ING is continu bezig met het vernieuwen van haar producten en diensten om het regelen van bankzaken voor haar klanten zo makkelijk mogelijk te maken. Daarom heeft ING begin dit jaar online bankieren vernieuwd en aangekondigd na ruim 30 jaar de TAN-code te vervangen door mobiel bevestigen via de Mobiel Bankieren App. Dit is de standaard bevestigingsmethode om opdrachten te bevestigen in Mijn ING. Nu al gebruiken 3,9 miljoen particuliere en zakelijke klanten de Mobiel Bankieren App om hun bankzaken te regelen en dit neemt de komende jaren alleen maar toe. Van de particuliere klanten die online bankieren, heeft inmiddels 78% de Mobiel Bankieren App om opdrachten te bevestigen. Voor klanten die geen smartphone of tablet hebben om de Mobiel Bankieren App te gebruiken, komt ING vanaf het voorjaar van 2019 met de ING Scanner. Hiermee zet ING een volgende stap in het afbouwen van de TAN-code.
Mobiel bevestigen is een snelle en veilige manier om opdrachten te bevestigen in Mijn ING. In plaats van het overtypen van een TAN-code van een papieren lijst of sms’je, bevestigen klanten hun opdrachten in de Mobiel Bankieren App met hun mobiele pincode, vingerafdruk of gezicht. Jeroen Losekoot, Manager Digitaal Bankieren bij ING: “We bieden mobiel bevestigen al sinds januari 2017 aan. De afgelopen maanden zijn steeds meer particuliere en zakelijke klanten overgegaan van de TAN-code naar mobiel bevestigen en de meeste de klanten vinden het makkelijk in gebruik. Inmiddels hebben 3,9 miljoen klanten de Mobiel Bankieren App om opdrachten te bevestigen in Mijn ING.”
Niet elke klant heeft een smartphone of tablet om de Mobiel Bankieren App te gebruiken. Daarom kunnen deze klanten vanaf het voorjaar van 2019 een ING Scanner aanvragen als alternatief voor mobiel bevestigen. Met deze scanner bevestigen klanten hun opdrachten door een kleurencode te scannen in Mijn ING en deze te ondertekenen met een cijfercode. Klanten met een papieren TAN-lijst kunnen eerst dit alternatief aanvragen, daarna volgen de klanten die een TAN-code per sms gebruiken. Klanten krijgen vanzelf bericht in Mijn ING zodra ze de ING Scanner kunnen aanvragen, tot die tijd gebruiken zij nog een TAN-code.
“We begrijpen dat voor een deel van onze klanten een nieuwe bevestigingsmethode een grote verandering kan zijn. Sommige klanten gebruiken al ruim 30 jaar TAN-codes. Daarom bouwen we de TAN-code stap voor stap af,” aldus Losekoot. “De afgelopen maanden hebben we eerst bevestigen via de mobiele telefoon verder uitgerold. Voor de klanten die dit niet kunnen gebruiken, bieden we vanaf het voorjaar van 2019 de ING Scanner als alternatief voor mobiel bevestigen aan.” ING helpt klanten zo goed mogelijk bij de overgang naar mobiel bevestigen of de ING Scanner met handige uitlegvideo’s en met Digi-coaches op de 228 ING-kantoren.
We bieden mobiel bevestigen al sinds januari 2017 aan. De afgelopen maanden zijn steeds meer particuliere en zakelijke klanten overgegaan van de TAN-code naar mobiel bevestigen en de meeste de klanten vinden het makkelijk in gebruik. Inmiddels hebben 3,9 miljoen klanten de Mobiel Bankieren App om opdrachten te bevestigen in Mijn ING.Jeroen Losekoot - Manager Digitaal Bankieren
We begrijpen dat voor een deel van onze klanten een nieuwe bevestigingsmethode een grote verandering kan zijn. Sommige klanten gebruiken al ruim 30 jaar TAN-codes. Daarom bouwen we de TAN-code stap voor stap af. De afgelopen maanden hebben we eerst bevestigen via de mobiele telefoon verder uitgerold. Voor de klanten die dit niet kunnen gebruiken, bieden we vanaf het voorjaar van 2019 de ING Scanner als alternatief voor mobiel bevestigen aan.Jeroen Losekoot - Manager Digitaal Bankieren
Contactgegevens
-
Download vCard
- Harold Reusken
-
Head of Media Relations ING Nederland
Corporate Zaken
Sponsoring - harold.reusken@ing.com
-
Download vCard
- Alexandra Schippers
-
Fraude & Cybersecurity
KYC
Corporate Sustainability - alexandra.schippers@ing.com
-
Download vCard
- Daan Heijbroek
-
Hypotheken
ING Research (Economisch Bureau) Algemeen
Sparen
Pensioenen & Verzekeringen
Privacy - daan.heijbroek@ing.com
Gerelateerde onderwerpen
Gerelateerde berichten
Kameleon-zonnepanelen op daken Artis zorgen voor voordeel scholieren en stadspashouders
Vandaag op de 750ste verjaardag van Amsterdam krijgt Artis ruim 600 zonnepanelen op haar daken cadeau, waarvan een groot deel zogenoemde Kameleon-panelen. Naast de passende vorm, kleuren deze panel...
ING BeleggersBarometer: beleggersvertrouwen in opmars
De ING BeleggersBarometer stijgt in oktober van 116 naar 126 punten, mede doordat de AEX zich beter ontwikkelde dan beleggers hadden voorzien. En beleggers geven het kabinet een onvoldoende voor he...
ING breidt aanbod Private Markets uit met strategie gericht op energietransitie
ING Nederland versterkt haar Private Markets-aanbod met de toevoeging van de evergreen strategie van Macquarie Asset Management. Deze strategie richt zich op investeringen in infrastructuurproject...
ING Woonbericht: woonstress geeft woningnood een gezicht
Meer dan de helft van de mensen ervaart woonstress of ziet dit ontstaan in de omgeving, zo blijkt uit onderzoek van ING.
ING wijzigt tarieven voor particuliere betaalpakketten per januari 2026
Per 1 januari 2026 past ING Nederland de tarieven aan voor haar particuliere betaalpakketten en een aantal losse producten. Deze aanpassing is in het kader van ING’s voortdurende inspanningen om he...