Vanaf 7 juni strijden de OranjeLeeuwinnen op het Wereldkampioenschap vrouwenvoetbal in Frankrijk. Meer dan driekwart van de Nederlanders heeft vertrouwen in de OranjeLeeuwinnen. Vier op de tien denken dat de speelsters van bondscoach Sarina Wiegman de halve finale halen en 32% verwacht zelfs dat Nederland de wereldtitel mee naar huis neemt. Lieke Martens is nog altijd ongekend populair en de meest favoriete speler van het elftal (40%). Zo blijkt uit onderzoek van ING, de hoofdsponsor van de KNVB en de OranjeLeeuwinnen.
Twee derde van de Nederlanders is op de hoogte van de deelname van de OranjeLeeuwinnen aan het WK in Frankrijk. Ruim de helft van Nederland (55%) is van plan om de wedstrijden te kijken. Veruit de meeste Nederlanders doen dit thuis (88%).
Zeven op de tien Nederlanders geven aan naar het WK vrouwenvoetbal te kijken omdat ze de wedstrijden van de OranjeLeeuwinnen leuk of spannend vinden. Dit geldt met name voor mannen (75% vs. 65% van de vrouwen). Ook is op de hoogte blijven, zodat erover gepraat kan worden met anderen, voor mannen vaker een reden om te kijken naar de wedstrijden dan voor vrouwen (21% vs. 14%). Over het algemeen zijn Nederlanders hoopvol gestemd over het Nederlands vrouwenvoetbal (83%). Twee derde vindt dat mannen- en vrouwenvoetbal dezelfde hoeveelheid aandacht moet krijgen in media.
Uit het onderzoek blijkt dat het succes van de OranjeLeeuwinnen het wij-gevoel onder Nederlanders vergroot (59%) en Nederlanders trotser maakt op hun land (51%). Eén op de tien Nederlanders wordt door de OranjeLeeuwinnen gemotiveerd om zelf ook (meer) te gaan sporten.
- Alexandra Schippers
-
Zakelijk (ZZP & MKB, incl. kredietverlening)
KYC Zakelijk, Online Bankieren & Betalen
MVO ING Nederland fonds, donaties, inclusie - alexandra.schippers@ing.com
- tel:+31 615388085
Contactgegevens
-
- Harold Reusken
-
Head of Media Relations ING Nederland
Corporate Zaken
Sponsoring - harold.reusken@ing.com
-
- Alexandra Schippers
-
Fraude & Cybersecurity
KYC
Corporate Sustainability
ING Nederland fonds - alexandra.schippers@ing.com
-
- Daan Heijbroek
-
Hypotheken
ING Research (Economisch Bureau) Algemeen
Sparen
Pensioenen & Verzekeringen
Privacy - daan.heijbroek@ing.com
Gerelateerde onderwerpen
Gerelateerde berichten
Huizenbezitters bepalen liever zelf oplossingen voor maatschappelijke problemen
Hoewel woningbezitters te maken hebben met grote maatschappelijke uitdagingen, zien zij het niet zitten als de overheid zich bemoeit met het oplossen ervan. Van het herstel van funderingsproblemen,...
ING bereikt 6 miljoen Mobiel Bankieren gebruikers
Het aantal gebruikers van ING Mobiel Bankieren groeit nog altijd. Inmiddels heeft ING 6 miljoen klanten die de ING Mobiel Bankieren App gebruiken voor het doen van hun bankzaken. De grootste stijgi...
ING lanceert nieuwe merkcampagne
ING introduceert vandaag een nieuw campagneconcept waarin de bank laat zien hoe klanten de services van ING kunnen gebruiken. En vooral: hoe goed dat voelt voor de klant. De eerste campagne gaat ov...
Terugkeer van Trump roept gemengde gevoelens op bij Nederlandse beleggers
De ING BeleggersBarometer stijgt deze maand 122 punten. Beleggers hebben een positievere kijk op de eigen beleggingsportefeuille en financiële situatie. De terugkeer van Trump roept gemengde gevoel...
Bankhelpdeskfraude met 43% gedaald door Check het Gesprek
ING-klanten verminderen bankfraude met 43% dankzij de Check het Gesprek-functie in de app. Meer dan 10.000 gebruikers per maand.