ING start het nieuwe voetbalseizoen met een motivatiespeech voor het hele Nederlandse voetbal. Met deze speech, onder meer in de vorm van een nieuwe commercial, wil de bank een positief signaal afgeven voor de toekomst van het Nederlandse voetbal onder het mom van: ‘Hup, samen naar buiten nu. Niet opgeven. Lekker voetballen.’
“We hebben een wat mindere periode achter de rug met het Nederlandse voetbal, maar ondanks dat hebben we het volste vertrouwen in de toekomst. We kijken samen met de KNVB met een positieve blik vooruit, vooral ook geïnspireerd door de recente successen rondom de OranjeLeeuwinnen en Oranje Onder-17; beide Europees kampioen! En wat te denken van de ontelbare en enthousiaste vrijwilligers die wekelijks actief zijn bij hun amateurvereniging, de meer dan één miljoen KNVB leden die wekelijks met plezier voetballen bij hun club en samen de basis vormen voor toekomstige successen”, aldus Steven Sedee, manager sportsponsoring ING Nederland.
“Natuurlijk zijn prestaties belangrijk, zeker in de top, maar het gaat ook om het plezier in het spel. Dat is de reden waarom zoveel mensen in Nederland iets met voetbal hebben, daar moeten we ons ook op blijven focussen”, aldus Sedee. “Met de speech richten we ons niet op één elftal, maar op het hele Nederlandse voetbal. Als start van het nieuwe voetbalseizoen, vol met kansen en vol met mogelijkheden.”
ING is sinds 1996 sponsor van de KNVB en het Nederlands elftal. In 2010 werd de bank hoofdsponsor en heeft zich tot en met 2022 verbonden aan de KNVB en het Nederlandse voetbal. Een duurzaam partnerschap als dat van de KNVB en ING biedt een stabiele basis om het (amateur)voetbal in Nederland te organiseren, verder te ontwikkelen en vooruit te helpen. Als hoofdsponsor van de KNVB ondersteunt ING Oranje en de OranjeLeeuwinnen, het Nederlandse amateurvoetbal, G-voetbal en het meisjesvoetbal. Behalve van de KNVB is ING ook sponsor van bijna 500 amateurverenigingen.
We hebben een wat mindere periode achter de rug met het Nederlandse voetbal, maar ondanks dat hebben we het volste vertrouwen in de toekomst. We kijken samen met de KNVB met een positieve blik vooruit, vooral ook geïnspireerd door de recente successen rondom de OranjeLeeuwinnen en Oranje Onder-17; beide Europees kampioen!Steven Sedee - manager sportsponsoring ING Nederland
Contactgegevens
-
Download vCard
- Harold Reusken
-
Head of Media Relations ING Nederland
Corporate Zaken
Sponsoring - harold.reusken@ing.com
-
Download vCard
- Alexandra Schippers
-
Fraude & Cybersecurity
KYC
Corporate Sustainability - alexandra.schippers@ing.com
-
Download vCard
- Daan Heijbroek
-
Hypotheken
ING Research (Economisch Bureau) Algemeen
Sparen
Pensioenen & Verzekeringen
Privacy - daan.heijbroek@ing.com
Gerelateerde onderwerpen
Gerelateerde berichten
ING Spaaronderzoek 2025: Ondanks groeiende financiële buffers nog zorgen over spaargeld
Nederland spaart flink, zo blijkt uit het jaarlijkse Spaaronderzoek van ING: buffers groeien, maandelijkse inleg stijgt en beleggen wint terrein. Toch maakt de helft zich zorgen over hun financiële...
ING BeleggersBarometer: beleggers worden voorzichtiger over korte termijn ondanks positief beursjaar
Het vertrouwen van Nederlandse particuliere beleggers blijft in november weliswaar stabiel, maar onder de oppervlakte groeit de voorzichtigheid. Beleggers temperen hun verwachtingen voor de korte t...
ING markeert 40 jaar pinnen in Nederland met introductie vernieuwde betaalpas
Deze maand staat ING stil bij een bijzonder moment. Het is namelijk 40 jaar geleden dat pinnen zijn intrede deed in Nederland. In november 1985 verrichtte toenmalig minister van Verkeer en Watersta...
ING lanceert Rond af & Beleg: automatisch beleggen met wisselgeld via de App
ING introduceert vandaag Rond af & Beleg, een van de nieuwe functies in de ING App waarmee klanten automatisch kunnen beleggen met hun wisselgeld. Deze laagdrempelige manier van beleggen is onderde...
ING introduceert meetmethode voor financiële gezondheid
Met de Financieel Gezondheid Indicator meet ING het effect van haar producten op financiële gezondheid, stimuleert producten met een positief effect en deelt inzichten voor maatschappelijke vooruit...