Het gebruik van de Mobiel Bankieren App onder ING-klanten groeit hard. Negen jaar na de introductie van de app in 2011 is het aantal gebruikers in 2020 gestegen naar 5 miljoen. Steeds meer ING-klanten gebruiken de Mobiel Bankieren App voor het regelen van hun bankzaken. Dagelijks loggen zo’n 5,2 miljoen klanten in op de app en worden er wekelijks zo’n 4,5 miljoen betalingen via de app gedaan. Ook is het gebruik van de app populair onder verschillende leeftijdscategorieën.
Steeds meer ING-klanten gebruiken de ING Mobiel Bankieren App om te bankieren. Waar in 2012 zo’n 0,7 miljoen klanten gebruik maakten van de app, was dit in 2015 gegroeid naar 2,4 miljoen en maken op dit moment 5 miljoen klanten gebruik van de app. De groei in populariteit laat zien dat ING-klanten mobieler zijn dan ooit en de mobiele telefoon nog belangrijker is geworden voor het regelen van bankzaken. Wekelijks gebruiken zo’n 1,1 miljoen klanten het Betaalverzoek en krijgen zo’n 1,2 miljoen klanten een beter inzicht in hun toekomstige af- en bijschrijvingen met de functie Kijk vooruit.
De ING Mobiel Bankieren App wordt het meest gebruikt door 18 tot 24 jarigen (90%), maar ook onder oudere klanten is de app zeer populair. In de leeftijdscategorie 65-74 jaar maakt zo’n 50% van de klanten gebruik van de app. Dit aantal is sinds 2016 met zo’n 22% gestegen. Van de ING-klanten die de app gebruiken is 53% man en 47% vrouw. Daarnaast is de app het meest populair in de provincies Flevoland, Utrecht en Noord-Holland.
ING wil bankieren nog makkelijker en sneller maken voor haar klanten. Sinds de introductie van de ING Mobiel Bankieren App in 2011 is de app voortdurend vernieuwd. Zo zijn de afgelopen jaren onder andere inloggen met vingerafdruk of face-id, mobiel bevestigen en Apple Pay geïntroduceerd. Ook kunnen klanten in de app steeds meer zelf regelen. Je adres wijzigen als je gaat verhuizen, de Betaalpas blokkeren als je deze kwijt bent (en weer deblokkeren als je hem toch weer hebt gevonden). Zo hebben klanten met de Mobiel Bankieren App van ING alles zelf in de hand.
Contactgegevens
-
- Alexandra Schippers
-
Fraude & Cybersecurity
KYC
Corporate Sustainability
ING Nederland fonds - alexandra.schippers@ing.com
Gerelateerde onderwerpen
Gerelateerde berichten
Zelfstandig mobiel betalen verbeterd voor mensen met een visuele beperking
ING-klanten met een visuele beperking kunnen het bedrag van een betaling met de mobiele betaalpas vanaf nu vooraf controleren, omdat hun smartphone het bedrag kan voorlezen.
ING lanceert Meer op maat: persoonlijke tips op basis van inkomsten en uitgaven
ING lanceert vandaag ‘Meer op maat’, een nieuwe functie die klanten door middel van persoonlijke tips helpt om meer controle te krijgen over hun geldzaken. Meer op maat analyseert saldo- en transac...
Digitale Monitor: 43% van de Nederlanders betaalt het liefst contactloos
Ons betaalgedrag is veranderd. Vooral contactloos betalen is zeer populair. Dat blijkt ook uit de nieuwe Digitale Monitor van ING, een structureel onderzoek naar betaaltrends onder ruim 1500 Nederl...
Mobiel bankieren populairder dan ooit
Vandaag is het alweer 10 jaar geleden dat de ING Mobiel Bankieren App werd gelanceerd. Tien jaar na de introductie van de app in 2011 is het aantal gebruikers in 2021 gestegen naar 5,3 miljoen. Voo...