ING is dit jaar voor het eerst trotse partner van Pride Amsterdam en geeft daarmee invulling aan de ‘Kleur het leven’ campagne tijdens dit kleurrijke evenement. Op Schiphol, het Centraal Station en de metrostations in Amsterdam worden reizigers verwelkomd met de boodschap ‘Freedom, here I come’ met daarbij de uiting van de regenboogvlag. Op de luchthaven is voor het eerst een bagagebelt uitgevoerd in de regenboogkleuren. Vanaf vandaag kunnen klanten een speciale ING Betaalpas in regenboogkleuren aanvragen via MijnING.nl. Zoals gebruikelijk kleuren ook de ING-kantoren in Amsterdam mee. Daarnaast vaart ING voor de 13e keer met een boot tijdens de Canal Parade waarop medewerkers van de bank een show geven.
De ‘Kleur het leven’ campagne valt de komende twee weken online en in het straatbeeld op. Naast uitingen op Schiphol, de Amsterdamse metrostations en Amsterdam CS is het logo van ING op alle social media kanalen in de regenboogkleuren te zien. Het campagnebeeld komt terug bij het inloggen op de ING mobiel bankieren app (dagelijks ruim 4 miljoen keer) en bij het inloggen op Mijn ING (dagelijks 1,5 miljoen keer). In Amsterdam prijkt op 13 ING-kantoren de leeuw in regenboogkleuren. Ook is de ‘Kleur het leven’ campagne zichtbaar in alle 235 ING-kantoren en op de ruim 1600 ING-geldautomaten in Nederland.
ING hecht een groot belang aan diversiteit. O.a. daarom hebben vaders en niet-biologische moeders recht op een maand betaald verlof na de geboorte van hun kind. Aansluitend is het mogelijk om maximaal drie maanden onbetaald verlof op te nemen. Ook hebben medewerkers de mogelijkheid om jaarlijks 1,5 dag betaald verlof op te nemen op voor hen belangrijke (al dan niet religieuze) feestdagen.
Volgende week verschijnt online een video met daarin een collega centraal die zich voorbereidt op de Amsterdam Pride en specifiek op de Canal Parade waar hij meevaart – en danst – op de ING-boot. Hij vertelt wat de Amsterdam Pride voor hem persoonlijk betekent.
‘Kleur het leven’ is een initiatief van ING. De bank is al 13 jaar betrokken bij Pride en vindt het belangrijk dat iedereen de vrijheid heeft om te kunnen zijn wie ze willen zijn en dat medewerkers de diversiteit van haar klanten weerspiegelen. Pride Amsterdam is een van de meest kleurrijke feesten van Nederland. ING omarmt kleur en het blijft belangrijk om kleur te bekennen. Meestal Oranje. Maar we staan voor alle kleuren.
- Karin van der Pol
- Beleggen (incl. ING Investment Office), Corporate zaken, Human Resources, Kantoren, Klantenservice, Personal banking, Private banking,
- karin.van.der.pol@ing.com
- tel:+31 6 5495 6163
Contactgegevens
-
- Harold Reusken
-
Head of Media Relations ING Nederland
Corporate Zaken
Sponsoring - harold.reusken@ing.com
-
- Alexandra Schippers
-
Fraude & Cybersecurity
KYC
Corporate Sustainability - alexandra.schippers@ing.com
-
- Daan Heijbroek
-
Hypotheken
ING Research (Economisch Bureau) Algemeen
Sparen
Pensioenen & Verzekeringen
Privacy - daan.heijbroek@ing.com
Kopieer link
https://nieuws.ing.nl/nl-NL/188784-ing-introduceert-regenboog-betaalpas-tijdens-pride-amsterdam/Gerelateerde onderwerpen
Gerelateerde berichten
ING BeleggersBarometer: beleggersvertrouwen stijgt licht
De ING BeleggersBarometer stijgt in augustus weer licht. Steeds meer beleggers beoordelen het beursjaar positiever dan enkele maanden geleden. Dit geeft aan dat de onzekerheid van eerder in het jaa...
ING introduceert Spaarslot: digitale bescherming tegen impulsaankoop
Het Spaarslot is een nieuwe functie binnen de ING App waarmee klanten een deel van hun spaargeld tijdelijk op slot kunnen zetten. Klanten behouden de flexibiliteit om geld op te nemen na een zelfge...
ING BeleggersBarometer: Vertrouwen blijft stabiel in juli
Het vertrouwen onder particuliere beleggers blijft in juli stabiel. Wat opvalt is de duidelijke verschuiving in het risicoprofiel: het aandeel beleggers dat zichzelf als offensief typeert, is in éé...
ING-onderzoek: helft van de Nederlandse vrouwen heeft behoefte aan financiële hulp
Hoewel bijna alle vrouwen in Nederland financiële onafhankelijkheid belangrijk vinden, voelt slechts iets meer dan de helft zich zeker over haar financiële kennis. Vooral jongere vrouwen onder de ...
ING BeleggersBarometer: beleggersvertrouwen weer positief
De ING BeleggersBarometer stijgt in juni verder naar een score van 107, een verdere toename ten opzichte van de 93 in mei. Beleggers zijn in juni positiever over de waarde van hun eigen beleggingsp...