ING en de Junior Company van Het Nationale Ballet verlengen hun partnership. ING is sinds 2017 hoofdsponsor van de Junior Company. Mede dankzij de meerjarige steun van ING is de Junior Company uitgegroeid tot een van ’s-werelds toonaangevende talentontwikkelingsprogramma’s voor jonge balletdansers.
Ted Brandsen, directeur van Het Nationale Ballet: “Door het partnership tussen ING en de Junior Company is de afgelopen jaren al veel bereikt. Inmiddels staat de Junior Company internationaal gezien op grote hoogte en willen jonge dansers van over de hele wereld bij de Junior Company dansen. Het behouden van deze positie vergt de komende jaren een constante inspanning in de kwaliteit van de begeleiding van jong talent en in de programmering van de Junior Company. De steun van ING is daarbij een hele belangrijke component.”
Door het partnership tussen ING en de Junior Company is de afgelopen jaren al veel bereikt. Inmiddels staat de Junior Company internationaal gezien op grote hoogte en willen jonge dansers van over de hele wereld bij de Junior Company dansenTed Brandsen, directeur van Het Nationale Ballet
Peter Jacobs, CEO bij ING Nederland: “Talentontwikkeling staat bij zowel de Junior Company als bij ING centraal. Het koesteren en ontwikkelen van talenten is belangrijk voor het blijvende succes van elke organisatie. Vanuit onze samenwerking hebben we een speciaal Buddy Programma opgezet waarbij de talenten van ING en het ballet zich kunnen ontwikkelen om zo verder te groeien. Ondanks verschillende werkvelden zijn er veel overeenkomsten tussen onze jonge talenten. Wij geloven dat talent excelleert bij inspiratie en nieuwe of andere dingen doen. ING wil als trotse hoofdsponsor van de Junior Company talentontwikkeling zo goed mogelijk faciliteren zodat de jonge dansers kunnen doen wat ze het liefste doen: dansen.
ING wil als trotse hoofdsponsor van de Junior Company talentontwikkeling zo goed mogelijk faciliteren zodat de jonge dansers kunnen doen wat ze het liefste doen: dansenPeter Jacobs, CEO bij ING Nederland
Nieuwe generatie ballettalent
In de Junior Company wordt gedurende twee jaar de nieuwe generatie ballettalent op zodanige wijze ondersteund en begeleid, dat ze aan het einde van het traject optimaal zijn voorbereid om vloeiend door te stromen naar een positie bij Het Nationale Ballet of bij een ander internationaal vooraanstaand balletgezelschap.
De Junior Company bestaat voor de helft uit studenten in het laatste jaar van hun opleiding aan de Nationale Balletacademie, die op deze manier werkervaring opdoen in de praktijk. Daarmee fungeert de Junior Company voor deze jonge balletdansers als de belangrijkste schakel tussen opleiding en beroepspraktijk. En met succes; op dit moment bestaat bijna 50% van het tableau van Het Nationale Ballet uit voormalig Junior Company dansers.
Samenwerking met ING
Dankzij de meerjarige steun van ING kan de Junior Company vele initiatieven en activiteiten ontplooien. Zo presenteren de jonge dansers zichzelf jaarlijks in hun eigen programma waarmee ze niet alleen langs vele theaters door heel Nederland toeren, maar ook op bijzondere locaties optreden in Nederland en op internationale podia. Deze programma’s bestaan naast puur klassieke balletten ook uit werken gecreëerd door een nieuwe generatie choreografen, speciaal geënt op de jonge dansers.
Contactgegevens
-
- Madelon van der Hof
-
Betalen en Online bankieren
Klantenservice
Sponsoring - madelon.van.der.hof@ing.com
Kopieer link
https://nieuws.ing.nl/nl-NL/239514-ing-en-de-junior-company-van-het-nationale-ballet-verlengen-partnershipGerelateerde onderwerpen
Gerelateerde berichten
ING en Koninklijk Concertgebouworkest al 35 jaar trotse partners
Op zaterdag 20 april aanstaande is het precies 35 jaar geleden dat ING en het Koninklijk Concertgebouworkest hun partnerschap bezegelden. Met deze samenwerking maken zij klassieke muziek voor een b...
ING maakt zich hard voor gelijkheid tussen mannen en vrouwen
Het Rijksmuseum zit vol inspirerende verhalen van krachtige vrouwen, al worden deze maar weinig gehoord. Met de campagne ‘Reframing women: turning history into her story’, wil ING de verhalen achte...
MEAU en ING verbinden muziek en beeldende kunst voor een jong publiek
De meest gestreamde vrouwelijke artiest van de Benelux in 2022, singer songwriter MEAU, schreef speciaal voor de tentoonstelling Vermeer in het Rijksmuseum het nummer ‘Als Thuis’. Dit is geïnspiree...
ING sponsort kerstconcert van The Streamers
Vandaag hebben The Streamers, de band bestaande uit 16 Nederlandse artiesten, aangekondigd op tweede kerstdag een kerstconcert te verzorgen in de Winter Efteling.