ING heeft een eerste toepassing ontwikkeld voor de Nederlandstalige Google Assistent die vandaag wordt geïntroduceerd. Klanten kunnen op hun smartphone aan deze digitale persoonlijke assistent met hun stem de opdracht geven om de Woon-je-al-ideaal-wijzer van ING te doen. ING verwacht dat klanten spraakbesturing steeds meer gaan gebruiken voor hun bankzaken en gaat op termijn meer toepassingen ontwikkelen voor de Google Assistent. Eerder introduceerde ING al haar eigen stembediening Inge en Apple spraakassistent Siri in de Mobiel Bankieren App.
Jeroen Losekoot, Manager Digitaal Bankieren ING: “Voor veel mensen is spraakbesturing nog iets van de toekomst en daardoor wordt het nu nog niet veel gebruikt in Nederland. Met de opkomst van Nederlandstalige spraakassistenten als de Google Assistent en straks ook slimme speakers, verwachten we echter dat spraakbesturing, en ook het regelen van je bankzaken met je stem, veel meer gebruikt gaat worden. Dit maakt het regelen van bankzaken nog makkelijker voor onze klanten en daarom volgt ING deze technologische ontwikkelingen op de voet.”
De Google Assistent is een persoonlijke assistent waaraan gebruikers met hun stem vragen kunnen stellen en opdrachten kunnen geven. De Assistent is beschikbaar op Android en Apple smartphones en tablets. ING heeft in samenwerking met Google een actie ontwikkeld zodat mensen met hun stem de Assistent opdracht kunnen geven om met ING Wonen te praten. De Assistent stelt dan een paar vragen en op basis van de antwoorden geeft ING aan welke stappen mensen kunnen nemen op weg naar hun ideale woning. Dit is voor ING een eerste stap in het ontwikkelen van meer toepassingen voor de Google Assistent.
In 2014 introduceerde ING als eerste Europese bank stembediening Inge in de Mobiel Bankieren App. Met Inge kunnen klanten onder andere inloggen, hun saldo opvragen en een betaalopdracht geven in de app. Nu Google met de Google Assistent en Apple met Siri zelf spraakassistenten hebben ontwikkeld, die ook te gebruiken zijn in andere apps, heeft ING besloten om per 2 juli 2018 te stoppen met Inge. De spraakassistenten van de platformen ontwikkelen zich razendsnel en hierdoor voegt Inge als aparte spraakassistent weinig waarde meer toe aan de Mobiel Bankieren App. Klanten met een Apple iPhone of iPad kunnen gebruik maken van Siri. Daarnaast verwacht ING in de toekomst meer functionaliteiten via de Google Assistent te kunnen ondersteunen.
Voor veel mensen is spraakbesturing nog iets van de toekomst en daardoor wordt het nu nog niet veel gebruikt in Nederland. Met de opkomst van Nederlandstalige spraakassistenten als de Google Assistent en straks ook slimme speakers, verwachten we echter dat spraakbesturing, en ook het regelen van je bankzaken met je stem, veel meer gebruikt gaat worden. Dit maakt het regelen van bankzaken nog makkelijker voor onze klanten en daarom volgt ING deze technologische ontwikkelingen op de voet.Jeroen Losekoot, Manager Digitaal Bankieren ING
Contactgegevens
-
- Harold Reusken
-
Head of Media Relations ING Nederland
Corporate Zaken
Sponsoring - harold.reusken@ing.com
-
- Alexandra Schippers
-
Fraude & Cybersecurity
KYC
Corporate Sustainability - alexandra.schippers@ing.com
-
- Daan Heijbroek
-
Hypotheken
ING Research (Economisch Bureau) Algemeen
Sparen
Pensioenen & Verzekeringen
Privacy - daan.heijbroek@ing.com
Kopieer link
https://nieuws.ing.nl/nl-NL/188788-ing-ontwikkelt-eerste-toepassing-voor-nederlandse-google-assistent/Gerelateerde onderwerpen
Gerelateerde berichten
Met de ING Spaartaxi wordt sparen iets waar je over praat – en mee begint
Ontdek de ING Spaartaxi: eerlijke gesprekken, inspirerende verhalen en praktische tips om jongeren te helpen hun spaardoelen te bereiken en geldstress te verminderen.
ING BeleggersBarometer: beleggersvertrouwen stijgt licht
De ING BeleggersBarometer stijgt in augustus weer licht. Steeds meer beleggers beoordelen het beursjaar positiever dan enkele maanden geleden. Dit geeft aan dat de onzekerheid van eerder in het jaa...
ING introduceert Spaarslot: digitale bescherming tegen impulsaankoop
Het Spaarslot is een nieuwe functie binnen de ING App waarmee klanten een deel van hun spaargeld tijdelijk op slot kunnen zetten. Klanten behouden de flexibiliteit om geld op te nemen na een zelfge...
ING BeleggersBarometer: Vertrouwen blijft stabiel in juli
Het vertrouwen onder particuliere beleggers blijft in juli stabiel. Wat opvalt is de duidelijke verschuiving in het risicoprofiel: het aandeel beleggers dat zichzelf als offensief typeert, is in éé...
ING-onderzoek: helft van de Nederlandse vrouwen heeft behoefte aan financiële hulp
Hoewel bijna alle vrouwen in Nederland financiële onafhankelijkheid belangrijk vinden, voelt slechts iets meer dan de helft zich zeker over haar financiële kennis. Vooral jongere vrouwen onder de ...