ING is dit jaar voor het eerst trotse partner van Pride Amsterdam en geeft daarmee invulling aan de ‘Kleur het leven’ campagne tijdens dit kleurrijke evenement. Op Schiphol, het Centraal Station en de metrostations in Amsterdam worden reizigers verwelkomd met de boodschap ‘Freedom, here I come’ met daarbij de uiting van de regenboogvlag. Op de luchthaven is voor het eerst een bagagebelt uitgevoerd in de regenboogkleuren. Vanaf vandaag kunnen klanten een speciale ING Betaalpas in regenboogkleuren aanvragen via MijnING.nl. Zoals gebruikelijk kleuren ook de ING-kantoren in Amsterdam mee. Daarnaast vaart ING voor de 13e keer met een boot tijdens de Canal Parade waarop medewerkers van de bank een show geven.
De ‘Kleur het leven’ campagne valt de komende twee weken online en in het straatbeeld op. Naast uitingen op Schiphol, de Amsterdamse metrostations en Amsterdam CS is het logo van ING op alle social media kanalen in de regenboogkleuren te zien. Het campagnebeeld komt terug bij het inloggen op de ING mobiel bankieren app (dagelijks ruim 4 miljoen keer) en bij het inloggen op Mijn ING (dagelijks 1,5 miljoen keer). In Amsterdam prijkt op 13 ING-kantoren de leeuw in regenboogkleuren. Ook is de ‘Kleur het leven’ campagne zichtbaar in alle 235 ING-kantoren en op de ruim 1600 ING-geldautomaten in Nederland.
ING hecht een groot belang aan diversiteit. O.a. daarom hebben vaders en niet-biologische moeders recht op een maand betaald verlof na de geboorte van hun kind. Aansluitend is het mogelijk om maximaal drie maanden onbetaald verlof op te nemen. Ook hebben medewerkers de mogelijkheid om jaarlijks 1,5 dag betaald verlof op te nemen op voor hen belangrijke (al dan niet religieuze) feestdagen.
Volgende week verschijnt online een video met daarin een collega centraal die zich voorbereidt op de Amsterdam Pride en specifiek op de Canal Parade waar hij meevaart – en danst – op de ING-boot. Hij vertelt wat de Amsterdam Pride voor hem persoonlijk betekent.
‘Kleur het leven’ is een initiatief van ING. De bank is al 13 jaar betrokken bij Pride en vindt het belangrijk dat iedereen de vrijheid heeft om te kunnen zijn wie ze willen zijn en dat medewerkers de diversiteit van haar klanten weerspiegelen. Pride Amsterdam is een van de meest kleurrijke feesten van Nederland. ING omarmt kleur en het blijft belangrijk om kleur te bekennen. Meestal Oranje. Maar we staan voor alle kleuren.
- Karin van der Pol
- Beleggen (incl. ING Investment Office), Corporate zaken, Human Resources, Kantoren, Klantenservice, Personal banking, Private banking,
- karin.van.der.pol@ing.com
- tel:+31 6 5495 6163
Contactgegevens
-
- Harold Reusken
-
Head of Media Relations ING Nederland
Corporate Zaken/ING Group - harold.reusken@ing.com
- +31 6 5498 4413
-
- Karin van der Pol
-
Consumer Lending
HR
ING Kantoren en Servicepunten
Private Banking & Investment - karin.van.der.pol@ing.com
- +31 6 5495 6163
-
- Robert Gunther
-
ING Research (Economisch Bureau) Zakelijk & Sector Banking
Midcorp & Instellingen
MVO Zakelijk
Real Estate
Wholesale Banking - robert.gunther@ing.com
- +31 6 5025 7879
Gerelateerde onderwerpen
Gerelateerde berichten
ING BeleggersBarometer: Beleggersvertrouwen veert op
Ondanks de oorlog in Oekraïne en de stijgende inflatie, is het beleggersvertrouwen deze maand gestegen. Na een scherpe daling van het vertrouwen in maart, is de index in april weer iets g...
Digitaal geld krijgt steeds grotere rol in de financiële opvoeding van kinderen
Door de enorme populariteit van mobiel - en internetbetalingen krijgt digitaal geld een steeds grotere rol in de financiële opvoeding van kinderen. Dat blijkt uit onderzoek van ING onder ...
ING maakt voortaan alle betaalpassen van gerecycled plastic
ING kondigt vandaag aan om alle betaalpassen en creditcards te produceren van gerecycled plastic. Ieder jaar geeft ING 3,6 miljoen nieuwe betaalpassen en creditcards uit. In totaal zijn e...
ING stelt ruim 20 miljoen euro beschikbaar voor opschalen ZonnepanelenDelen platform
ING Sustainable Investments wordt aandeelhouder van financieringsplatform ZonnepanelenDelen. Een kapitaalinjectie van 2,2 miljoen euro wordt gebruikt voor het verder digitaliseren en opsc...
ING onderzoek: Verduurzaming Nederlandse bedrijfsleven stagneert
De verduurzaming binnen het Nederlandse bedrijfsleven stagneert. Vanwege onzekerheden in de markt worden verduurzamingsinvesteringen door bedrijven uitgesteld of verkleind. Bedrijven vind...