Met verbeterd energielabel lagere nieuwe vaste hypotheekrente

ING lanceert nieuwe campagne ‘Upgrade je huis’

ING lanceert vandaag ‘Upgrade je huis’, een nieuwe campagne waarin alles draait om het verduurzamen van je huis. Als onderdeel van de campagne neemt interieurstylist en tv-persoonlijkheid Daan Alferink in de contentserie ‘Gluren bij de buren’ een kijkje bij verschillende ‘huis-upgrades’ en laat hij op ludieke wijze zien welke stappen mensen kunnen nemen om hun huis te verduurzamen. Uit onderzoek blijkt dat veel mensen graag willen verduurzamen, vooral vanwege financiële motieven. Bij ING kunnen zij bij een verbeterd energielabel in aanmerking komen voor een lagere nieuwe vaste hypotheekrente. Met de campagne laat ING zien dat verduurzamen een slimme investering kan zijn.

 

“Uit ons eigen onderzoek weten we dat veel mensen graag willen verduurzamen en dat deze wens vooral financieel gemotiveerd is. Met deze nieuwe campagne inspireren we klanten om de eerste stap te zetten en laten we zien dat je huis ‘upgraden’ wooncomfort kan opleveren, maar ook financieel aantrekkelijk kan zijn”, zegt Feyza Tamer, Directeur Brand, Marketing en Communicatie bij ING. “Met onze verduurzamingsdiensten halen we drempels weg en kan de klant bij een verbeterd energielabel een lagere nieuwe vaste hypotheekrente krijgen. Nu is het zaak om hier meer bekendheid aan te geven en meer mensen over de streep te trekken om aan de slag te gaan. Daan Alferink is voor ons hiervoor de perfecte persoonlijkheid; hij heeft luchtigheid en gevoel voor humor, maar ook kennis van zaken”.

Deze nieuwe campagne maakt deel uit van ING’s platform ‘Oplossingen die je slimmer maken met je geld’, waarin we laten zien hoe onze slimme diensten onze klanten helpen om in het dagelijks leven financieel sterker en zelfverzekerder te worden.

Daan Alferink ING Gluren bij de buren.png
  • png

In de contentserie 'Gluren bij de buren' neemt Daan Alferink, o.a. bekend het Belgische tv programma Blind Gekocht, een kijkje bij twee buren die ieder op hun eigen manier hun huis hebben ge-upgrade. Als nieuwgierige buurman overlaadt hij hen met vragen, zodat je als kijker een goed inkijkje krijgt in de realiteit. De TV commercial borduurt voort op dit herkenbare fenomeen; nieuwsgierigheid naar hoe de buren het doen kan een driver zijn om zelf in actie te komen.

 

ING Ugrade je huis

ING heeft de ambitie om zoveel mogelijk mensen te helpen met de verduurzaming van hun huis. Dit begint met het bieden van inzicht: met de gratis Upgrade Check kan je direct zien welke energiebesparende maatregelen je nog kunt nemen. Vervolgens kan ING helpen om deze maatregelen uit te laten voeren en het energielabel van de woning te verbeteren. Bij ING heeft het energielabel ook invloed op de hypotheekrente. Wanneer de upgrade van je huis is voltooid en het energielabel is verbeterd, dan kan je mogelijk een verlaagde nieuwe vaste hypotheekrente krijgen. “We denken met 'Upgrade je huis' opnieuw te laten zien hoe je met ING-oplossingen slimmer kunt zijn met je geld.", aldus Tamer.

 

De nieuwe campagne maakt deel uit van het merkplatform dat zich richt op slimme oplossingen en dat eerder dit jaar werd gelanceerd met de campagne ‘Check het gesprek’.

Contactgegevens

Gerelateerde onderwerpen

Ontvang het laatste ING nieuws via RSS.

Of abonneer handmatig met de Atom URL