ING is al 25 jaar trotse sponsor van het Nederlandse voetbal. Het EK in 2021 valt door het uitstel in 2020 nu samen met dit mooie jubileum. Daarom is de TV-campagne van ING tijdens het EK een ode aan het hele Nederlandse voetbal: het Nederlands elftal, het vrouwenvoetbal, de OranjeLeeuwinnen, het amateurvoetbal en het passend voetbal. De nieuwe campagne is sinds 6 juni 2021 op TV en online te zien in de vorm van pre-rolls, bumpers, social posts, een TikTok-activatie en een Whatsapp fan-activatie. Met de sponsoring wil ING alle voetballiefhebbers zo goed mogelijk faciliteren zodat zij kunnen doen wat ze het liefste doen: met voetbal bezig zijn. Want voor elke voetballer geldt hetzelfde. Jong, oud, man en vrouw, profvoetballer of amateur; elk doelpunt telt.
Als we voetballen, voelen we allemaal hetzelfde. Door dat gevoel centraal te zetten, is de betrokkenheid van ING bij het hele Nederlandse voetbal te zien. De beelden die in de archieven gevonden zijn en gebruikt worden in de campagne, ondersteunen deze betrokkenheid. In een split-screen wordt heden en verleden parallel tot leven gebracht. De commercial is onder andere hier te zien:
Deze campagne is de eerste WhatsApp fan-activatie in de historie van het Nederlands elftal: “Inside Oranje”. Een dagelijkse WhatsApp-experience met unieke verhalen en anekdotes rondom Oranje. Van kleedkamerhumor tot interlandstress. Oranjehelden van toen en nu vertellen alle insides van Oranje. Een uniek inkijkje in Oranje-belevenissen die ING samen met Wunderman Thompson & We are Blossom en voetbalmarketingbureau Players United heeft ontwikkeld. Sinds 4 juni kunnen alle voetballiefhebbers zich aanmelden via www.ing.nl/voetbal.
Een van de doelstellingen van ING is Oranje dichterbij brengen. Met de VR-experience, verzorgd door voetbalmarketingbureau Players United, kunnen klanten van ING letterlijk in de wereld van Oranje stappen. Tijdens de voorbereiding in mei 2021 op de campus in Zeist is met 360 graden-camera’s gefilmd. Hierdoor kunnen ING-klanten een uniek kijkje nemen hoe Oranje zich voorbereidt op het EK. VR-brillen zijn beperkt beschikbaar voor een geselecteerde groep klanten, die een weergave zijn van de ING-portefeuille (zowel particulier als zakelijk). De 360 graden video is vanaf 7 juni te zien in via www.ing.nl/voetbal.
Speciaal voor de jongere generatie Oranje fans introduceert ING de #OranjeChallenge. Uniek, omdat dit de eerste gesponsorde TikTok #Hashtag Challenge is in de Benelux. Met de #OranjeChallenge geeft ING heel Nederland de kans om op zijn of haar manier een rol te spelen in Oranje. Om de Hashtag Challenge te kickstarten, worden diverse creators (waaronder @OnsOranje en Touzani) ingezet die op hun eigen manier een van de acties namaken. De challenge is gestart op zaterdag 5 juni en is daarmee de perfecte warming-up voor het EK.
Contactgegevens
-
- Harold Reusken
-
Head of Media Relations ING Nederland
Corporate Zaken
Sponsoring - harold.reusken@ing.com
-
- Alexandra Schippers
-
Fraude & Cybersecurity
KYC
Corporate Sustainability
ING Nederland fonds
ZZP en MKB
Zakelijke kredietverlening - alexandra.schippers@ing.com
-
- Daan Heijbroek
-
Hypotheken
ING Research (Economisch Bureau) Algemeen
Sparen
Pensioenen & Verzekeringen
Privacy - daan.heijbroek@ing.com
Kopieer link
https://nieuws.ing.nl/nl-NL/199759-ing-trapt-ek-af-met-ode-aan-het-hele-nederlandse-voetbalGerelateerde onderwerpen
Gerelateerde berichten
ING gaat 625 amateurvoetbalclubs ondersteunen
ING gaat 625 amateurvoetbalclubs in Nederland drie jaar lang financieel ondersteunen. In een grootschalig sponsorinitiatief verdeelt de bank in totaal ruim 2,5 miljoen euro aan sponsorgelden. Met d...
ING-campagne ‘Niemand buitenspel’ doorbreekt taboe op verborgen armoede
Op 6 juli start het Europees Kampioenschap voetbal voor vrouwen. Als hoofdsponsor van het Nederlandse voetbal steunt ING de OranjeLeeuwinnen in hun strijd om opnieuw Europees kampioen te worden. IN...
ING, KNVB en maatschappelijke partners slaan handen ineen zodat ieder kind kan voetballen
ING gaat samen met de KNVB, SchuldenlabNL, de VoorzieningenWijzer en de NSR (Nederlandse Schuldhulproute) zorgen dat dit jaar zoveel mogelijk Nederlandse amateurverenigingen een financieel contactp...
ING blijft hoofdsponsor van het Nederlandse voetbal
De KNVB en ING hebben vandaag hun samenwerkingsovereenkomst verlengd tot 2028. Daarmee blijft ING ook de komende zes jaar hoofdsponsor van het Nederlandse voetbal, van de OranjeLeeuwinnen tot de jo...
Komende vier jaar meer vrouwen in voetbal door trainersbeurs ING
ING bedankt de vertrekkende bondscoach van de OranjeLeeuwinnen, Sarina Wiegman, met de introductie van een vierjarige trainersbeurs. Via deze beurs worden meiden en vrouwen gestimuleerd voor een op...