Opbrengst ING Kunstveiling boven verwachting: bijna €600.000 opgehaald voor kunstenaars en de Ateliers
Van 22 november tot 1 december zijn ruim 1000 kunstwerken uit de ING Collectie geveild. De totale opbrengst van de veiling is bijna €600.000. Het grootste deel daarvan (70%) gaat terug naar de nog levende kunstenaars. De overige 30% wordt aan De Ateliers geschonken, een internationaal instituut voor talentontwikkeling van jonge beeldende kunstenaars, dat al langer door ING wordt ondersteund. Met de opbrengst van de veiling ondersteunt ING de kunstsector, die het momenteel niet makkelijk heeft.
Aan de online veiling deden ruim 4000 geïnteresseerden mee. Zij boden in totaal 28.500 keer op de 1000 werken die werden verkocht. Het hoogste bod (€5.800) was voor het schilderij Doch geen spoor van Sneeuwwitje van Jan van Dis. Van de aangeboden kunstwerken is 98% verkocht.
De ING Collectie bestaat sinds 1974. Door de veranderende manier van werken en de inkrimping van het kantorennetwerk, worden er andere eisen gesteld aan de ING Collectie. De afgelopen jaren is er meer drie dimensionaal werk aangekocht en met opdrachten gewerkt. Ook zijn er in de kantoren minder fysieke plekken beschikbaar om kunst op te hangen. ING houdt na de veiling nog 4.500 kunstwerken in haar collectie over.
Kijk hier voor meer informatie over de ING Collectie.
Contactgegevens
-
- Harold Reusken
-
Head of Media Relations ING Nederland
Corporate Zaken
Sponsoring - harold.reusken@ing.com
-
- Alexandra Schippers
-
Fraude & Cybersecurity
KYC
Corporate Sustainability
ING Nederland fonds - alexandra.schippers@ing.com
-
- Daan Heijbroek
-
Hypotheken
ING Research (Economisch Bureau) Algemeen
Sparen
Pensioenen & Verzekeringen
Privacy - daan.heijbroek@ing.com
Gerelateerde onderwerpen
Gerelateerde berichten
ING trotse partner van nieuwe talentenjacht ‘The Headliner’
In de nieuwe talentenjacht ‘The Headliner’, gaan twee coachteams de strijd aan met elkaar: Nick Schilder & Typhoon en Jacqueline Govaert & Kraantje Pappie. Dat doen zij samen met de talenten die he...
ING en de Junior Company van het Nationale Ballet verlengen partnership
ING en de Junior Company van Het Nationale Ballet verlengen hun partnership. ING is sinds 2017 hoofdsponsor van de Junior Company. Mede dankzij de meerjarige steun van ING is de Junior Company uitg...
ING en Koninklijk Concertgebouworkest al 35 jaar trotse partners
Op zaterdag 20 april aanstaande is het precies 35 jaar geleden dat ING en het Koninklijk Concertgebouworkest hun partnerschap bezegelden. Met deze samenwerking maken zij klassieke muziek voor een b...
ING maakt zich hard voor gelijkheid tussen mannen en vrouwen
Het Rijksmuseum zit vol inspirerende verhalen van krachtige vrouwen, al worden deze maar weinig gehoord. Met de campagne ‘Reframing women: turning history into her story’, wil ING de verhalen achte...
MEAU en ING verbinden muziek en beeldende kunst voor een jong publiek
De meest gestreamde vrouwelijke artiest van de Benelux in 2022, singer songwriter MEAU, schreef speciaal voor de tentoonstelling Vermeer in het Rijksmuseum het nummer ‘Als Thuis’. Dit is geïnspiree...