ING lanceert vandaag ‘Meer op maat’, een nieuwe functie die klanten door middel van persoonlijke tips helpt om meer controle te krijgen over hun geldzaken. Meer op maat analyseert saldo- en transactiedata op de betaalrekening en vertaalt dit in persoonlijke tips zoals bijvoorbeeld een melding wanneer er een dubbele afschrijving heeft plaatsgevonden, of tips om roodstand weg te werken. Hierdoor biedt ING klanten de mogelijkheid om hun financiële gezondheid te verbeteren. ING lanceert Meer op maat in fases, te beginnen met een uitrol onder 10.000 klanten. Voor gebruik van Meer op maat geven klanten vooraf expliciet hun toestemming. Ze kunnen deze te allen tijde intrekken. Klanten die geen gebruik willen maken van Meer op Maat hoeven niets te doen. De functionaliteit staat standaard altijd uit.
Japke Kaastra, manager Financial Health ING Nederland: “Met deze dienst willen we klanten meer regie geven over hun geldzaken. Volgens het Nibud komt 38% van de huishoudens in Nederland moeilijk rond. Die mensen willen we helpen, en anderen ook. Onderzoek toont aan dat beter inzicht in uitgaven helpt om je financiële huishouding op orde te krijgen en zo schuldproblemen te voorkomen. Zeker nu voor veel mensen elke euro telt, wil je weten waar je geld heen gaat. Met Meer op maat krijgen klanten proactief tips om de beschikbare kansen te pakken en zo financieel fitter te worden.”
Met deze dienst willen we klanten meer regie geven over hun geldzaken.Japke Kaastra, manager Financial Health ING Nederland
Tips voor besparing en relevante diensten Met Meer op maat krijgen klanten van ING tips om te besparen, maar bijvoorbeeld ook een signaal bij een dubbele afschrijving of een herinnering voor het tijdig aanvragen van de zorgtoeslag. Daarnaast worden ook relevante diensten aangeboden. Als het systeem bijvoorbeeld een salarisverhoging detecteert, dan wijst Meer op maat op de mogelijkheid om extra te sparen of te beleggen. Meer op maat geeft geen financieel advies. De klanten kiezen zelf altijd of zij de tip willen opvolgen. ING blijft Meer op maat verbeteren en relevanter maken.
Alle tips en suggesties van Meer op maat worden automatisch in de app klaargezet, op basis van analyse van saldo- en transactiegegevens. Voor gebruik van Meer op maat vraagt ING klanten expliciet vooraf toestemming (opt-in). Ze kunnen deze toestemming op ieder gewenst moment eenvoudig intrekken via de app en Mijn ING. ING deelt de gegevens niet met derde partijen. Klanten die geen gebruik willen maken van Meer op Maat hoeven niets te doen. De functionaliteit staat standaard altijd uit en wordt dus alleen geactiveerd als een klant hier expliciet toestemming voor geeft.
Contactgegevens
-
- Daan Heijbroek
-
Hypotheken
ING Research (Economisch Bureau) Algemeen
Sparen
Pensioenen & Verzekeringen
Privacy - daan.heijbroek@ing.com
Kopieer link
https://nieuws.ing.nl/nl-NL/222804-ing-lanceert-meer-op-maat-persoonlijke-tips-op-basis-van-inkomsten-en-uitgavenGerelateerde onderwerpen
Gerelateerde berichten
Zelfstandig mobiel betalen verbeterd voor mensen met een visuele beperking
ING-klanten met een visuele beperking kunnen het bedrag van een betaling met de mobiele betaalpas vanaf nu vooraf controleren, omdat hun smartphone het bedrag kan voorlezen.
Digitale Monitor: 43% van de Nederlanders betaalt het liefst contactloos
Ons betaalgedrag is veranderd. Vooral contactloos betalen is zeer populair. Dat blijkt ook uit de nieuwe Digitale Monitor van ING, een structureel onderzoek naar betaaltrends onder ruim 1500 Nederl...
Mobiel bankieren populairder dan ooit
Vandaag is het alweer 10 jaar geleden dat de ING Mobiel Bankieren App werd gelanceerd. Tien jaar na de introductie van de app in 2011 is het aantal gebruikers in 2021 gestegen naar 5,3 miljoen. Voo...
ING bereikt 5 miljoen app-gebruikers
Het gebruik van de Mobiel Bankieren App onder ING-klanten groeit hard. Negen jaar na de introductie van de app in 2011 is het aantal gebruikers in 2020 gestegen naar 5 miljoen.