Met de introductie van de speciale EK tv-commercial geeft ING het startsein voor een ontdekkingstocht naar wat Oranje zo bijzonder maakt. Samen met minstens 10 miljoen voetballiefhebbers gaat ING op zoek naar het OranjeDNA. Dat gebeurt door geïntegreerde campagne aanpak met onder meer een tv-commercial met een speciale track van Guus Meeuwis, samenwerkingen met de Oranjezomer en de ochtendshow van Radio 538, de inzet van Snapchat, TikTok en content via de kanalen van ING. Aan de campagne wordt meegewerkt door bondscoach Ronald Koeman, spelers van het Nederlands Elftal en Soufiane Touzani.
ING gaat de komende tijd op zoek naar het OranjeDNA om uit te vinden wat Oranje nu zo bijzonder maakt. Bondcoach Ronald Koeman zegt daarover het volgende: “Het vorige EK in Duitsland in 1988 werd een groot Oranjefeest. Dat willen we natuurlijk opnieuw bereiken. Wat OranjeDNA precies is, daar zijn de meningen over verdeeld. Maar ik weet wel wat er voor nodig is om in Oranje te komen. Je moet de absolute wil hebben om het verschil te maken. Je moet het lef hebben om irritant eigenwijs en Hollands creatief te zijn. Ik denk dat OranjeDNA ook staat voor samen plezier hebben en samen vechten. Dat maakt de steun van het Oranje-legioen ook zo belangrijk tijdens het EK. En hopelijk tot in de finale in Berlijn.”
Je moet de absolute wil hebben om het verschil te maken. Je moet het lef hebben om irritant eigenwijs en Hollands creatief te zijn. Ik denk dat OranjeDNA ook staat voor samen plezier hebben en samen vechten.Ronald Koeman, bondscoach Nederlands Elftal
Uit onderzoek in opdracht van ING naar het OranjeDNA, blijkt dat Nederlandse voetbalfans bepaalde eigenschappen bij het voetbal van Oranje vinden horen. Zo vinden zij dat Oranjevoetbal eigenwijs (34%) en creatief (37%) moet zijn. Maar ook aanvallend spelen (46%), vechtlust (31%) en volharding (27%) horen bij het spel van Oranje. De helft van de voetbalfans vindt dat het Nederlands elftal deze eigenschappen de afgelopen jaren ook daadwerkelijk heeft laten zien. De verwachtingen van Oranje zijn dan ook hooggespannen.
Yolanda van Die, Head of Brand Experience, Marketing & Communications ING Nederland: “Nu het EK voetbal snel dichterbij komt, begint de Oranjekoorts in Nederland al langzaam toe te nemen. Naar verwachting gaan honderdduizenden Nederlanders Oranje supporten door een of meer wedstrijden te bezoeken in Duitsland. En miljoenen gaan Oranje steunen voor de TV. Maar wat is dat Oranjegevoel nu eigenlijk? In de komende tijd gaan we samen met 10 miljoen voetballiefhebbers op zoek naar wat Oranje zo bijzonder maakt: het OranjeDNA. In die zoektocht krijgen we hulp van bondscoach Ronald Koeman en spelers van het Nederlands Elftal. Guus Meeuwis maakte een speciale track voor onze commercial en dat zou zomaar een EK-hit kunnen worden.”
In de komende tijd gaan we samen met 10 miljoen voetballiefhebbers op zoek naar wat Oranje zo bijzonder maakt: het OranjeDNAYolanda van Die, Head of Brand Experience, Marketing & Communications ING Nederland
“Als groot voetballiefhebber en oranje supporter was de uitdaging ‘Groots’ om een oranje lied te schrijven over wat Oranje nu zo uniek maakt. Het oranje shirt brengt dit en het juist fantastische & trotste gevoel en mensen samen. In Oranje klopt het hart van iedereen. Het oranje shirt was daarom het uitgangspunt voor de track”, aldus Guus Meeuwis.
In Oranje klopt het hart van iedereen. Het oranje shirt was daarom het uitgangspunt voor de trackGuus Meeuwis
Tijdens de ‘Groots met een zachte G’-concerten van Guus Meeuwis hoeven de bezoekers de poulewedstrijden van Oranje overigens niet te missen. ING maakt het mogelijk om de wedstrijden samen te bekijken. Guus Meeuwis zegt daarover: “Ik denk dat we allemaal Oranje DNA hebben. En dat komt nergens sterker naar boven dan wanneer Oranje speelt. Oranje verbindt; net als muziek trouwens. Wat is er dan leuker om samen live de wedstrijd te kijken en onze concerten niet te hoeven missen?”
De EK-campagne wordt via veel kanalen gevoerd. De ontdekkingstocht naar het OranjeDNA begint bij de jeugd. De Oranjevriendjes, onze ‘praatjesmakers’, gaan in gesprek met onze voetbalambassadeur Soufiane Touzani. ING gaat voor het EK samenwerken met de Oranjezomer van Hélène Hendriks, de ochtendshow van Radio 538, Shownieuws en Voetbalzone. Op social mediakanalen Snapchat en TikTok kunnen mensen op basis van de challenges het OranjeDNA bepalen. De campagne wordt ook gevoerd via de kanalen van ING, zoals de website, de kantoren en de app.
ING is al 14 jaar hoofdsponsor van het Nederlandse voetbal en daarmee van het Nederlands Elftal en al 28 jaar partner van de KNVB. Daardoor kan ING Nederlandse voetballiefhebbers letterlijk dichter bij Oranje en het EK brengen.
Contactgegevens
-
- Harold Reusken
-
Head of Media Relations ING Nederland
Corporate Zaken
Sponsoring - harold.reusken@ing.com
Kopieer link
https://nieuws.ing.nl/nl-NL/237698-oranjedna-ing-gaat-op-zoek-naar-wat-oranje-zo-bijzonder-maaktGerelateerde onderwerpen
Gerelateerde berichten
ING en KNVB gaan amateurvoetbalclubs helpen verduurzamen met modulaire houtbouw
ING treedt toe tot de Groene Club en slaat samen met de KNVB de handen ineen om amateurvoetbalclubs te verduurzamen met modulaire houtbouw
Nederland heeft 650 miljoen euro over voor EK-Titel
De Nederlander heeft gemiddeld 46 euro per persoon over voor het winnen van het EK dit jaar. Daarmee staat Nederland onderaan in vergelijking met andere Europese landen en hebben we gemiddeld 5 eur...
‘Wat gaat u doen om Oranje Europees kampioen te maken?’
Twintig kinderen vroegen vandaag bondscoach Ronald Koeman het hemd van het lijf tijdens de inmiddels traditionele Kidspersconferentie die de KNVB samen met hoofdsponsor ING organiseert voorafgaand ...
ING breidt sponsoring amateurvoetbalclubs uit naar 625 clubs
ING gaat 625 amateurvoetbalverenigingen sponsoren. In totaal steunt ING deze clubs met een bedrag van 2,5 miljoen euro. Deze 625 voetbalverenigingen hebben inmiddels bericht ontvangen over hun nieu...