ING heeft een eerste toepassing ontwikkeld voor de Nederlandstalige Google Assistent die vandaag wordt geïntroduceerd. Klanten kunnen op hun smartphone aan deze digitale persoonlijke assistent met hun stem de opdracht geven om de Woon-je-al-ideaal-wijzer van ING te doen. ING verwacht dat klanten spraakbesturing steeds meer gaan gebruiken voor hun bankzaken en gaat op termijn meer toepassingen ontwikkelen voor de Google Assistent. Eerder introduceerde ING al haar eigen stembediening Inge en Apple spraakassistent Siri in de Mobiel Bankieren App.
Jeroen Losekoot, Manager Digitaal Bankieren ING: “Voor veel mensen is spraakbesturing nog iets van de toekomst en daardoor wordt het nu nog niet veel gebruikt in Nederland. Met de opkomst van Nederlandstalige spraakassistenten als de Google Assistent en straks ook slimme speakers, verwachten we echter dat spraakbesturing, en ook het regelen van je bankzaken met je stem, veel meer gebruikt gaat worden. Dit maakt het regelen van bankzaken nog makkelijker voor onze klanten en daarom volgt ING deze technologische ontwikkelingen op de voet.”
De Google Assistent is een persoonlijke assistent waaraan gebruikers met hun stem vragen kunnen stellen en opdrachten kunnen geven. De Assistent is beschikbaar op Android en Apple smartphones en tablets. ING heeft in samenwerking met Google een actie ontwikkeld zodat mensen met hun stem de Assistent opdracht kunnen geven om met ING Wonen te praten. De Assistent stelt dan een paar vragen en op basis van de antwoorden geeft ING aan welke stappen mensen kunnen nemen op weg naar hun ideale woning. Dit is voor ING een eerste stap in het ontwikkelen van meer toepassingen voor de Google Assistent.
In 2014 introduceerde ING als eerste Europese bank stembediening Inge in de Mobiel Bankieren App. Met Inge kunnen klanten onder andere inloggen, hun saldo opvragen en een betaalopdracht geven in de app. Nu Google met de Google Assistent en Apple met Siri zelf spraakassistenten hebben ontwikkeld, die ook te gebruiken zijn in andere apps, heeft ING besloten om per 2 juli 2018 te stoppen met Inge. De spraakassistenten van de platformen ontwikkelen zich razendsnel en hierdoor voegt Inge als aparte spraakassistent weinig waarde meer toe aan de Mobiel Bankieren App. Klanten met een Apple iPhone of iPad kunnen gebruik maken van Siri. Daarnaast verwacht ING in de toekomst meer functionaliteiten via de Google Assistent te kunnen ondersteunen.
Voor veel mensen is spraakbesturing nog iets van de toekomst en daardoor wordt het nu nog niet veel gebruikt in Nederland. Met de opkomst van Nederlandstalige spraakassistenten als de Google Assistent en straks ook slimme speakers, verwachten we echter dat spraakbesturing, en ook het regelen van je bankzaken met je stem, veel meer gebruikt gaat worden. Dit maakt het regelen van bankzaken nog makkelijker voor onze klanten en daarom volgt ING deze technologische ontwikkelingen op de voet.Jeroen Losekoot, Manager Digitaal Bankieren ING
Contactgegevens
-
- Harold Reusken
-
Head of Media Relations ING Nederland
Corporate Zaken
Sponsoring - harold.reusken@ing.com
-
- Alexandra Schippers
-
Fraude & Cybersecurity
KYC
Corporate Sustainability
ING Nederland fonds - alexandra.schippers@ing.com
-
- Daan Heijbroek
-
Hypotheken
ING Research (Economisch Bureau) Algemeen
Sparen
Pensioenen & Verzekeringen
Privacy - daan.heijbroek@ing.com
Kopieer link
https://nieuws.ing.nl/nl-NL/188788-ing-ontwikkelt-eerste-toepassing-voor-nederlandse-google-assistentGerelateerde onderwerpen
Gerelateerde berichten
Huizenbezitters bepalen liever zelf oplossingen voor maatschappelijke problemen
Hoewel woningbezitters te maken hebben met grote maatschappelijke uitdagingen, zien zij het niet zitten als de overheid zich bemoeit met het oplossen ervan. Van het herstel van funderingsproblemen,...
ING bereikt 6 miljoen Mobiel Bankieren gebruikers
Het aantal gebruikers van ING Mobiel Bankieren groeit nog altijd. Inmiddels heeft ING 6 miljoen klanten die de ING Mobiel Bankieren App gebruiken voor het doen van hun bankzaken. De grootste stijgi...
ING lanceert nieuwe merkcampagne
ING introduceert vandaag een nieuw campagneconcept waarin de bank laat zien hoe klanten de services van ING kunnen gebruiken. En vooral: hoe goed dat voelt voor de klant. De eerste campagne gaat ov...
Terugkeer van Trump roept gemengde gevoelens op bij Nederlandse beleggers
De ING BeleggersBarometer stijgt deze maand 122 punten. Beleggers hebben een positievere kijk op de eigen beleggingsportefeuille en financiële situatie. De terugkeer van Trump roept gemengde gevoel...
Bankhelpdeskfraude met 43% gedaald door Check het Gesprek
ING-klanten verminderen bankfraude met 43% dankzij de Check het Gesprek-functie in de app. Meer dan 10.000 gebruikers per maand.