Van donderdag 16 november tot en met zaterdag 9 december hebben amateurvoetballers de mogelijkheid om de ultieme voetbaldroom van hun team of club te delen met ING. Zes voetbalteams van zes verschillende voetbalclubs in Nederland zien tijdens de campagne ‘Pitch je voetbaldroom’ hun droom daadwerkelijk uitkomen. Met het verwezenlijken van deze dromen wil ING het amateurvoetbal vooruit helpen. Voetbalteams kunnen hun droom aanmelden bij Radio 538.
In het radioprogramma van Barend van Deelen, te horen in het weekend van 12:00 - 15:00 uur, pitchen vanaf 25 november drie weken lang elke zaterdag en zondag twee teams hun voetbaldroom. Ex-Oranje Leeuwin Anouk Hoogendijk heeft als jurylid de doorslaggevende stem. Live in de uitzending maakt zij bekend welk team de winnaar is. Daarbij kijkt zij met de jury naar creativiteit, originaliteit en of de uitvoering van de droom het amateurvoetbal écht vooruit helpt. De droom moet daarnaast uitvoerbaar zijn binnen een budget van €3000,-. Dromen kunnen vanaf 16 november aangemeld worden via de website van Radio 538. Naast de zes dromen die daadwerkelijk uitkomen, beloont ING 1.000 voetbalteams met een set voetbalhesjes.
De ingediende dromen mogen zowel van de hele club of specifiek van een team zijn. ING Manager Sportsponsoring Steven Sedee: ‘We vinden het vooral belangrijk dat we het amateurvoetbal vooruit helpen. Met deze campagne hopen we clubs en teams aan te spreken om bijvoorbeeld het G-voetbal in Nederland verder te stimuleren, nieuwe kleedkamers te realiseren of het pupillenvoetbal op positieve wijze verder te stimuleren’.
Miljoenen Nederlanders hebben een passie voor voetbal en zijn er wekelijks actief en passief mee bezig. Op het veld, langs de lijn, in de kantine. ING heeft zich voor een lange termijn verbonden aan de KNVB en het Nederlandse voetbal. Waarom? We willen het Nederlands voetbal vooruit helpen. Met de bouw van nieuwe kleedkamers, het verder ontwikkelen van het jeugdvoetbal, het opzetten van vrouwen- en meisjesvoetbal binnen de vereniging. We willen alle kinderen met meer plezier laten voetballen, amateurclubs helpen financieel gezond te blijven en Oranje dichterbij brengen.
Aanmelden doe je hier
Meer informatie over ING en voetbal vind je hier
We vinden het vooral belangrijk dat we het amateurvoetbal vooruit helpen. Met deze campagne hopen we clubs en teams aan te spreken om bijvoorbeeld het G-voetbal in Nederland verder te stimuleren, nieuwe kleedkamers te realiseren of het pupillenvoetbal op positieve wijze verder te stimulerenSteven Sedee - ING Manager Sportsponsoring
Contactgegevens
-
Download vCard
- Harold Reusken
-
Head of Media Relations ING Nederland
Corporate Zaken
Sponsoring - harold.reusken@ing.com
-
Download vCard
- Alexandra Schippers
-
Fraude & Cybersecurity
KYC
Corporate Sustainability - alexandra.schippers@ing.com
-
Download vCard
- Daan Heijbroek
-
Hypotheken
ING Research (Economisch Bureau) Algemeen
Sparen
Pensioenen & Verzekeringen
Privacy - daan.heijbroek@ing.com
Gerelateerde onderwerpen
Gerelateerde berichten
ING Spaaronderzoek 2025: Ondanks groeiende financiële buffers nog zorgen over spaargeld
Nederland spaart flink, zo blijkt uit het jaarlijkse Spaaronderzoek van ING: buffers groeien, maandelijkse inleg stijgt en beleggen wint terrein. Toch maakt de helft zich zorgen over hun financiële...
ING BeleggersBarometer: beleggers worden voorzichtiger over korte termijn ondanks positief beursjaar
Het vertrouwen van Nederlandse particuliere beleggers blijft in november weliswaar stabiel, maar onder de oppervlakte groeit de voorzichtigheid. Beleggers temperen hun verwachtingen voor de korte t...
ING markeert 40 jaar pinnen in Nederland met introductie vernieuwde betaalpas
Deze maand staat ING stil bij een bijzonder moment. Het is namelijk 40 jaar geleden dat pinnen zijn intrede deed in Nederland. In november 1985 verrichtte toenmalig minister van Verkeer en Watersta...
ING lanceert Rond af & Beleg: automatisch beleggen met wisselgeld via de App
ING introduceert vandaag Rond af & Beleg, een van de nieuwe functies in de ING App waarmee klanten automatisch kunnen beleggen met hun wisselgeld. Deze laagdrempelige manier van beleggen is onderde...
ING introduceert meetmethode voor financiële gezondheid
Met de Financieel Gezondheid Indicator meet ING het effect van haar producten op financiële gezondheid, stimuleert producten met een positief effect en deelt inzichten voor maatschappelijke vooruit...