Wie bestellingen van IKEA thuis laat bezorgen, kan binnenkort ook eenvoudig en snel aan de deur afrekenen met een ING Betaalverzoek. De introductie hiervan volgt op een succesvolle pilot waarmee IKEA en ING de afgelopen maanden hebben proefgedraaid. Ook Albert Heijn draaide een proef met het aan de deur afrekenen van de online bestelde boodschappen via een ING Betaalverzoek. Cordaid en Giro555 hebben ING Betaalverzoek voor hun recente fondsenwerving toegepast in een pilot om doneren veilig en laagdrempelig te maken via de smartphone, onder andere als alternatief voor de acceptgiro.
Zo’n betaalverzoek ontvangen klanten van IKEA, Albert Heijn of donateurs van Cordaid en Giro555 via een QR-code die je met de camera van je telefoon kan scannen. Daarvoor hoef je uiteraard geen klant van ING te zijn. Het voordeel is dat je geen gegevens meer hoeft in te vullen, waardoor je geen fouten in de overboeking kunt maken en snel klaar bent met afrekenen. Het is evengoed nog wel mogelijk om bijvoorbeeld zelf het bedrag van je bijdrage aan Cordaid of Giro555 te kiezen.
Voor Cordaid en Giro555 biedt ING Betaalverzoek de mogelijkheid om donateurs hun giften voortaan laagdrempelig per smartphone te laten doen. Giro555 testte het online werven van fondsen op deze wijze. Cordaid zette betaalverzoek in als alternatief voor de acceptgiro door een QR-code af te drukken in het ledenmagazine.
Alexandra van Nieuwenhuizen, Operational manager Private Funding van Cordaid: “Om armoede te kunnen bestrijden is Cordaid afhankelijk van giften van donateurs. We willen natuurlijk graag aansluiten bij de verschillende voorkeuren van donateurs om hun donatie over te maken. Veel donateurs maken een gift over per acceptgiro, maar steeds meer mensen bankieren met hun mobiele telefoon. Daarom hebben we een pilot gedaan met ING Betaalverzoek in ons donateurmagazine. Bij het lezen van een artikel over onze projecten, kunnen donateurs dan meteen helpen.”
Albert Heijn heeft een succesvolle ING Betaalverzoek pilot ontwikkeld en getest. Klanten van AH.nl, de grootste online supermarkt van Nederland, kregen in geselecteerde gebieden de keuze om aan de deur te betalen met een ING Betaalverzoek als handig alternatief voor de pinterminal. Klanten waren enthousiast over deze nieuwe betaalmogelijkheid, zo leerde de pilot. “De boodschappen van AH.nl konden snel en eenvoudig worden betaald met alleen een smartphone. In de samenwerking tussen ING en Albert Heijn werken we aan de mogelijkheid om dit landelijk uit te rollen” zegt Jasper Eenhorst, CFO van Albert Heijn Online.
Voor klanten van IKEA is ING Betaalverzoek een gemakkelijke manier om snel te betalen wanneer ze IKEA-producten thuisbezorgd willen krijgen.
Het sturen van betaalverzoeken heeft de afgelopen twee jaar een grote vlucht genomen: iedere maand worden bijna 2 miljoen betaalverzoeken betaald. Het is begonnen met betalingen tussen particulieren onderling, maar sinds begin dit jaar kunnen ook MKB-ondernemers vanuit hun ING-app een betaalverzoek aan hun klanten sturen.
Zo’n betaalverzoek wordt doorgaans drie keer zo snel betaald als een gewone factuur. Een kwart van de betaalverzoeken die bedrijven aan elkaar versturen wordt zelfs binnen één dag betaald, tegenover 5% van de gewone facturen. Een ander voordeel is dat het bedrag direct, dus zonder tussenstappen, op de rekening van de degene die het betaalverzoek aangemaakt heeft wordt bijgeschreven. ING verwacht dat ook de nu geteste grootzakelijke versie van ING Betaalverzoek een groot succes gaat worden.
De boodschappen van AH.nl konden snel en eenvoudig worden betaald met alleen een smartphone. In de samenwerking tussen ING en Albert Heijn werken we aan de mogelijkheid om dit landelijk uit te rollen.Jasper Eenhorst - CFO van Albert Heijn Online
Betaalverzoekjes zijn een mooie manier om mensen te bereiken en het maakt doneren veilig en laagdrempelig. Juist de bankomgeving biedt het publiek een goed moment voor het overwegen een donatie te doen; wanneer men al betalingen aan het doen is en zicht heeft op zijn bestedingsruimte. Bovendien konden zowel ING als het publiek tijdens de actie op een makkelijke manier via hun eigen kanalen aandacht vragen aan hun netwerk.Titia Wenneker - Online coördinator bij Giro555
Om armoede te kunnen bestrijden is Cordaid afhankelijk van giften van donateurs. We willen natuurlijk graag aansluiten bij de verschillende voorkeuren van donateurs om hun donatie over te maken. Veel donateurs maken een gift over per acceptgiro, maar steeds meer mensen bankieren met hun mobiele telefoon. Daarom hebben we een pilot gedaan met ING Betaalverzoek in ons donateurmagazine. Bij het lezen van een artikel over onze projecten, kunnen donateurs dan meteen helpen.Alexandra van Nieuwenhuizen - Operational manager Private Funding van Cordaid
- Robert Gunther
-
Wholesale Banking / Corporate Clients
Real Estate, Groot Bedrijf & Instellingen
Economisch Bureau Zakelijk & Sector Banking, MVO Duurzaamheid - robert.gunther@ing.com
- tel:+31 6 5025 7879
Contactgegevens
-
- Harold Reusken
-
Head of Media Relations ING Nederland
Corporate Zaken
Sponsoring - harold.reusken@ing.com
-
- Alexandra Schippers
-
Fraude & Cybersecurity
KYC
Corporate Sustainability
ING Nederland fonds - alexandra.schippers@ing.com
-
- Daan Heijbroek
-
Hypotheken
ING Research (Economisch Bureau) Algemeen
Sparen
Pensioenen & Verzekeringen
Privacy - daan.heijbroek@ing.com
Gerelateerde onderwerpen
Gerelateerde berichten
Huizenbezitters bepalen liever zelf oplossingen voor maatschappelijke problemen
Hoewel woningbezitters te maken hebben met grote maatschappelijke uitdagingen, zien zij het niet zitten als de overheid zich bemoeit met het oplossen ervan. Van het herstel van funderingsproblemen,...
ING bereikt 6 miljoen Mobiel Bankieren gebruikers
Het aantal gebruikers van ING Mobiel Bankieren groeit nog altijd. Inmiddels heeft ING 6 miljoen klanten die de ING Mobiel Bankieren App gebruiken voor het doen van hun bankzaken. De grootste stijgi...
ING lanceert nieuwe merkcampagne
ING introduceert vandaag een nieuw campagneconcept waarin de bank laat zien hoe klanten de services van ING kunnen gebruiken. En vooral: hoe goed dat voelt voor de klant. De eerste campagne gaat ov...
Terugkeer van Trump roept gemengde gevoelens op bij Nederlandse beleggers
De ING BeleggersBarometer stijgt deze maand 122 punten. Beleggers hebben een positievere kijk op de eigen beleggingsportefeuille en financiële situatie. De terugkeer van Trump roept gemengde gevoel...
Bankhelpdeskfraude met 43% gedaald door Check het Gesprek
ING-klanten verminderen bankfraude met 43% dankzij de Check het Gesprek-functie in de app. Meer dan 10.000 gebruikers per maand.