ING is dit jaar voor het eerst trotse partner van Pride Amsterdam en geeft daarmee invulling aan de ‘Kleur het leven’ campagne tijdens dit kleurrijke evenement. Op Schiphol, het Centraal Station en de metrostations in Amsterdam worden reizigers verwelkomd met de boodschap ‘Freedom, here I come’ met daarbij de uiting van de regenboogvlag. Op de luchthaven is voor het eerst een bagagebelt uitgevoerd in de regenboogkleuren. Vanaf vandaag kunnen klanten een speciale ING Betaalpas in regenboogkleuren aanvragen via MijnING.nl. Zoals gebruikelijk kleuren ook de ING-kantoren in Amsterdam mee. Daarnaast vaart ING voor de 13e keer met een boot tijdens de Canal Parade waarop medewerkers van de bank een show geven.
De ‘Kleur het leven’ campagne valt de komende twee weken online en in het straatbeeld op. Naast uitingen op Schiphol, de Amsterdamse metrostations en Amsterdam CS is het logo van ING op alle social media kanalen in de regenboogkleuren te zien. Het campagnebeeld komt terug bij het inloggen op de ING mobiel bankieren app (dagelijks ruim 4 miljoen keer) en bij het inloggen op Mijn ING (dagelijks 1,5 miljoen keer). In Amsterdam prijkt op 13 ING-kantoren de leeuw in regenboogkleuren. Ook is de ‘Kleur het leven’ campagne zichtbaar in alle 235 ING-kantoren en op de ruim 1600 ING-geldautomaten in Nederland.
ING hecht een groot belang aan diversiteit. O.a. daarom hebben vaders en niet-biologische moeders recht op een maand betaald verlof na de geboorte van hun kind. Aansluitend is het mogelijk om maximaal drie maanden onbetaald verlof op te nemen. Ook hebben medewerkers de mogelijkheid om jaarlijks 1,5 dag betaald verlof op te nemen op voor hen belangrijke (al dan niet religieuze) feestdagen.
Volgende week verschijnt online een video met daarin een collega centraal die zich voorbereidt op de Amsterdam Pride en specifiek op de Canal Parade waar hij meevaart – en danst – op de ING-boot. Hij vertelt wat de Amsterdam Pride voor hem persoonlijk betekent.
‘Kleur het leven’ is een initiatief van ING. De bank is al 13 jaar betrokken bij Pride en vindt het belangrijk dat iedereen de vrijheid heeft om te kunnen zijn wie ze willen zijn en dat medewerkers de diversiteit van haar klanten weerspiegelen. Pride Amsterdam is een van de meest kleurrijke feesten van Nederland. ING omarmt kleur en het blijft belangrijk om kleur te bekennen. Meestal Oranje. Maar we staan voor alle kleuren.
- Karin van der Pol
- Beleggen (incl. ING Investment Office), Corporate zaken, Human Resources, Kantoren, Klantenservice, Personal banking, Private banking,
- karin.van.der.pol@ing.com
- tel:+31 6 5495 6163
Contactgegevens
-
- Harold Reusken
-
Head of Media Relations ING Nederland
Corporate Zaken
Sponsoring - harold.reusken@ing.com
-
- Alexandra Schippers
-
Fraude & Cybersecurity
KYC
Corporate Sustainability - alexandra.schippers@ing.com
-
- Daan Heijbroek
-
Hypotheken
ING Research (Economisch Bureau) Algemeen
Sparen
Pensioenen & Verzekeringen
Privacy - daan.heijbroek@ing.com
Kopieer link
https://nieuws.ing.nl/nl-NL/188784-ing-introduceert-regenboog-betaalpas-tijdens-pride-amsterdamGerelateerde onderwerpen
Gerelateerde berichten
Nederlanders na vijf jaar thuiswerken: andere woonwensen en prioriteiten
Comfort en een thuisgevoel zijn belangrijker geworden. Zo hecht 73% nu meer waarde aan wooncomfort en 61% aan hun woning zelf. Tegelijkertijd voelt voor 24% de woning door het thuiswerken meer als ...
ING lanceert EK-campagne: trotse supporter van Nederlands vrouwenvoetbal
In aanloop naar het EK Vrouwenvoetbal 2025 lanceert ING de campagne “Van dromen naar doelen” – een ode aan meiden en vrouwen die hun dromen najagen, op het veld en daarbuiten.
ING BeleggersBarometer: beleggersvertrouwen krabbelt weer op
Na twee maanden van stevige dalingen laat de ING BeleggersBarometer in mei een voorzichtig herstel in vertrouwen zien. De barometer stijgt en komt uit op een score van 93.
ING luistert, leert en handelt om ervaren discriminatie te voorkomen
ING Nederland neemt maatregelen tegen ervaren discriminatie na rapporten van DNB en Ministerie van Financiën in 2024. Lees meer over onze aanpak en verbeteringen.
Het ING Nederland fonds viert recordjaar en 10-jarig jubileum
Sinds 2015 investeerde het ING Nederland fonds bijna €40 miljoen in maatschappelijke projecten voor digitale inclusie, werk en financiële gezondheid.