ING wijzigt per 1 januari 2018 de tarieven van de particuliere betaalpakketten en een aantal betaalproducten en -diensten. Het tarief van het OranjePakket stijgt met 10 cent per maand. De prijs van de andere pakketten gaat met enkele dubbeltjes per maand omhoog. ING vindt het belangrijk dat bankieren voor alle klanten toegankelijk en veilig is. Daarbij staat digitaal bankieren via internet en mobiele telefoon centraal. Daarnaast investeert ING voortdurend in verbetering van dienstverlening aan klanten en in vernieuwing van digitale betaalproducten.
ING investeert continu in het verbeteren van de digitale dienstverlening voor klanten. Zo kunnen klanten met de ING Mobiel Bankieren App makkelijk geld terugvragen met een betaalverzoek en bieden we klanten meer inzicht in hun af- en bijschrijvingen met KijkVooruit. Ook zijn er continu nieuwe en verbeterde functies beschikbaar in Mijn ING. Digitaal bankieren maakt bankzaken makkelijker, sneller en overzichtelijker. Met digicoaches op de ING-kantoren helpen wij onze klanten om de overstap naar digitaal bankieren te maken.
overschrijvingskaarten, papieren acceptgiro’s en de Saldolijn. De kosten hiervan zijn echter relatief hoog doordat steeds minder klanten er gebruik van maken. Maandelijkse papieren afschriften, de verwerking van acceptgiro’s en het gebruik van de Saldolijn zijn inbegrepen in het BasisPakket, BetaalPakket en RoyaalPakket. Daardoor stijgen de tarieven van deze pakketten meer dan het tarief van het OranjePakket. In het OranjePakket bankieren klanten digitaal en zijn deze traditionele betaaldiensten beschikbaar tegen een aanvullend tarief.
Contactgegevens
-
- Harold Reusken
-
Head of Media Relations ING Nederland
Corporate Zaken
Sponsoring - harold.reusken@ing.com
-
- Alexandra Schippers
-
Fraude & Cybersecurity
KYC
Corporate Sustainability
ING Nederland fonds - alexandra.schippers@ing.com
-
- Daan Heijbroek
-
Hypotheken
ING Research (Economisch Bureau) Algemeen
Sparen
Pensioenen & Verzekeringen
Privacy - daan.heijbroek@ing.com