ING lanceert de ING Community

Online platform voor en door klanten met forum, ideeën en expertblogs

Vandaag lanceert ING een nieuw online platform: de ING Community. Hier hebben klanten van de bank contact met elkaar over financiële vraagstukken en thema’s zoals wonen, studeren, pensioen en ondernemerschap en over producten & diensten van ING.

Daarmee doen ze een beroep op elkaars kennis en ervaringen. Experts verzorgen blogs o.a. met handige tips en klanten kunnen er ideeën over manieren waarop ING haar dienstverlening kan verbeteren delen. Op deze wijze geeft de bank invulling aan de behoefte van klanten om ervaringen online te delen. De ING Community is voor iedereen zichtbaar en je kan reageren, vragen stellen en ideeën aandragen door eenvoudig in te loggen met je inloggegevens van Mijn ING.

Voor en door klanten

De ING Community sluit aan op de trend dat mensen niet meer zomaar hun geldzaken onderbrengen bij één partij en steeds meer een beroep doen op ervaringen van anderen. “Consumenten gebruiken vergelijkingssites, willen  weten hoe andere mensen zaken aanpakken, polsen hiervoor hun directe omgeving of lezen ervaringen van anderen om uiteindelijk een financiële beslissing te nemen”, aldus ING Communitymanager Linda van Seuren. “Onze Community sluit aan op deze manier van klantoriëntatie.”

Altijd een goed antwoord

Het ING Webcare Team ziet de forumberichten, ideeën en reacties. Van Seuren: “Waar Webcare bij Twitter en Facebook bovenop de conversatie zit, geven we in de ING Community klanten juist de ruimte om op elkaar te reageren. Is een vraag na een dag nog niet beantwoord, of is er een vraag onjuist beantwoord dan helpt Webcare. Elke vraag verdient tenslotte het beste antwoord waarmee onze klanten een stap verder komen."

Experts geven nuttige tips en delen hun visie

Experts nemen van tijd tot tijd de ruimte in de ING Community om blogs te plaatsen met bruikbare tips en hun visie. De onderwerpen voor deze blogs zijn divers, zoals wonen, studeren, beleggen, werk, pensioen en ondernemerschap en hebben altijd een duidelijke relatie met vragen van consumenten over financiële thema’s of met de dienstverlening van ING. 

Citaten
Consumenten gebruiken vergelijkingssites, willen  weten hoe andere mensen zaken aanpakken, polsen hiervoor hun directe omgeving of lezen ervaringen van anderen om uiteindelijk een financiële beslissing te nemen. Onze Community sluit aan op deze manier van klantoriëntatie. Linda van Seuren - ING Communitymanager
Waar Webcare bij Twitter en Facebook bovenop de conversatie zit, geven we in de ING Community klanten juist de ruimte om op elkaar te reageren. Is een vraag na een dag nog niet beantwoord, of is er een vraag onjuist beantwoord dan helpt Webcare. Elke vraag verdient tenslotte het beste antwoord waarmee onze klanten een stap verder komen. Linda van Seuren - ING Communitymanager

Contactgegevens

Ontvang het laatste ING nieuws via RSS.

Of abonneer handmatig met de Atom URL