ING gaat per augustus van dit jaar 625 amateurvoetbalclubs in Nederland drie jaar lang financieel ondersteunen. In een grootschalig sponsorinitiatief verdeelt de bank in totaal ruim 2,5 miljoen euro aan sponsorgelden. Met deze actie onderstreept ING haar voortdurende betrokkenheid bij de ontwikkeling en groei van het amateurvoetbal in Nederland. Nederlandse amateurvoetbalclubs kunnen zich tot vrijdag 28 april aanmelden voor deze kans op sponsoring door ING, die loopt tot en met 31 juli 2026.
De aan de actie deelnemende verenigingen worden door ING beoordeeld en geselecteerd op hun inspanningen om meiden- en vrouwenvoetbal te bevorderen en hoe zij invulling geven aan het Niemand Buitenspel programma, dat ING vorig jaar introduceerde. Van de 507 geselecteerde voetbalverenigingen ontvangen 32 clubs een sponsorbedrag van € 10.000, 100 voetbalclubs kunnen rekenen op € 5.000 en 375 clubs krijgen €2.500. Deze bedragen worden de komende drie seizoenen aan deze voetbalverenigingen beschikbaar gesteld.
Steffen van Iersel, manager Sponsoring & Events bij ING: "ING gelooft in de kracht van diversiteit en inclusie in de samenleving. Iedereen die dat wil, moet kunnen voetballen. We willen daaraan bijdragen door amateurvoetbalverenigingen te stimuleren om meiden- en vrouwenvoetbal verder te ontwikkelen. Daarnaast willen we een actieve bijdrage leveren om voetbal ook toegankelijk te houden voor mensen die het financieel moeilijk hebben. Zeker nu veel Nederlandse sportverenigingen aangeven in zwaarder weer te zitten of binnen 5 jaar te komen, kan onze steun goed van pas komen."
ING gelooft in de kracht van diversiteit en inclusie in de samenleving. Iedereen die dat wil, moet kunnen voetballen.Steffen van Iersel, manager Sponsoring & Events bij ING
ING wil de groei en zichtbaarheid van het vrouwenvoetbal in Nederland bevorderen. Voor amateurclubs die in aanmerking willen komen voor een sponsorbedrag van € 10.000 geldt daarom de regel dat minstens 25% van dit geld wordt besteed aan het stimuleren van vrouwenvoetbal.
Daarnaast behoudt en vernieuwt ING de band met 118 al geselecteerde voetbalverenigingen, waaronder 60 meiden- en vrouwenvoetbalclubs. Deze verenigingen hebben de Meiden-en Vrouwenvoetbal campagne in 2020 gewonnen en leveren een structurele bijdrage aan de gezamenlijke ambities van KNVB en ING op het gebied van Meiden- en Vrouwenvoetbal.
We willen een actieve bijdrage leveren om voetbal ook toegankelijk te houden voor mensen die het financieel moeilijk hebben.Steffen van Iersel, manager Sponsoring & Events bij ING
Voor alle gesponsorde clubs geldt dat ze zich inzetten om leden die in een slechte financiële situatie verkeren betrokken te houden bij hun club. ING verwacht dat de amateurclubs een financieel contactpersoon aanstellen die clubleden helpt met financiële vraagstukken, mocht dat nodig zijn. Op deze manier kunnen ook mensen die in armoede leven betrokken blijven bij het amateurvoetbal. ING wil zo bijdragen aan een inclusieve samenleving waarin iedereen de kans krijgt om deel te nemen aan activiteiten die hij of zij leuk vindt.
Zeker nu veel Nederlandse sportverenigingen aangeven in zwaarder weer te zitten of binnen 5 jaar te komen, kan onze steun goed van pas komen.Steffen van Iersel, manager Sponsoring & Events bij ING
Sinds 2014 zet ING zich als hoofdsponsor van het Nederlandse voetbal actief in voor het amateurvoetbal en sponsort momenteel al 550 amateurclubs. Dit nieuwe sponsorinitiatief bouwt voort op het succes van eerdere jaren en toont de blijvende betrokkenheid van ING bij de ontwikkeling van het Nederlandse voetbal op alle niveaus.
Contactgegevens
-
- Harold Reusken
-
Head of Media Relations ING Nederland
Corporate Zaken
Sponsoring - harold.reusken@ing.com
Gerelateerde onderwerpen
Gerelateerde berichten
ING en KNVB gaan amateurvoetbalclubs helpen verduurzamen met modulaire houtbouw
ING treedt toe tot de Groene Club en slaat samen met de KNVB de handen ineen om amateurvoetbalclubs te verduurzamen met modulaire houtbouw
Nederland heeft 650 miljoen euro over voor EK-Titel
De Nederlander heeft gemiddeld 46 euro per persoon over voor het winnen van het EK dit jaar. Daarmee staat Nederland onderaan in vergelijking met andere Europese landen en hebben we gemiddeld 5 eur...
OranjeDNA, ING gaat op zoek naar wat Oranje zo bijzonder maakt
Met de introductie van de speciale EK tv-commercial geeft ING het startsein voor een ontdekkingstocht naar wat Oranje zo bijzonder maakt. Samen met minstens 10 miljoen voetballiefhebbers gaat ING o...
‘Wat gaat u doen om Oranje Europees kampioen te maken?’
Twintig kinderen vroegen vandaag bondscoach Ronald Koeman het hemd van het lijf tijdens de inmiddels traditionele Kidspersconferentie die de KNVB samen met hoofdsponsor ING organiseert voorafgaand ...
ING breidt sponsoring amateurvoetbalclubs uit naar 625 clubs
ING gaat 625 amateurvoetbalverenigingen sponsoren. In totaal steunt ING deze clubs met een bedrag van 2,5 miljoen euro. Deze 625 voetbalverenigingen hebben inmiddels bericht ontvangen over hun nieu...