ING Private Banking heeft, als nieuwe hoofdsponsor van het Nederlandse golf, samen met de Koninklijke Nederlandse Golf Federatie (NGF) en TIG Sports een nieuw toernooiconcept ontwikkeld: de ING Private Banking Golf Week (18-22 mei). Dit toernooi vervangt het huidige Dutch Ladies Open. Een van de onderdelen van de Golf Week is The Ladies Nations Invitational, een landentoernooi à la de Ryder Cup en Solheim Cup, waarin acht damesteams uit verschillende landen de strijd met elkaar aangaan. Daarnaast wordt er dit jaar ook voor het eerst een toernooi georganiseerd voor golfverenigingen, waarbij 16 amateurteams strijden om de ING Private Banking Cup. Tevens kunnen bezoekers aan de ING Private Banking Golf Week kennis maken met het nieuwe jeugdprogramma RAAK!.
Steven Sedee, manager sportsponsoring ING: “We hebben samen met de NGF en TIG Sports gekeken hoe we de sport kunnen vernieuwen en verjongen. Resultaat hiervan is de introductie van een landentoernooi met allemaal topspeelsters uit Europa. En daarnaast willen we de sport verjongen door het golf aantrekkelijker te maken voor de jeugd door nieuwe initiatieven als het jeugdprogramma RAAK! te introduceren.”
Om golf toegankelijker te maken voor een breder publiek is er een nieuw landentoernooi met een nieuw spelformat ontwikkeld: The Ladies Nations Invitational. Acht Europese landen gaan met elkaar de strijd aan. Anne van Dam, professional op de Ladies European Tour en lid van Golf Team Holland, is enthousiast over de nieuwe opzet en kijkt uit naar de Golf Week: “Matchplay is een spelvorm die aanvallend spel stimuleert. Het nieuwe toernooi brengt het publiek dichtbij de spelers en de set-up van de baan zal voor aantrekkelijk golf zorgen. Ook mijn collega professionals kijken uit naar dit toernooi. Spelen in teamverband spreekt ze aan.”
Tijdens de Golf Week wordt ook de ING Private Banking Golf Cup geïntroduceerd, een amateurtoernooi op topniveau op initiatief van de NGF en ING Private Banking. Jeroen Stevens, directeur Koninklijke Nederlandse Golf Federatie: “Tijdens dit nieuwe toernooi strijden 16 Nederlandse amateurteams in teams van vier om de prestigieuze trofee en de prijzenpot van 15.000 euro. Om verjonging binnen de golfsport te stimuleren, moet er minimaal één jeugdspeler in het team zitten en dient het prijzengeld worden besteed aan de jeugdopleiding van de club.”
Vanuit de gezamenlijke ambitie om te verjongen en meer en beter golf in de toekomst te garanderen, heeft de NGF in samenwerking met ING Private Banking het jeugdprogramma RAAK! ontwikkeld. Een programma dat de Nederlandse jeugd op positieve wijze laat kennismaken met de golfsport. RAAK! richt zich op kinderen van 6 tot en met 14 jaar waarvan minimaal één ouder al golft, maar inspireert ook jeugd en jong volwassenen tot 21 jaar. Dit nieuwe programma biedt ouders handvatten om hun kinderen te stimuleren naar de golfbaan te komen en zelf de fun van golf te ervaren.
De eerste editie van de ING Private Banking Golf Week vindt plaats op The International te Amsterdam. In deze week (18-22 mei) komen alle facetten van golf bij elkaar. Maar ook buiten de baan is van alles te beleven. Om het event voor een breder en jonger publiek toegankelijk te maken wordt dames topgolf gecombineerd met andere activiteiten. Foodcorners en foodtrucks, barista-barretjes op wielen, festivaltenten en picknicktafels domineren het terrein buiten de baan. Je kunt zelf golfen, je laten adviseren over golfmateriaal en dat zelf uitproberen op de drivingrange, kijken naar trick shows en voor kinderen lonkt een fantastische dag op de Kids Playground onder meer dankzij het jeugdprogramma RAAK!. Dit maakt het een uniek event voor golfliefhebbers van alle leeftijden. Voor meer info: www.inggolfweek.nl
We hebben samen met de NGF en TIG Sports gekeken hoe we de sport kunnen vernieuwen en verjongen. Resultaat hiervan is de introductie van een landentoernooi met allemaal topspeelsters uit Europa. En daarnaast willen we de sport verjongen door het golf aantrekkelijker te maken voor de jeugd door nieuwe initiatieven als het jeugdprogramma RAAK! te introducerenSteven Sedee - manager sportsponsoring ING
Tijdens dit nieuwe toernooi strijden 16 Nederlandse amateurteams in teams van vier om de prestigieuze trofee en de prijzenpot van 15.000 euro. Om verjonging binnen de golfsport te stimuleren, moet er minimaal één jeugdspeler in het team zitten en dient het prijzengeld worden besteed aan de jeugdopleiding van de club.Jeroen Stevens - Directeur Koninklijke Nederlandse Golf Federatie
Contactgegevens
-
- Harold Reusken
-
Head of Media Relations ING Nederland
Corporate Zaken
Sponsoring - harold.reusken@ing.com
-
- Alexandra Schippers
-
Fraude & Cybersecurity
KYC
Corporate Sustainability
ING Nederland fonds - alexandra.schippers@ing.com
-
- Daan Heijbroek
-
Hypotheken
ING Research (Economisch Bureau) Algemeen
Sparen
Pensioenen & Verzekeringen
Privacy - daan.heijbroek@ing.com