwikkeld door ING in samenwerking met het Rijksmuseum en geschikt voor groep 7 en 8 van de basisschool. Via de Google Assistent op de Google Home geeft de stem van Rembrandt drie interactieve schilderlessen aan de leerlingen over o.a. schetsen met houtskool en kleurgebruik. Ook kunnen de leerlingen terugpraten en zelf vragen stellen aan Rembrandt. Het eindresultaat is een zelfportret.
De afgelopen weken heeft ING met 10 basisscholen Rembrandts Meesterklas getest. Zowel docenten als leerlingen reageren enthousiast en vinden het een innovatieve en leuke manier om meer te leren over Rembrandt en zijn schildertechniek. Daarom biedt ING samen met Google en het Rijksmuseum het lespakket aan nog eens 50 basisscholen aan. Google stelt daarvoor 50 Google Homes beschikbaar. Scholen die mee willen doen kunnen zich aanmelden via www.ing.nl/rembrandt.
Contactgegevens
-
- Harold Reusken
-
Head of Media Relations ING Nederland
Corporate Zaken
Sponsoring - harold.reusken@ing.com
-
- Alexandra Schippers
-
Fraude & Cybersecurity
KYC
Corporate Sustainability
ING Nederland fonds - alexandra.schippers@ing.com
-
- Daan Heijbroek
-
Hypotheken
ING Research (Economisch Bureau) Algemeen
Sparen
Pensioenen & Verzekeringen
Privacy - daan.heijbroek@ing.com
Kopieer link
https://nieuws.ing.nl/nl-NL/188666-stem-van-rembrandt-geeft-nu-ook-schilderles-op-scholenGerelateerde onderwerpen
Gerelateerde berichten
ING trotse partner van nieuwe talentenjacht ‘The Headliner’
In de nieuwe talentenjacht ‘The Headliner’, gaan twee coachteams de strijd aan met elkaar: Nick Schilder & Typhoon en Jacqueline Govaert & Kraantje Pappie. Dat doen zij samen met de talenten die he...
ING en de Junior Company van het Nationale Ballet verlengen partnership
ING en de Junior Company van Het Nationale Ballet verlengen hun partnership. ING is sinds 2017 hoofdsponsor van de Junior Company. Mede dankzij de meerjarige steun van ING is de Junior Company uitg...
ING en Koninklijk Concertgebouworkest al 35 jaar trotse partners
Op zaterdag 20 april aanstaande is het precies 35 jaar geleden dat ING en het Koninklijk Concertgebouworkest hun partnerschap bezegelden. Met deze samenwerking maken zij klassieke muziek voor een b...
ING maakt zich hard voor gelijkheid tussen mannen en vrouwen
Het Rijksmuseum zit vol inspirerende verhalen van krachtige vrouwen, al worden deze maar weinig gehoord. Met de campagne ‘Reframing women: turning history into her story’, wil ING de verhalen achte...
MEAU en ING verbinden muziek en beeldende kunst voor een jong publiek
De meest gestreamde vrouwelijke artiest van de Benelux in 2022, singer songwriter MEAU, schreef speciaal voor de tentoonstelling Vermeer in het Rijksmuseum het nummer ‘Als Thuis’. Dit is geïnspiree...