ING bereikt 5 miljoen app-gebruikers

Het gebruik van de Mobiel Bankieren App onder ING-klanten groeit hard. Negen jaar na de introductie van de app in 2011 is het aantal gebruikers in 2020 gestegen naar 5 miljoen. Steeds meer ING-klanten gebruiken de Mobiel Bankieren App voor het regelen van hun bankzaken. Dagelijks loggen zo’n 5,2 miljoen klanten in op de app en worden er wekelijks zo’n 4,5 miljoen betalingen via de app gedaan. Ook is het gebruik van de app populair onder verschillende leeftijdscategorieën.

Blokken_ING_1.png
  • png
ING-klanten zijn mobieler dan ooit

Steeds meer ING-klanten gebruiken de ING Mobiel Bankieren App om te bankieren. Waar in 2012 zo’n 0,7 miljoen klanten gebruik maakten van de app, was dit in 2015 gegroeid naar 2,4 miljoen en maken op dit moment 5 miljoen klanten gebruik van de app. De groei in populariteit laat zien dat ING-klanten mobieler zijn dan ooit en de mobiele telefoon nog belangrijker is geworden voor het regelen van bankzaken. Wekelijks gebruiken zo’n 1,1 miljoen klanten het Betaalverzoek en krijgen zo’n 1,2 miljoen klanten een beter inzicht in hun toekomstige af- en bijschrijvingen met de functie Kijk vooruit.

Blokken_ING_2.png
  • png
Populair onder verschillende leeftijden

De ING Mobiel Bankieren App wordt het meest gebruikt door 18 tot 24 jarigen (90%), maar ook onder oudere klanten is de app zeer populair. In de leeftijdscategorie 65-74 jaar maakt zo’n 50% van de klanten gebruik van de app. Dit aantal is sinds 2016 met zo’n 22% gestegen. Van de ING-klanten die de app gebruiken is 53% man en 47% vrouw. Daarnaast is de app het meest populair in de provincies Flevoland, Utrecht en Noord-Holland.

Bankzaken makkelijker en sneller maken

ING wil bankieren nog makkelijker en sneller maken voor haar klanten. Sinds de introductie van de ING Mobiel Bankieren App in 2011 is de app voortdurend vernieuwd. Zo zijn de afgelopen jaren onder andere inloggen met vingerafdruk of face-id, mobiel bevestigen en Apple Pay geïntroduceerd. Ook kunnen klanten in de app steeds meer zelf regelen. Je adres wijzigen als je gaat verhuizen, de Betaalpas blokkeren als je deze kwijt bent (en weer deblokkeren als je hem toch weer hebt gevonden). Zo hebben klanten met de Mobiel Bankieren App van ING alles zelf in de hand.

2011_animated gif_App gebruik_ING_small.gif
  • gif

Perscontacten