ING wijzigt tarieven voor particuliere betaalpakketten en aanvullende betaaldiensten per 1 maart 2021
ING wijzigt per 1 maart 2021 de tarieven van de particuliere betaalpakketten en enkele aanvullende betaaldiensten. De hoogte van de tariefswijziging is afhankelijk van het betaalpakket en de aanvullende betaaldiensten waarvan gebruik wordt gemaakt. Tevens wijzigt ING de standaard betaallimieten van de Betaalpas en de stortingslimiet van contant geld. De tarieven worden gewijzigd omdat ING voortdurend investeert in het vernieuwen en verbeteren van betaalproducten en -diensten waardoor bankzaken regelen nog makkelijker en sneller gaat. Ook zijn de kosten voor het veilig houden van het betalingsverkeer hoger door eisen in wet- en regelgeving.
*Sinds 4 april 2016 wordt alleen het OranjePakket aangeboden aan nieuwe klanten, het Basis-, Betaal- en RoyaalPakket is niet meer af te sluiten.
Klanten kunnen bij ING nog steeds goedkoop hun bankzaken regelen. Vanaf 1 maart 2021 biedt ING voor €1,55 per maand het OranjePakket met korting. Dit is het goedkoopste betaalpakket van ING en is geschikt voor klanten die voornamelijk digitaal bankieren en nauwelijks tot geen contante geldopnames of -stortingen doen. Kijk hier voor meer informatie over het OranjePakket met korting. Indien klanten wel vaak contant geld opnemen of storten dan is het reguliere OranjePakket meer geschikt. Vanaf 1 maart 2021 biedt ING klanten het OranjePakket voor €1,95 per maand.
Naast de tariefswijzigingen van de betaalpakketten, wijzigen ook de tarieven van een aantal aanvullende betaaldiensten zoals papieren bankzaken en acceptgiro’s per post. Klanten betalen alleen de aanvullende betaaldiensten als ze er gebruik van maken én ze niet in hun betaalpakket zitten.
Kijk hier voor een volledig overzicht van de tariefswijzigingen.
Per 1 maart 2021 wijzigt ING ook de standaard betaallimieten van de ING Betaalpas en de stortingslimiet van contant geld voor particulieren. We zien dat de meeste opnames en betalingen met de Betaalpas lager zijn dan de huidige standaardlimiet. Daarnaast stort het overgrote deel van onze klanten steeds minder vaak contant geld omdat steeds meer klanten gebruik maken van digitaal bankieren. Om deze reden wijzigt ING deze limieten. Bovendien maakt dit het betaalverkeer een stuk veiliger.
ING investeert voortdurend in het vernieuwen en verbeteren van betaalproducten en -diensten. Zo is ING voortdurend bezig met mobiel betalen, iDEAL, (contactloos) betalen met de bankpas, de Mobiel Bankieren App en Mijn ING. Klanten kunnen ook terecht bij de klantenservice online, via de telefoon en op de ING-kantoren en ING-servicepunten.
Het tarief dat klanten betalen voor het betaalpakket wordt hiervoor gebruikt. ING vindt het belangrijk dat iedereen die een betaalpakket heeft evenredig bijdraagt aan de kosten van dat pakket. Als alle klanten bijdragen aan de kosten kan het tarief per klant lager gehouden worden en blijft bankieren bij ING voor iedereen toegankelijk en betaalbaar.
Contactgegevens
-
- Alexandra Schippers
-
Fraude & Cybersecurity
KYC
Corporate Sustainability
ING Nederland fonds - alexandra.schippers@ing.com
Gerelateerde onderwerpen
Gerelateerde berichten
ING verruimt compensatieregeling variabele rente
ING verruimt de compensatieregeling variabele rente en gaat nu ook de teveel betaalde variabele rente onder €50 vergoeden. Klanten op wie dit betrekking heeft, ontvangen uiterlijk eind 2025 de comp...
Google Pay beschikbaar voor ING-klanten
Vanaf vandaag is Google Pay beschikbaar voor ING-klanten met een Android-telefoon. Google Pay is een betaalmethode waarmee ING-klanten snel en gemakkelijk contactloos kunnen betalen. Klanten kunnen...
ING en Mastercard introduceren een creditcard met unieke hoekige inkeping
ING en Mastercard introduceren Touch Card: een creditcard met een nieuwe, hoekige inkeping. Die is voelbaar anders dan de ronde kaartinkeping die ING in 2020 introduceerde. Deze aanpassing helpt kl...
35 jaar boodschappen afrekenen met je pinpas
Het is deze week 35 jaar geleden dat betalen met de pinpas bij Albert Heijn mogelijk werd gemaakt door ING (voormalig Postbank). Toen een noviteit, nu de normaalste zaak van de wereld.
Digitale Monitor: Nederlanders zijn meer bezig met financiën dan een jaar geleden
Bijna twee derde van de Nederlanders (65%) is bewust bezig met de eigen uitgaven en inkomsten. Dit komt door de forse prijsstijgingen van het afgelopen jaar, zegt de helft van die groep. Ongeveer 4...