Bannerwise is na een spannende race door het publiek gekozen tot ING Starter van het Jaar 2015. Zij ondervonden vooral veel concurrentie van ShirtsofHolland en Tabster. ING organiseerde voor de derde keer de ING Starter van het Jaar verkiezing. Het publiek kon op internet een week lang stemmen op hun favoriete starter. De winnaars van de voorgaande edities zijn Huren.nl in 2013 en Athom in 2014.
De ondernemers Miguel Zamora Lopez, Fabio Coduri en Joost Kortlever zijn zeer blij met deze uitverkiezing. Kortelever: “We hebben alles op alles gezet om deze verkiezing te winnen. En dat is gelukt!” Naast een bos bloemen en een hippe fiets winnen zij een sessie met Patrick van der Pijl van Business Models Inc. en kan Bannerwise het speciale logo ING Starter of the Year 2015 voeren op zijn site.
Bannerwise is een online tool waarmee ondernemers en marketeers zelf banners kunnen maken. De software van Bannerwise past de banners aan voor verschillende formaten, mobiele apparaten en advertentieplatformen, waardoor adverteerders met minder investering meer bereik en meer omzet kunnen halen.
Het idee voor Bannerwise komt van Miguel, die bij internetbureaus banners maakte voor klanten. Dit waren doorgaans vrij eenvoudige banners en voor elke minimale aanpassing werd relatief veel geld gevraagd. ‘Dat kan anders’ dacht hij en begon met ontwikkelen van de software die gebruiksvriendelijker is, en betere banners moet afleveren.
Het bedrijf richt zich op ondernemers en marketeers in het mkb. Joost: “We stroomlijnen een omslachtig proces. Het internetbureau dat moet afstemmen met het reclamebureau en het mediabureau en vervolgens weer met de opdrachtgever. Allemaal niet meer nodig. De mkb-er kan het gewoon zelf en snel. Zonder kennis van programmeren.”
De eerste vier weken kunnen adverteerders de tool gratis gebruiken. “Zo leert de gebruiker de waarde van onze software te ontdekken. Daarna kunnen ze een pakket afnemen, gebaseerd op hun wensen en behoeften. We hebben geen opzegtermijn en voorwaarden, zo laagdrempelig mogelijk. Of je nou een webshop hebt of een grote adverteerder of bureau bent, we hebben voor iedereen een pakket op maat.” aldus Joost.
Deze Amsterdamse start-up heeft momenteel meer dan 1500 gebruikers en (inter)nationale samenwerkingsverbanden liggen in het verschiet, waaronder een samenwerking met het online mediaboekingsplatform Mediabookers. Daarnaast zijn de mannen van Bannerwise bezig met internationalisatie en uitbereiding naar het buitenland.
Een tip voor andere starters heeft Joost wel. “Ten eerste: Luister goed naar adviezen, maar blijf je eigen koers varen. Laat je niet afleiden van je doel.” En een tweede ervaring is: “Niemand is onbereikbaar. Als je zakelijke partners zoekt, richt je dan op “het topmanagement van bedrijven. Die denken ondernemend en zijn te porren voor nieuwe ideeën.”
Contactgegevens
-
- Harold Reusken
-
Head of Media Relations ING Nederland
Corporate Zaken
Sponsoring - harold.reusken@ing.com
-
- Alexandra Schippers
-
Fraude & Cybersecurity
KYC
Corporate Sustainability
ING Nederland fonds - alexandra.schippers@ing.com
-
- Daan Heijbroek
-
Hypotheken
ING Research (Economisch Bureau) Algemeen
Sparen
Pensioenen & Verzekeringen
Privacy - daan.heijbroek@ing.com