ING trapt het nieuwe studiejaar af met de Spaartaxi: een knaloranje taxi waarin jongeren uit heel Nederland instappen voor eerlijke, ongefilterde gesprekken over sparen. Want hoewel 79% van Gen Z spaart, ervaart de helft van de jongvolwassenen geldstress. De Spaartaxi helpt jongeren om van praten naar doen te gaan – en hun financiële doelen écht te bereiken.
In de taxi gaan jongeren – alleen of met een vriend of partner – in gesprek met host Rens Polman over hun spaardoelen. Wat willen ze bereiken? Wat houdt ze tegen? En hoe komen ze daar? De gesprekken zijn open, herkenbaar en inspirerend. Van eerste bijbaan tot eerste huis – in de Spaartaxi draait het om echte verhalen, echte keuzes en vooral: concrete stappen richting financiële gezondheid.
De Spaartaxi is het vervolg op de campagne “Jouw geld, jouw keuze” uit 2024 en maakt onderdeel uit van ING’s meerjarenprogramma om jongeren te helpen financieel gezond te zijn en te blijven.
“We horen van jongeren dat sparen niet altijd vanzelf gaat,” zegt Karin Wartena, specialist financiële gezondheid van jongeren bij ING. “Veel jongeren geven aan dat het lastig is om geld opzij te zetten, bijvoorbeeld door stijgende kosten of sociale druk om geld uit te geven. Met deze campagne willen we laten zien dat sparen wél mogelijk is – en dat het begint met een doel.”
We horen van jongeren dat sparen niet altijd vanzelf gaat. (...) Met deze campagne willen we laten zien dat sparen wél mogelijk is - en dat het begint met een doel.Karin Wartena, specialist financiële gezondheid van jongeren bij ING
Met deze campagne wil ING jongeren helpen om hun spaardoel concreet te maken én ermee aan de slag te gaan.
“Het stellen van een spaardoel is een goede stap richting financiële gezondheid,” vervolgt Wartena. “Sparen geeft jongeren rust, overzicht en grip. Met de Spaartaxi willen we jongeren inspireren om die eerste stap te zetten – en ze de tools geven om het vol te houden.”
Het stellen van een spaardoel is een goede stap richting financiele gezondheid. Sparen geeft jongeren rust, overzicht en grip.Karin Wartena, specialist financiële gezondheid van jongeren bij ING
De campagne is ontwikkeld in samenwerking met gedragspsychologen en creatieve partner We Agency, en wordt verspreid via TikTok en YouTube. Jongeren (18-25 jaar) worden zes weken lang geprikkeld met:
- 12 video’s met echte verhalen van jongeren, kijk hier voor de video’s met Frederique, Jools & Julia en Lot & Lucas
- Wekelijkse berichten in de ING-app
- Aandacht voor tools zoals spaardoelen en spaarpotjes
- Een winactie: 10 jongeren kunnen kans maken op €250 voor hun spaardoel
Contactgegevens
-
- Alexandra Schippers
-
Fraude & Cybersecurity
KYC
Corporate Sustainability - alexandra.schippers@ing.com
Kopieer link
https://nieuws.ing.nl/nl-NL/253999-met-de-ing-spaartaxi-wordt-sparen-iets-waar-je-over-praat-en-mee-begint/Gerelateerde onderwerpen
Gerelateerde berichten
ING-onderzoek: helft van de Nederlandse vrouwen heeft behoefte aan financiële hulp
Hoewel bijna alle vrouwen in Nederland financiële onafhankelijkheid belangrijk vinden, voelt slechts iets meer dan de helft zich zeker over haar financiële kennis. Vooral jongere vrouwen onder de ...
ING-onderzoek: het gemak van achteraf betalen komt met financiële risico's
Achteraf betalen groeit in Nederland, maar 32% van de gebruikers ervaart betaalproblemen. ING benadrukt het belang van bewustwording en bescherming.
Het ING Nederland fonds viert recordjaar en 10-jarig jubileum
Sinds 2015 investeerde het ING Nederland fonds bijna €40 miljoen in maatschappelijke projecten voor digitale inclusie, werk en financiële gezondheid.
ING: Tweederde bedrijven verwacht de verduurzamingsinspanningen in 2025 te versnellen
Nederlandse bedrijven verwachten hun verduurzamingsinspanningen in 2025 te versnellen. Ook de investeringen in verduurzaming nemen toe. Tegelijkertijd zijn er zorgen over de haalbaarheid van verduu...