ING is continu bezig met het vernieuwen van haar producten en diensten om het regelen van bankzaken voor haar klanten zo makkelijk mogelijk te maken. Daarom heeft ING begin dit jaar online bankieren vernieuwd en aangekondigd na ruim 30 jaar de TAN-code te vervangen door mobiel bevestigen via de Mobiel Bankieren App. Dit is de standaard bevestigingsmethode om opdrachten te bevestigen in Mijn ING. Nu al gebruiken 3,9 miljoen particuliere en zakelijke klanten de Mobiel Bankieren App om hun bankzaken te regelen en dit neemt de komende jaren alleen maar toe. Van de particuliere klanten die online bankieren, heeft inmiddels 78% de Mobiel Bankieren App om opdrachten te bevestigen. Voor klanten die geen smartphone of tablet hebben om de Mobiel Bankieren App te gebruiken, komt ING vanaf het voorjaar van 2019 met de ING Scanner. Hiermee zet ING een volgende stap in het afbouwen van de TAN-code.
Mobiel bevestigen is een snelle en veilige manier om opdrachten te bevestigen in Mijn ING. In plaats van het overtypen van een TAN-code van een papieren lijst of sms’je, bevestigen klanten hun opdrachten in de Mobiel Bankieren App met hun mobiele pincode, vingerafdruk of gezicht. Jeroen Losekoot, Manager Digitaal Bankieren bij ING: “We bieden mobiel bevestigen al sinds januari 2017 aan. De afgelopen maanden zijn steeds meer particuliere en zakelijke klanten overgegaan van de TAN-code naar mobiel bevestigen en de meeste de klanten vinden het makkelijk in gebruik. Inmiddels hebben 3,9 miljoen klanten de Mobiel Bankieren App om opdrachten te bevestigen in Mijn ING.”
Niet elke klant heeft een smartphone of tablet om de Mobiel Bankieren App te gebruiken. Daarom kunnen deze klanten vanaf het voorjaar van 2019 een ING Scanner aanvragen als alternatief voor mobiel bevestigen. Met deze scanner bevestigen klanten hun opdrachten door een kleurencode te scannen in Mijn ING en deze te ondertekenen met een cijfercode. Klanten met een papieren TAN-lijst kunnen eerst dit alternatief aanvragen, daarna volgen de klanten die een TAN-code per sms gebruiken. Klanten krijgen vanzelf bericht in Mijn ING zodra ze de ING Scanner kunnen aanvragen, tot die tijd gebruiken zij nog een TAN-code.
“We begrijpen dat voor een deel van onze klanten een nieuwe bevestigingsmethode een grote verandering kan zijn. Sommige klanten gebruiken al ruim 30 jaar TAN-codes. Daarom bouwen we de TAN-code stap voor stap af,” aldus Losekoot. “De afgelopen maanden hebben we eerst bevestigen via de mobiele telefoon verder uitgerold. Voor de klanten die dit niet kunnen gebruiken, bieden we vanaf het voorjaar van 2019 de ING Scanner als alternatief voor mobiel bevestigen aan.” ING helpt klanten zo goed mogelijk bij de overgang naar mobiel bevestigen of de ING Scanner met handige uitlegvideo’s en met Digi-coaches op de 228 ING-kantoren.
We bieden mobiel bevestigen al sinds januari 2017 aan. De afgelopen maanden zijn steeds meer particuliere en zakelijke klanten overgegaan van de TAN-code naar mobiel bevestigen en de meeste de klanten vinden het makkelijk in gebruik. Inmiddels hebben 3,9 miljoen klanten de Mobiel Bankieren App om opdrachten te bevestigen in Mijn ING.Jeroen Losekoot - Manager Digitaal Bankieren
We begrijpen dat voor een deel van onze klanten een nieuwe bevestigingsmethode een grote verandering kan zijn. Sommige klanten gebruiken al ruim 30 jaar TAN-codes. Daarom bouwen we de TAN-code stap voor stap af. De afgelopen maanden hebben we eerst bevestigen via de mobiele telefoon verder uitgerold. Voor de klanten die dit niet kunnen gebruiken, bieden we vanaf het voorjaar van 2019 de ING Scanner als alternatief voor mobiel bevestigen aan.Jeroen Losekoot - Manager Digitaal Bankieren
Contactgegevens
-
- Harold Reusken
-
Head of Media Relations ING Nederland
Corporate Zaken
Sponsoring - harold.reusken@ing.com
-
- Alexandra Schippers
-
Fraude & Cybersecurity
KYC
Corporate Sustainability
ING Nederland fonds
ZZP en MKB
Zakelijke kredietverlening - alexandra.schippers@ing.com
-
- Daan Heijbroek
-
Hypotheken
ING Research (Economisch Bureau) Algemeen
Sparen
Pensioenen & Verzekeringen
Privacy - daan.heijbroek@ing.com
Gerelateerde onderwerpen
Gerelateerde berichten
ING investeert in veelbelovende nieuwe spelers Nederlandse chipindustrie
ING investeert in het snelgroeiende Rotterdamse semiconductorbedrijf Nearfield Instruments. Het is de tweede investering in korte tijd van ING in de Nederlandse chipindustrie. Eerder dit jaar nam I...
ING stelt EUR 200 miljoen beschikbaar aan Nationaal Warmtefonds
ING stelt 200 miljoen euro aan financiering beschikbaar aan het Nationaal Warmtefonds. Het Warmtefonds verstrekt leningen voor de verduurzaming van woningen en gebouwen aan particuliere woningeigen...
ING BeleggersBarometer: vertrouwen stijgt naar 119, hoogste stand dit jaar
De ING BeleggersBarometer is in augustus gestegen van 113 naar een score van 119, de hoogste van dit jaar. Het vorige ‘record’ stond op 116 in februari.
Stand ING BeleggersBarometer in juli vrijwel onveranderd
De ING BeleggersBarometer in juli met een punt naar 113. Het oordeel van beleggers over de algemene economische situatie in Nederland van de afgelopen drie maanden is iets positiever dan vorige maa...
ING verhoogt de spaarrente
Per 15 augustus 2023 verhoogt ING de variabele spaarrente voor haar klanten.