Mireille van der Sprong en Imke Bens zijn met Bellamy Gallery uitgeroepen tot ING Starter van de Maand oktober. Bellamy Gallery, een opvallend modeconcept is een online shop met in het oog springende winkels in Haarlem, Den Bosch, Maastricht en Rotterdam. De beide onderneemsters treden buiten de gebaande paden van het retaillandschap.
Mireille en Imke, beiden 42 jaar, hebben hun sporen in de modebranche verdiend. Ze merkten dat de retail steeds minder aansloot bij de behoeften van de klant. “Geen transparantie over de prijs en de herkomst van kleding. Steeds meer nadruk op de uitverkoop en kleding van lage kwaliteit”, zegt Mireille. Dat kan anders. “Wij passen ons aan bij de behoefte van de klant.”
Klanten van nu willen begrijpen hoe de prijs is opgebouwd en waar de kleding vandaan komt. “Net als in de foodretail. Daar zie je precies waar je biefstuk of je kiwi vandaan komt”, stelt Imke. “Maar consumenten willen er niet extra voor betalen.” Daarom staat precies op het prijskaartje hoe de prijs tot stand komt. Van ontwerp en materiaal tot transport en marge voor Bellamy Gallery. “Tegen een scherpe prijs, het hele jaar door. We doen niet aan uitverkoop.”
De kracht van Bellamy Gallery zit in de flexibiliteit en de snelheid waarmee de onderneemsters zich aanpassen. Dat zit in van alles: kortlopende huurcontracten met de winkellocaties, inzet van uitzendkrachten, snelle aanpassingen in de winkel en in het assortiment. “We merkten bijvoorbeeld snel dat onze klanten kleinere maten hebben dan de reguliere maat 40 of 42. Dat passen we dan snel aan.” Maar ook de winkel zelf verandert snel, als dat nodig is. “We kiezen voor een opvallende pui en voor toeristen vertalen we alles in het Engels.”
Bellamy Gallery richt zich op de klant die een kwalitatief hoogwaardige basis voor de garderobe zoekt. ‘Die koopt minder kleren, maar draagt die vaker”, zegt Dirk Mulder, sectorspecialist Retail bij ING Nederland. “Dit is een écht Nederlandse winkel in die zin dat ze het beste product leveren tegen de laagste prijs. Ze verliezen geen geld in lucht, stenen en onnodige processen.”
Over vijf jaar hopen de onderneemsters dat hun webshop dominant is. Ze denken dan zeker tien winkels in Nederland te hebben en willen hun concept testen in het buitenland. “We blijven testen, veranderen en aanpassen. Dat zit in ons DNA”
We blijven testen, veranderen en aanpassen. Dat zit in ons DNAMireille van der Sprong en Imke Bens - Bellamy Gallery
Contactgegevens
-
- Harold Reusken
-
Head of Media Relations ING Nederland
Corporate Zaken
Sponsoring - harold.reusken@ing.com
-
- Alexandra Schippers
-
Fraude & Cybersecurity
KYC
Corporate Sustainability
ING Nederland fonds - alexandra.schippers@ing.com
-
- Daan Heijbroek
-
Hypotheken
ING Research (Economisch Bureau) Algemeen
Sparen
Pensioenen & Verzekeringen
Privacy - daan.heijbroek@ing.com