Vanaf vandaag kunnen de eerste 80.000 zakelijke klanten van ING gebruik maken van de Bonnen & Facturen functionaliteit in de ING Mobiel Bankieren App. Hiermee kunnen klanten met de camera van hun smartphone een foto van de bonnen maken, die daarmee direct in de ING Mobiel Bankieren App worden opgeslagen. Hiermee zorgt ING voor tijdsbesparing en gemak voor haar klanten.
Na het fotograferen van de bon wordt deze direct aan een bij- of afschrijving gekoppeld, met de mogelijkheid voor de ondernemer om extra informatie toe te voegen. Zo blijft de bon direct digitaal bewaard in de veilige omgeving van de ING Mobiel Bankieren App en kan zo niet meer kwijt raken. Ondernemers hoeven dus geen schoenendoos of ordners met bonnen meer te bewaren. Daarnaast is de voorbereiding voor de periodieke btw-afdracht of het jaaroverzicht voor de belastingaangifte hiermee grotendeels gedaan.
Herman Tange, directeur marketing ING Zakelijk: “Met de Bonnen & Facturen-functionaliteit van ING kunnen ondernemers hun boekhouding real time bijhouden in hun Mobiel Bankieren App en ze kunnen de gegevens desgewenst downloaden via Mijn ING Zakelijk (internetbankieren). Op elk gewenst moment is een overzicht van de inkomsten, uitgaven en af te dragen btw beschikbaar in de app. Dit sluit aan bij de behoefte van ondernemers aan tijdsbesparing en overzicht bij hun financiën, zodat zij zich zoveel mogelijk kunnen richten op de kernactiviteiten van hun bedrijf.”
Na een succesvolle pilot, biedt ING de oplossing nu aan de eerste 80.000 zakelijke klanten van ING aan. Daarna biedt ING dit aan alle zakelijke gebruikers van de ING Mobiel Bankieren App.
“De vervolgstap is dat we de Bonnen & Facturen-functionaliteit gaan koppelen aan boekhoudpakketten, waarbij we ervoor zorgen dat de ondernemer met zijn vertrouwde aanbieder kan werken,” aldus Tange. “ING zet de koers naar een digitaal platform voor ondernemers, met de ING Mobiel Bankieren App als basis, waarop we met derde partijen services aanbieden aan onze klanten. Zo kunnen ondernemers eenvoudig, snel, en veilig hun zaken regelen met altijd real-time overzicht. Of dit nu bankzaken zijn, administratie of straks andere diensten van andere aanbieders. De meeste waardevolle merken van dit moment bieden hun klanten platforms die ook openstaan voor aanbod van producten van externe partners. Denk aan Amazon of Bol.com. De klant vergelijkt en heeft de keuze wat het beste bij hem of haar past. Een dergelijk platform bouwen wij nu om ondernemers vooruit te helpen. Bonnen & Facturen is daarbij de eerste stap.”
Met de Bonnen & Facturen-functionaliteit van ING kunnen ondernemers hun boekhouding real time bijhouden in hun Mobiel Bankieren App en ze kunnen de gegevens desgewenst downloaden via Mijn ING Zakelijk (internetbankieren). Op elk gewenst moment is een overzicht van de inkomsten, uitgaven en af te dragen btw beschikbaar in de app. Dit sluit aan bij de behoefte van ondernemers aan tijdsbesparing en overzicht bij hun financiën, zodat zij zich zoveel mogelijk kunnen richten op de kernactiviteiten van hun bedrijf.Herman Tange - Directeur marketing ING Zakelijk
De vervolgstap is dat we de Bonnen & Facturen-functionaliteit gaan koppelen aan boekhoudpakketten, waarbij we ervoor zorgen dat de ondernemer met zijn vertrouwde aanbieder kan werken, aldus Tange. ING zet de koers naar een digitaal platform voor ondernemers, met de ING Mobiel Bankieren App als basis, waarop we met derde partijen services aanbieden aan onze klanten. Zo kunnen ondernemers eenvoudig, snel, en veilig hun zaken regelen met altijd real-time overzicht. Of dit nu bankzaken zijn, administratie of straks andere diensten van andere aanbieders. De meeste waardevolle merken van dit moment bieden hun klanten platforms die ook openstaan voor aanbod van producten van externe partners. Denk aan Amazon of Bol.com. De klant vergelijkt en heeft de keuze wat het beste bij hem of haar past. Een dergelijk platform bouwen wij nu om ondernemers vooruit te helpen. Bonnen & Facturen is daarbij de eerste stap.Herman Tange - Directeur marketing ING Zakelijk
Contactgegevens
-
- Harold Reusken
-
Head of Media Relations ING Nederland
Corporate Zaken
Sponsoring - harold.reusken@ing.com
-
- Alexandra Schippers
-
Fraude & Cybersecurity
KYC
Corporate Sustainability
ING Nederland fonds - alexandra.schippers@ing.com
-
- Daan Heijbroek
-
Hypotheken
ING Research (Economisch Bureau) Algemeen
Sparen
Pensioenen & Verzekeringen
Privacy - daan.heijbroek@ing.com
Gerelateerde onderwerpen
Gerelateerde berichten
Huizenbezitters bepalen liever zelf oplossingen voor maatschappelijke problemen
Hoewel woningbezitters te maken hebben met grote maatschappelijke uitdagingen, zien zij het niet zitten als de overheid zich bemoeit met het oplossen ervan. Van het herstel van funderingsproblemen,...
ING bereikt 6 miljoen Mobiel Bankieren gebruikers
Het aantal gebruikers van ING Mobiel Bankieren groeit nog altijd. Inmiddels heeft ING 6 miljoen klanten die de ING Mobiel Bankieren App gebruiken voor het doen van hun bankzaken. De grootste stijgi...
ING lanceert nieuwe merkcampagne
ING introduceert vandaag een nieuw campagneconcept waarin de bank laat zien hoe klanten de services van ING kunnen gebruiken. En vooral: hoe goed dat voelt voor de klant. De eerste campagne gaat ov...
Terugkeer van Trump roept gemengde gevoelens op bij Nederlandse beleggers
De ING BeleggersBarometer stijgt deze maand 122 punten. Beleggers hebben een positievere kijk op de eigen beleggingsportefeuille en financiële situatie. De terugkeer van Trump roept gemengde gevoel...
Bankhelpdeskfraude met 43% gedaald door Check het Gesprek
ING-klanten verminderen bankfraude met 43% dankzij de Check het Gesprek-functie in de app. Meer dan 10.000 gebruikers per maand.