Van donderdag 16 november tot en met zaterdag 9 december hebben amateurvoetballers de mogelijkheid om de ultieme voetbaldroom van hun team of club te delen met ING. Zes voetbalteams van zes verschillende voetbalclubs in Nederland zien tijdens de campagne ‘Pitch je voetbaldroom’ hun droom daadwerkelijk uitkomen. Met het verwezenlijken van deze dromen wil ING het amateurvoetbal vooruit helpen. Voetbalteams kunnen hun droom aanmelden bij Radio 538.
In het radioprogramma van Barend van Deelen, te horen in het weekend van 12:00 - 15:00 uur, pitchen vanaf 25 november drie weken lang elke zaterdag en zondag twee teams hun voetbaldroom. Ex-Oranje Leeuwin Anouk Hoogendijk heeft als jurylid de doorslaggevende stem. Live in de uitzending maakt zij bekend welk team de winnaar is. Daarbij kijkt zij met de jury naar creativiteit, originaliteit en of de uitvoering van de droom het amateurvoetbal écht vooruit helpt. De droom moet daarnaast uitvoerbaar zijn binnen een budget van €3000,-. Dromen kunnen vanaf 16 november aangemeld worden via de website van Radio 538. Naast de zes dromen die daadwerkelijk uitkomen, beloont ING 1.000 voetbalteams met een set voetbalhesjes.
De ingediende dromen mogen zowel van de hele club of specifiek van een team zijn. ING Manager Sportsponsoring Steven Sedee: ‘We vinden het vooral belangrijk dat we het amateurvoetbal vooruit helpen. Met deze campagne hopen we clubs en teams aan te spreken om bijvoorbeeld het G-voetbal in Nederland verder te stimuleren, nieuwe kleedkamers te realiseren of het pupillenvoetbal op positieve wijze verder te stimuleren’.
Miljoenen Nederlanders hebben een passie voor voetbal en zijn er wekelijks actief en passief mee bezig. Op het veld, langs de lijn, in de kantine. ING heeft zich voor een lange termijn verbonden aan de KNVB en het Nederlandse voetbal. Waarom? We willen het Nederlands voetbal vooruit helpen. Met de bouw van nieuwe kleedkamers, het verder ontwikkelen van het jeugdvoetbal, het opzetten van vrouwen- en meisjesvoetbal binnen de vereniging. We willen alle kinderen met meer plezier laten voetballen, amateurclubs helpen financieel gezond te blijven en Oranje dichterbij brengen.
Aanmelden doe je hier
Meer informatie over ING en voetbal vind je hier
We vinden het vooral belangrijk dat we het amateurvoetbal vooruit helpen. Met deze campagne hopen we clubs en teams aan te spreken om bijvoorbeeld het G-voetbal in Nederland verder te stimuleren, nieuwe kleedkamers te realiseren of het pupillenvoetbal op positieve wijze verder te stimulerenSteven Sedee - ING Manager Sportsponsoring
Contactgegevens
-
Download vCard
- Harold Reusken
-
Head of Media Relations ING Nederland
Corporate Zaken
Sponsoring - harold.reusken@ing.com
-
Download vCard
- Alexandra Schippers
-
Fraude & Cybersecurity
KYC
Corporate Sustainability - alexandra.schippers@ing.com
-
Download vCard
- Daan Heijbroek
-
Hypotheken
ING Research (Economisch Bureau) Algemeen
Sparen
Pensioenen & Verzekeringen
Privacy - daan.heijbroek@ing.com
Gerelateerde onderwerpen
Gerelateerde berichten
ING BeleggersBarometer: beleggersvertrouwen in opmars
De ING BeleggersBarometer stijgt in oktober van 116 naar 126 punten, mede doordat de AEX zich beter ontwikkelde dan beleggers hadden voorzien. En beleggers geven het kabinet een onvoldoende voor he...
ING breidt aanbod Private Markets uit met strategie gericht op energietransitie
ING Nederland versterkt haar Private Markets-aanbod met de toevoeging van de evergreen strategie van Macquarie Asset Management. Deze strategie richt zich op investeringen in infrastructuurproject...
ING Woonbericht: woonstress geeft woningnood een gezicht
Meer dan de helft van de mensen ervaart woonstress of ziet dit ontstaan in de omgeving, zo blijkt uit onderzoek van ING.
ING wijzigt tarieven voor particuliere betaalpakketten per januari 2026
Per 1 januari 2026 past ING Nederland de tarieven aan voor haar particuliere betaalpakketten en een aantal losse producten. Deze aanpassing is in het kader van ING’s voortdurende inspanningen om he...
Ondernemers lopen achter in pensioenopbouw – ING wil bewustzijn vergroten
Vooral zzp’ers en mkb-ondernemers lopen achter in pensioenopbouw. Maar ze ondernemen nauwelijks actie. Dat blijkt uit onderzoek van ING onder zzp’ers, mkb’ers en werkenden in loondienst. ING wil he...