Vandaag is een levensgroot geveldoek onthuld op het balkon van Koninklijk Theater Carré. Het geveldoek is speciaal gemaakt door kunstenaar Ottograph voor de 'Kleur het leven' campagne. Zanger en presentator Jamai Loman heeft, hangend aan de gevel van Carré en samen met de kunstenaar ter plekke, de laatste hand gelegd aan dit bijzonder werk. 'Kleur het leven'-campagne is een initiatief van ING Nederland in het kader van Europride 2016. Het doek is tot en met a.s. zondag te bewonderen op de gevel van Carré.
'Kleur het leven' is een initiatief van ING. De bank vindt het belangrijk dat iedereen de vrijheid heeft om te kunnen zijn wie ze willen zijn en vindt het belangrijk dat medewerkers de diversiteit van haar klanten weerspiegelen. Gaypride is een van de meest kleurrijke feesten van Nederland. Rood, geel, groen, blauw, paars en oranje vormen samen het symbool. ING omarmt kleur en voor de bank blijft het belangrijk om kleur te bekennen. Normaal gesproken is dat Oranje. De bank staat voor alle kleuren. Al elf jaar. Want Oranje is jezelf zijn. Dit jaar wordt dat grootser dan ooit uitgedragen. ING geeft met haar campagne Nederland letterlijk kleur.
ING is de trotse hoofdsponsor van Koninklijk Theater Carré. Carré deelt de gedachten over diversiteit en 'Kleur het Leven' en werkt daarom graag mee aan de campagne door het doek aan de gevel te hangen.
Voor deze campagne is het logo van ING in de regenboogkleuren aangepast en zichtbaar op alle social media kanalen. Zaterdag 6 augustus is het campagnebeeld zichtbaar op abri's langs de vaarroute en op het kantoor aan het Rokin. Hier worden potloden in de kleuren van de regenboogvlag uitgedeeld door promoteams. Zo kan Nederland, in opvolging van Ottograph, nu zelf kleur geven. Dit jaar is de campagne niet alleen op de geldautomaten in Amsterdam zichtbaar maar voor het eerst in heel Nederland. Daarnaast is op alle kantoren de campagne zichtbaar op videoschermen. Bij het Rijksmuseum worden deze zaterdag de regenboogkleurpotloden uitgedeeld voor de activiteit 'hier tekenen'.
Jamai, Kleurambassadeur: Laten we niet zwart wit denken maar het leven kleur geven. De vrijheid om jezelf te kunnen zijn is belangrijk voor mij. De diversiteit van mensen om me heen geeft het leven kleur. Tijdens Europride en nu vlak voor de Canal Parade besef ik meer dan ooit dat het veel meer is dan een feestje waar je je ogen uitkijkt. Ik zie het als een krachtig statement waarmee we als Nederland laten zien dat we daadwerkelijk staan voor diversiteit. Het is een feest van en voor ons állemaal
Contactgegevens
-
- Harold Reusken
-
Head of Media Relations ING Nederland
Corporate Zaken
Sponsoring - harold.reusken@ing.com
-
- Alexandra Schippers
-
Fraude & Cybersecurity
KYC
Corporate Sustainability
ING Nederland fonds - alexandra.schippers@ing.com
-
- Daan Heijbroek
-
Hypotheken
ING Research (Economisch Bureau) Algemeen
Sparen
Pensioenen & Verzekeringen
Privacy - daan.heijbroek@ing.com