Het Rijksmuseum zit vol inspirerende verhalen van krachtige vrouwen, al worden deze maar weinig gehoord. Met de campagne ‘Reframing women: turning history into her story’, wil ING de verhalen achter deze vrouwen uitlichten. De campagne start op woensdag 6 maart en is georganiseerd ter ere van International Women’s Day en het dertigjarige bestaan van ‘Lioness’, ING’s vrouwennetwerk.
“In Nederland is 44% procent van de vrouwen* financieel afhankelijk, wat betekent dat zij hun partner of de overheid nodig hebben om rond te komen. Wij hebben de ambitie om meer vrouwen onafhankelijk te maken, bijvoorbeeld door hun zelfvertrouwen en financiële veerkracht te vergroten,” zegt Yolanda van Die, Head of Brand Experience, Marketing & Communication bij ING Nederland. “ING staat voor gelijke kansen, wij brengen daarom graag belangrijke thema’s onder de aandacht. Vorig jaar zomer deden we dat met de campagne ‘Strijden voor gelijkheid in het vrouwenvoetbal’, en nu met deze campagne in samenwerking met het Rijksmuseum, waarvan we al sinds 2005 trotse hoofdsponsor zijn.” Daarnaast is ING partner geworden van het platform ‘Mentor Me’, opgericht door Karin Heinzl. We bieden op dit platform 50 vrouwen in Nederland de mogelijkheid om zich te laten coachen bij het ontwikkelen van hun loopbaan.
In Nederland is 44% procent van de vrouwen* financieel afhankelijk, wat betekent dat zij hun partner of de overheid nodig hebben om rond te komen. Wij hebben de ambitie om meer vrouwen onafhankelijk te maken, bijvoorbeeld door hun zelfvertrouwen en financiële veerkracht te vergroten.Yolanda van Die, Head of Brand Experience, Marketing & Communication ING Nederland
ING staat voor gelijke kansen, wij brengen daarom graag belangrijke thema’s onder de aandacht. Vorig jaar zomer deden we dat met de campagne ‘Strijden voor gelijkheid in het vrouwenvoetbal’, en nu met deze campagne in samenwerking met het Rijksmuseum, waarvan we al sinds 2005 trotse hoofdsponsor zijn.Yolanda van Die, Head of Brand Experience, Marketing & Communication ING Nederland
In samenwerking met ING selecteerde het Rijksmuseum drie schilderijen van invloedrijke Nederlandse vrouwen in de 17e eeuw. Dit zijn schilderijen van Cornelia van Nijenroode, Kenau Hasselaer en De Regentessen. Cornelia vocht vijftien jaar lang voor de financiële onafhankelijkheid van vrouwen, Kenau Hasselaar streed als kapitein van een leger van driehonderd vrouwen tegen de Spanjaarden en De Regentessen waren de vrouwelijke bestuurders van het Oudemannenhuis in Haarlem. De campagne licht deze vrouwen uit met behulp van digitale omlijstingen waarin hun verhalen staan omschreven. Door deze omlijstingen zijn enkel de vrouwen op de schilderijen nog zichtbaar, hierdoor is de volledige aandacht op hen gericht.
ING ontwikkelde deze campagne samen met het Rijksmuseum en creatief bureau TBWA\NEBOKO. Grafisch vormgever Laura Dillema ontwierp de teksten die het frame vormen over de schilderijen. De letters zijn met de hand geschilderd, waardoor ze passen bij de schilderkunst in het museum. Vervolgens zijn de letters gescand en riepen motion designers ze tot leven met behulp van digitale animaties. Naast deze digitale omlijstingen kunnen toeschouwers nog meer verhalen achter invloedrijke vrouwen ontdekken, met behulp van de Vrouwen Audiotour, waarin 20 werken worden belicht.
De campagne ‘Reframing women: turning history into her story’ loopt tot en met 25 maart. De Vrouwen Audiotour is te beluisteren via de app van het Rijksmuseum.
ING Lioness bestaat dit jaar dertig jaar en was het eerste netwerk van carrièregerichte vrouwen binnen een Nederlandse bank. Wereldwijd werkt ING hard om genderdiversiteit te bevorderen, onder andere door targets te stellen en te realiseren voor het aantal vrouwen in senior management posities en het aantal vrouwen dat onderweg is naar deze posities. Het netwerk is inmiddels toegankelijk voor alle ING’ers die willen bijdragen aan female empowerment en genderdiversiteit.
Contactgegevens
-
- Karin van der Pol
-
Consumer Lending
HR
ING Kantoren en Servicepunten
Private Banking & Investment - karin.van.der.pol@ing.com
Kopieer link
https://nieuws.ing.nl/nl-NL/235192-ing-maakt-zich-hard-voor-gelijkheid-tussen-mannen-en-vrouwenGerelateerde onderwerpen
Gerelateerde berichten
Lees Simpel blijft door samenwerking ING Nederland Fonds kosteloos helpen met ingewikkelde brieven en teksten
Samenwerking ING Nederland fonds en Lees Simpel maakt AI-app kosteloos en toegankelijk voor miljoenen laaggeletterden in Nederland.
ING stelt 250 miljoen euro aanvullend beschikbaar aan Nationaal Warmtefonds
ING stelt 250 miljoen euro financiering beschikbaar aan Nationaal Warmtefonds, dat tegen gunstige voorwaarden leningen verstrekt voor het energiezuiniger maken van woningen en gebouwen. Dit bedrag ...
ING geeft update over klimaataanpak, versnelt client engagement aanpak
ING heeft vandaag haar jaarlijkse Climate Progress Update gepubliceerd. De update laat zien hoe we onze klanten helpen bij de transitie naar een CO2-arme economie.
ING onderzoek: Helft van jongeren van generatie Z heeft schulden
ING start een meerjarenprogramma om jongeren te helpen financieel gezond te zijn en te blijven. De campagne “Jouw geld, jouw keuze”, gemaakt in samenwerking met jongeren zelf, vormt de aftrap en is...
ING en KNVB gaan amateurvoetbalclubs helpen verduurzamen met modulaire houtbouw
ING treedt toe tot de Groene Club en slaat samen met de KNVB de handen ineen om amateurvoetbalclubs te verduurzamen met modulaire houtbouw