ING is dit jaar voor het eerst trotse partner van Pride Amsterdam en geeft daarmee invulling aan de ‘Kleur het leven’ campagne tijdens dit kleurrijke evenement. Op Schiphol, het Centraal Station en de metrostations in Amsterdam worden reizigers verwelkomd met de boodschap ‘Freedom, here I come’ met daarbij de uiting van de regenboogvlag. Op de luchthaven is voor het eerst een bagagebelt uitgevoerd in de regenboogkleuren. Vanaf vandaag kunnen klanten een speciale ING Betaalpas in regenboogkleuren aanvragen via MijnING.nl. Zoals gebruikelijk kleuren ook de ING-kantoren in Amsterdam mee. Daarnaast vaart ING voor de 13e keer met een boot tijdens de Canal Parade waarop medewerkers van de bank een show geven.
De ‘Kleur het leven’ campagne valt de komende twee weken online en in het straatbeeld op. Naast uitingen op Schiphol, de Amsterdamse metrostations en Amsterdam CS is het logo van ING op alle social media kanalen in de regenboogkleuren te zien. Het campagnebeeld komt terug bij het inloggen op de ING mobiel bankieren app (dagelijks ruim 4 miljoen keer) en bij het inloggen op Mijn ING (dagelijks 1,5 miljoen keer). In Amsterdam prijkt op 13 ING-kantoren de leeuw in regenboogkleuren. Ook is de ‘Kleur het leven’ campagne zichtbaar in alle 235 ING-kantoren en op de ruim 1600 ING-geldautomaten in Nederland.
ING hecht een groot belang aan diversiteit. O.a. daarom hebben vaders en niet-biologische moeders recht op een maand betaald verlof na de geboorte van hun kind. Aansluitend is het mogelijk om maximaal drie maanden onbetaald verlof op te nemen. Ook hebben medewerkers de mogelijkheid om jaarlijks 1,5 dag betaald verlof op te nemen op voor hen belangrijke (al dan niet religieuze) feestdagen.
Volgende week verschijnt online een video met daarin een collega centraal die zich voorbereidt op de Amsterdam Pride en specifiek op de Canal Parade waar hij meevaart – en danst – op de ING-boot. Hij vertelt wat de Amsterdam Pride voor hem persoonlijk betekent.
‘Kleur het leven’ is een initiatief van ING. De bank is al 13 jaar betrokken bij Pride en vindt het belangrijk dat iedereen de vrijheid heeft om te kunnen zijn wie ze willen zijn en dat medewerkers de diversiteit van haar klanten weerspiegelen. Pride Amsterdam is een van de meest kleurrijke feesten van Nederland. ING omarmt kleur en het blijft belangrijk om kleur te bekennen. Meestal Oranje. Maar we staan voor alle kleuren.
- Karin van der Pol
- Beleggen (incl. ING Investment Office), Corporate zaken, Human Resources, Kantoren, Klantenservice, Personal banking, Private banking,
- karin.van.der.pol@ing.com
- tel:+31 6 5495 6163
Contactgegevens
-
- Harold Reusken
-
Head of Media Relations ING Nederland
Corporate Zaken
Sponsoring - harold.reusken@ing.com
-
- Alexandra Schippers
-
Fraude & Cybersecurity
KYC
Corporate Sustainability
ING Nederland fonds
ZZP en MKB
Zakelijke kredietverlening - alexandra.schippers@ing.com
-
- Daan Heijbroek
-
Hypotheken
ING Research (Economisch Bureau) Algemeen
Sparen
Pensioenen & Verzekeringen
Privacy - daan.heijbroek@ing.com
Kopieer link
https://nieuws.ing.nl/nl-NL/188784-ing-introduceert-regenboog-betaalpas-tijdens-pride-amsterdamGerelateerde onderwerpen
Gerelateerde berichten
ING BeleggersBarometer: beleggersvertrouwen daalt naar neutrale score van 100
Een derde van de beleggers is van plan om het grootste deel van het vakantiegeld te sparen, om de gestegen kosten door de huidige inflatie op te vangen (8%) of voor andere doeleinden.
ING verhoogt de spaarrente
Per 1 mei 2023 verhoogt ING de variabele spaarrente voor haar klanten.
ING breidt aanbod vermogensbeheer uit met duurzame beleggingsstrategie
Deze strategie beantwoordt aan de wens van steeds meer klanten die een stap verder willen gaan dan de huidige strategieën. De SDG Impact strategie is beschikbaar voor Vermogensbeheerklanten met een...
Digitale Monitor: Nederlanders zijn meer bezig met financiën dan een jaar geleden
Bijna twee derde van de Nederlanders (65%) is bewust bezig met de eigen uitgaven en inkomsten. Dit komt door de forse prijsstijgingen van het afgelopen jaar, zegt de helft van die groep. Ongeveer 4...
Nieuwe campagne ING brengt emotie terug in het merk
ING lanceert vandaag een nieuwe campagne die het merk richting geeft voor de komende jaren. Hiermee wil ING de emotionele connectie met het merk verstevigen.