ING is continu bezig met het vernieuwen van haar producten en diensten om het regelen van bankzaken voor haar klanten zo makkelijk mogelijk te maken. Daarom heeft ING begin dit jaar online bankieren vernieuwd en aangekondigd na ruim 30 jaar de TAN-code te vervangen door mobiel bevestigen via de Mobiel Bankieren App. Dit is de standaard bevestigingsmethode om opdrachten te bevestigen in Mijn ING. Nu al gebruiken 3,9 miljoen particuliere en zakelijke klanten de Mobiel Bankieren App om hun bankzaken te regelen en dit neemt de komende jaren alleen maar toe. Van de particuliere klanten die online bankieren, heeft inmiddels 78% de Mobiel Bankieren App om opdrachten te bevestigen. Voor klanten die geen smartphone of tablet hebben om de Mobiel Bankieren App te gebruiken, komt ING vanaf het voorjaar van 2019 met de ING Scanner. Hiermee zet ING een volgende stap in het afbouwen van de TAN-code.
Mobiel bevestigen is een snelle en veilige manier om opdrachten te bevestigen in Mijn ING. In plaats van het overtypen van een TAN-code van een papieren lijst of sms’je, bevestigen klanten hun opdrachten in de Mobiel Bankieren App met hun mobiele pincode, vingerafdruk of gezicht. Jeroen Losekoot, Manager Digitaal Bankieren bij ING: “We bieden mobiel bevestigen al sinds januari 2017 aan. De afgelopen maanden zijn steeds meer particuliere en zakelijke klanten overgegaan van de TAN-code naar mobiel bevestigen en de meeste de klanten vinden het makkelijk in gebruik. Inmiddels hebben 3,9 miljoen klanten de Mobiel Bankieren App om opdrachten te bevestigen in Mijn ING.”
Niet elke klant heeft een smartphone of tablet om de Mobiel Bankieren App te gebruiken. Daarom kunnen deze klanten vanaf het voorjaar van 2019 een ING Scanner aanvragen als alternatief voor mobiel bevestigen. Met deze scanner bevestigen klanten hun opdrachten door een kleurencode te scannen in Mijn ING en deze te ondertekenen met een cijfercode. Klanten met een papieren TAN-lijst kunnen eerst dit alternatief aanvragen, daarna volgen de klanten die een TAN-code per sms gebruiken. Klanten krijgen vanzelf bericht in Mijn ING zodra ze de ING Scanner kunnen aanvragen, tot die tijd gebruiken zij nog een TAN-code.
“We begrijpen dat voor een deel van onze klanten een nieuwe bevestigingsmethode een grote verandering kan zijn. Sommige klanten gebruiken al ruim 30 jaar TAN-codes. Daarom bouwen we de TAN-code stap voor stap af,” aldus Losekoot. “De afgelopen maanden hebben we eerst bevestigen via de mobiele telefoon verder uitgerold. Voor de klanten die dit niet kunnen gebruiken, bieden we vanaf het voorjaar van 2019 de ING Scanner als alternatief voor mobiel bevestigen aan.” ING helpt klanten zo goed mogelijk bij de overgang naar mobiel bevestigen of de ING Scanner met handige uitlegvideo’s en met Digi-coaches op de 228 ING-kantoren.
We bieden mobiel bevestigen al sinds januari 2017 aan. De afgelopen maanden zijn steeds meer particuliere en zakelijke klanten overgegaan van de TAN-code naar mobiel bevestigen en de meeste de klanten vinden het makkelijk in gebruik. Inmiddels hebben 3,9 miljoen klanten de Mobiel Bankieren App om opdrachten te bevestigen in Mijn ING.Jeroen Losekoot - Manager Digitaal Bankieren
We begrijpen dat voor een deel van onze klanten een nieuwe bevestigingsmethode een grote verandering kan zijn. Sommige klanten gebruiken al ruim 30 jaar TAN-codes. Daarom bouwen we de TAN-code stap voor stap af. De afgelopen maanden hebben we eerst bevestigen via de mobiele telefoon verder uitgerold. Voor de klanten die dit niet kunnen gebruiken, bieden we vanaf het voorjaar van 2019 de ING Scanner als alternatief voor mobiel bevestigen aan.Jeroen Losekoot - Manager Digitaal Bankieren
Contactgegevens
-
- Harold Reusken
-
Head of Media Relations ING Nederland
Corporate Zaken
Sponsoring - harold.reusken@ing.com
-
- Alexandra Schippers
-
Fraude & Cybersecurity
KYC
Corporate Sustainability - alexandra.schippers@ing.com
-
- Daan Heijbroek
-
Hypotheken
ING Research (Economisch Bureau) Algemeen
Sparen
Pensioenen & Verzekeringen
Privacy - daan.heijbroek@ing.com
Gerelateerde onderwerpen
Gerelateerde berichten
ING lanceert EK-campagne: trotse supporter van Nederlands vrouwenvoetbal
In aanloop naar het EK Vrouwenvoetbal 2025 lanceert ING de campagne “Van dromen naar doelen” – een ode aan meiden en vrouwen die hun dromen najagen, op het veld en daarbuiten.
ING BeleggersBarometer: beleggersvertrouwen krabbelt weer op
Na twee maanden van stevige dalingen laat de ING BeleggersBarometer in mei een voorzichtig herstel in vertrouwen zien. De barometer stijgt en komt uit op een score van 93.
ING luistert, leert en handelt om ervaren discriminatie te voorkomen
ING Nederland neemt maatregelen tegen ervaren discriminatie na rapporten van DNB en Ministerie van Financiën in 2024. Lees meer over onze aanpak en verbeteringen.
Het ING Nederland fonds viert recordjaar en 10-jarig jubileum
Sinds 2015 investeerde het ING Nederland fonds bijna €40 miljoen in maatschappelijke projecten voor digitale inclusie, werk en financiële gezondheid.
ING: Tweederde bedrijven verwacht de verduurzamingsinspanningen in 2025 te versnellen
Nederlandse bedrijven verwachten hun verduurzamingsinspanningen in 2025 te versnellen. Ook de investeringen in verduurzaming nemen toe. Tegelijkertijd zijn er zorgen over de haalbaarheid van verduu...