ING wijzigt per 1 januari 2017 de tarieven van de particuliere betaalpakketten en -diensten. Het tarief van het digitale OranjePakket wijzigt niet; de prijs van de andere pakketten gaat met enkele dubbeltjes per maand omhoog. ING vindt het belangrijk dat klanten hun bankzaken kunnen doen zoals zij dat zelf willen. Digitaal via internet en mobiel bankieren of traditioneel via papieren afschriften, overschrijvingskaarten en acceptgiro’s. Daarnaast investeert ING voortdurend in het verbeteren van dienstverlening aan klanten en het vernieuwen van digitale producten en betaaldiensten.
In het OranjePakket bankieren klanten alleen digitaal, het tarief hiervoor verandert niet. Betaaldiensten zoals afschriften op papier en acceptgiro’s zijn beschikbaar tegen een aanvullend tarief. Bestaande klanten die al volledig digitaal bankieren, zijn meestal voordeliger uit met het OranjePakket.
Klanten kunnen bij ING nog steeds gebruik blijven maken van traditionele betaaldiensten zoals papieren afschriften, overschrijvingskaarten en acceptgiro’s. De kosten voor deze betaaldiensten worden steeds hoger. Daardoor stijgen de tarieven van de betaalpakketten waar traditionele betaalmiddelen bij zijn inbegrepen (het BasisPakket, het BetaalPakket en het RoyaalPakket). ING stimuleert klanten zoveel mogelijk om hun bankzaken digitaal te doen door onder andere workshops op ING kantoren te organiseren over internet- en mobiel bankieren. Daarnaast helpt ING klanten die willen overstappen naar het digitale OranjePakket met een vergelijkingstool op ING.nl.
Het gebruik van digitaal bankieren is de afgelopen jaren snel toegenomen: ruim 6 miljoen klanten maken gebruik van internetbankieren via Mijn ING en ruim 2,8 miljoen klanten gebruiken de ING Mobiel Bankieren App. ING investeert voortdurend in de functionaliteit en veiligheid van digitale producten en betaaldiensten. Zo kunnen klanten een betaalverzoek doen via de ING Mobiel Bankieren App, toekomstige afschrijvingen bekijken met Kijk Vooruit en contactloos betalen met hun smartphone in de winkel.
Klanten voor wie de tariefwijzigingen van toepassing zijn, worden hierover de komende weken geïnformeerd. Klanten betalen de kosten voor hun betaalpakket bij ING per kwartaal en achteraf. De eerste incasso van het nieuwe tarief vindt plaats begin april. Kijk voor meer informatie op: ING.nl/tarieven2017.
Contactgegevens
-
- Harold Reusken
-
Head of Media Relations ING Nederland
Corporate Zaken
Sponsoring - harold.reusken@ing.com
-
- Alexandra Schippers
-
Fraude & Cybersecurity
KYC
Corporate Sustainability
ING Nederland fonds - alexandra.schippers@ing.com
-
- Daan Heijbroek
-
Hypotheken
ING Research (Economisch Bureau) Algemeen
Sparen
Pensioenen & Verzekeringen
Privacy - daan.heijbroek@ing.com