Sparen? Dat is geen droom. Ook jij kan het doen!

Met de ING Spaartaxi wordt sparen iets waar je over praat – en mee begint

ING trapt het nieuwe studiejaar af met de Spaartaxi: een knaloranje taxi waarin jongeren uit heel Nederland instappen voor eerlijke, ongefilterde gesprekken over sparen. Want hoewel 79% van Gen Z spaart, ervaart de helft van de jongvolwassenen geldstress. De Spaartaxi helpt jongeren om van praten naar doen te gaan – en hun financiële doelen écht te bereiken.

In de taxi gaan jongeren – alleen of met een vriend of partner – in gesprek met host Rens Polman over hun spaardoelen. Wat willen ze bereiken? Wat houdt ze tegen? En hoe komen ze daar? De gesprekken zijn open, herkenbaar en inspirerend. Van eerste bijbaan tot eerste huis – in de Spaartaxi draait het om echte verhalen, echte keuzes en vooral: concrete stappen richting financiële gezondheid.

De Spaartaxi is het vervolg op de campagne “Jouw geld, jouw keuze” uit 2024 en maakt onderdeel uit van ING’s meerjarenprogramma om jongeren te helpen financieel gezond te zijn en te blijven.

“We horen van jongeren dat sparen niet altijd vanzelf gaat,” zegt Karin Wartena, specialist financiële gezondheid van jongeren bij ING. “Veel jongeren geven aan dat het lastig is om geld opzij te zetten, bijvoorbeeld door stijgende kosten of sociale druk om geld uit te geven. Met deze campagne willen we laten zien dat sparen wél mogelijk is – en dat het begint met een doel.”

We horen van jongeren dat sparen niet altijd vanzelf gaat. (...) Met deze campagne willen we laten zien dat sparen wél mogelijk is - en dat het begint met een doel. Karin Wartena, specialist financiële gezondheid van jongeren bij ING

Spaardoelen

Met deze campagne wil ING jongeren helpen om hun spaardoel concreet te maken én ermee aan de slag te gaan.

“Het stellen van een spaardoel is een goede stap richting financiële gezondheid,” vervolgt Wartena. “Sparen geeft jongeren rust, overzicht en grip. Met de Spaartaxi willen we jongeren inspireren om die eerste stap te zetten – en ze de tools geven om het vol te houden.”

Het stellen van een spaardoel is een goede stap richting financiele gezondheid. Sparen geeft jongeren rust, overzicht en grip. Karin Wartena, specialist financiële gezondheid van jongeren bij ING

De campagne is ontwikkeld in samenwerking met gedragspsychologen en creatieve partner We Agency, en wordt verspreid via TikTok en YouTube. Jongeren (18-25 jaar) worden zes weken lang geprikkeld met:

  • 12 video’s met echte verhalen van jongeren, kijk hier voor de video’s met Frederique, Jools & Julia en Lot & Lucas
  • Wekelijkse berichten in de ING-app
  • Aandacht voor tools zoals spaardoelen en spaarpotjes
  • Een winactie: 10 jongeren kunnen kans maken op €250 voor hun spaardoel

Contactgegevens

Gerelateerde onderwerpen

Ontvang het laatste ING nieuws via RSS.

Of abonneer handmatig met de Atom URL