ING organiseert vandaag voor de eerste keer een landelijke Digitale Dag op alle 237 ING-kantoren om klanten digitaal vaardiger te maken. Nederland wordt steeds digitaler, ook op het gebied van bankieren. Toch is er een groep die nog niet bankiert via internet of mobiele telefoon of die nog geen gebruik maakt van alle mogelijkheden die digitaal bankieren biedt. Op de Digitale Dag kunnen klanten de hele dag binnenlopen bij een ING-kantoor met vragen over digitaal bankieren op de computer, telefoon of tablet. Daarnaast helpen digicoaches klanten met het aanvragen, installeren en gebruiken van internet en mobiel bankieren.
Jeroen Losekoot, Manager Marketing Internet & Mobiel: “ING wil klanten vooruit helpen en hen wegwijs maken op het gebied van digitaal bankieren zodat ze zelf kunnen ervaren welke voordelen het biedt en hoe makkelijk het is. Het gaat daarbij niet alleen om gebruiksgemak, maar ook om het persoonlijke contact van onze adviseurs om klanten over de digitale drempel heen te helpen. Op deze manier kunnen klanten beter mee in de digitalisering van onze maatschappij en kunnen ze zelf betere financiële beslissingen maken.”
Digitaal bankieren maakt bankieren makkelijker en helpt mensen om meer inzicht te krijgen in hun geldzaken. Hierdoor kunnen mensen betere financiële keuzes maken. 64% van de ING-klanten bankiert al digitaal via de mobiel bankieren app of via internet bankieren en dit aantal stijgt nog steeds. De meest digitale leeftijdsgroep is de groep van 18-35 jaar, daarvan bankiert maar liefst 84% digitaal. De leeftijdsgroep 80+ is het minst digitaal, hier bankiert 21% digitaal. Ouderen hebben echter de afgelopen jaren een inhaalslag gemaakt. In de leeftijdscategorieën 66-79 jaar en 80+ is het aantal mensen dat digitaal gaat bankieren de afgelopen 2 jaar het meest gegroeid. Zo is het bezit van mobiel bankieren onder 80-plussers verdubbeld. Een belangrijke stap in het digitaal vaardiger maken van deze groep klanten.
Bankzaken regelen via internet, contactloos betalen met een telefoon en je saldo checken via een app. Het maakt bankieren makkelijker, maar veel klanten weten niet waar ze moeten beginnen of hoe het werkt. Klanten die hulp nodig hebben bij digitaal bankieren kunnen vandaag zonder afspraak naar een ING-kantoor bij hen in de buurt komen met hun eigen telefoon of tablet. Ook na de Digitale Dag kunnen klanten terecht op een ING-kantoor met hun vragen. Daarnaast organiseert ING deze zomer 100 workshops digitaal bankieren door het hele land om klanten digitaal vaardiger te maken.
ING wil klanten vooruit helpen en hen wegwijs maken op het gebied van digitaal bankieren zodat ze zelf kunnen ervaren welke voordelen het biedt en hoe makkelijk het is. Het gaat daarbij niet alleen om gebruiksgemak, maar ook om het persoonlijke contact van onze adviseurs om klanten over de digitale drempel heen te helpen. Op deze manier kunnen klanten beter mee in de digitalisering van onze maatschappij en kunnen ze zelf betere financiële beslissingen maken.Jeroen Losekoot - Manager Marketing Internet & Mobiel
Contactgegevens
-
- Harold Reusken
-
Head of Media Relations ING Nederland
Corporate Zaken
Sponsoring - harold.reusken@ing.com
-
- Alexandra Schippers
-
Fraude & Cybersecurity
KYC
Corporate Sustainability
ING Nederland fonds - alexandra.schippers@ing.com
-
- Daan Heijbroek
-
Hypotheken
ING Research (Economisch Bureau) Algemeen
Sparen
Pensioenen & Verzekeringen
Privacy - daan.heijbroek@ing.com