Vandaag hebben The Streamers, de band bestaande uit 16 Nederlandse artiesten, aangekondigd op tweede kerstdag een kerstconcert te verzorgen in de Winter Efteling. Als liefhebber van muziek is ING wederom trotse hoofdsponsor van het live event, dat in de vorige edities tot wel twee miljoen kijkers trok. De gratis livestream begint op 26 december om 20.30 uur. Met bijdragen uit de fooienpot steunen we UNICEF.
In het afgelopen jaar hebben The Streamers al drie concerten gegeven. Zij staken Nederland een hart onder de riem tijdens de lockdown. Vanwege de nieuwe maatregelen voelde de band de behoefte om opnieuw voor Nederland op te treden. Guus Meeuwis, artiest en initiatiefnemer: “Kerst draait om samenzijn. Nu dat maar beperkt mogelijk is, willen we Nederland graag weer een mooie avond bezorgen en samen dit keer iets terug geven aan het goede doel.”
We willen Nederland graag weer een mooie avond bezorgen en samen dit keer iets terug geven aan het goede doelGuus Meeuwis, initiatiefnemer The Streamers
The Streamers werden begin 2021 opgericht door artiesten Guus Meeuwis en Kraantje Pappie. In de afgelopen anderhalf jaar speelden The Streamers vanuit Koninklijk Theater Carré, Paleis Noordeinde en De Kuip. De gelegenheidsband bleek een verbindende factor te zijn tijdens de lockdown. De livestreams werden door miljoenen mensen bekeken.
“The Streamers hebben Nederland een hart onder de riem gestoken in moeilijke tijden. Dat we tijdens de feestdagen weer mogen genieten van een avond vol goede muziek is een cadeau voor alle fans, "aldus Ruud van Dusschoten, CEO van ING in Nederland. "De afgelopen edities hebben we veel enthousiaste reacties ontvangen, van fans die concerten erg missen door de maatregelen, maar ook van mensen die dankbaar waren eindelijk een concert te kunnen meemaken. Dat is voor ons een extra motivatie om dit soort initiatieven mogelijk te maken.”
The Streamers hebben Nederland een hart onder de riem gestoken in moeilijke tijden. Wij hebben veel enthousiaste reacties ontvangen. Dat is voor ons een extra motivatie om dit soort initiatieven mogelijk te maken.Ruud van Dusschoten, CEO ING in Nederland
Tickets voor dit unieke event zijn gratis. Fans wordt gevraagd om te doneren aan de fooienpot, waarvan de opbrengst ten goede komt aan UNICEF. Als ’s werelds grootste kinderrechtenorganisatie biedt UNICEF wereldwijd hulp aan kinderen. Alle fans kunnen gratis kaarten bestellen via www.thelivestreamers.nl. Klanten van ING maken daarnaast kans op een digitale meet & greet met gastartiest Emma Heesters.
Contactgegevens
-
- Harold Reusken
-
Head of Media Relations ING Nederland
Corporate Zaken
Sponsoring - harold.reusken@ing.com
-
- Alexandra Schippers
-
Fraude & Cybersecurity
KYC
Corporate Sustainability
ING Nederland fonds - alexandra.schippers@ing.com
-
- Daan Heijbroek
-
Hypotheken
ING Research (Economisch Bureau) Algemeen
Sparen
Pensioenen & Verzekeringen
Privacy - daan.heijbroek@ing.com
Gerelateerde onderwerpen
Gerelateerde berichten
ING en de Junior Company van het Nationale Ballet verlengen partnership
ING en de Junior Company van Het Nationale Ballet verlengen hun partnership. ING is sinds 2017 hoofdsponsor van de Junior Company. Mede dankzij de meerjarige steun van ING is de Junior Company uitg...
ING en Koninklijk Concertgebouworkest al 35 jaar trotse partners
Op zaterdag 20 april aanstaande is het precies 35 jaar geleden dat ING en het Koninklijk Concertgebouworkest hun partnerschap bezegelden. Met deze samenwerking maken zij klassieke muziek voor een b...
ING maakt zich hard voor gelijkheid tussen mannen en vrouwen
Het Rijksmuseum zit vol inspirerende verhalen van krachtige vrouwen, al worden deze maar weinig gehoord. Met de campagne ‘Reframing women: turning history into her story’, wil ING de verhalen achte...
MEAU en ING verbinden muziek en beeldende kunst voor een jong publiek
De meest gestreamde vrouwelijke artiest van de Benelux in 2022, singer songwriter MEAU, schreef speciaal voor de tentoonstelling Vermeer in het Rijksmuseum het nummer ‘Als Thuis’. Dit is geïnspiree...