Vanaf vandaag kunnen Nederlanders hun lokale stichting of vereniging aanmelden voor de actie ‘Help Nederland vooruit’ van het ING Nederland fonds. Uit alle inzendingen worden in 52 regio’s vijf goede doelen genomineerd. Heel Nederland kan vervolgens stemmen op hun favoriet en per regio ontvangt het initiatief met de meeste stemmen de hoogste donatie. Nederland telt tal van lokale initiatieven die zich in zetten om mensen vooruit te helpen. Met ‘Help Nederland vooruit’ wil het ING Nederland fonds deze initiatieven een steuntje in de rug geven.
Tot en met 15 november 2018 kunnen alle Nederlanders hun lokale initiatief aanmelden op www.ing.nl/helpnederlandvooruit. Uit alle inzendingen worden in elke regio door de lokale ING kantoren vijf goede doelen genomineerd. Heel Nederland kan vervolgens stemmen op hun favoriete lokale initiatief tijdens de online stemronde die start in januari 2019. Het aantal stemmen bepaalt de hoogte van de donatie die varieert van €5.000,- voor het goede doel met de meeste stemmen tot €1.000,- voor de nummer vijf. In totaal ontvangen 260 lokale initiatieven een donatie van het ING Nederland fonds. Het is voor het vierde jaar op rij dat het ING Nederlandfonds met ‘Help Nederland vooruit’ lokale initiatieven ondersteunt.
Kirsten Ottens, directeur ING Nederland fonds: “Overal in Nederland zetten lokale verbeteraars zich met waardevolle initiatieven in voor mensen en de maatschappij. Het is geweldig om te zien wat een enorme impact deze projecten hebben en wij helpen ze daar graag bij. De afgelopen jaren hebben we via ‘Help Nederland vooruit’ ruim 900 lokale goede doelen ondersteund. Eén daarvan is de Stichting Felice, die ouders die hun kindje kort na de geboorte verloren hebben, helpen met het organiseren van een waardig afscheid. Met de donatie van het ING Nederland fonds hebben zij hun stichting verder kunnen uitbouwen. Daar zijn we best trots op.”
Als Nederlandse bank is ING nauw verbonden met de Nederlandse samenleving. Het in 2015 opgerichte ING Nederland fonds ondersteunt mensen die het initiatief nemen Nederland sterker te maken. Dit past bij onze ambitie, vooruit helpen. Het ING Nederland fonds vindt het belangrijk te investeren in omvangrijke landelijke maatschappelijke initiatieven en ideeën, maar ook om lokale projecten een steuntje in de rug te geven. Dit doet het fonds door middel van donaties, maar ook met het geven van kennis en tijd. Alles om de impact te vergroten en daarmee iets te betekenen voor en met Nederland. Kijk hier voor meer informatie over het ING Nederland fonds.
Overal in Nederland zetten lokale verbeteraars zich met waardevolle initiatieven in voor mensen en de maatschappij. Het is geweldig om te zien wat een enorme impact deze projecten hebben en wij helpen ze daar graag bij. De afgelopen jaren hebben we via ‘Help Nederland vooruit’ ruim 900 lokale goede doelen ondersteund. Eén daarvan is de Stichting Felice, die ouders die hun kindje kort na de geboorte verloren hebben, helpen met het organiseren van een waardig afscheid. Met de donatie van het ING Nederland fonds hebben zij hun stichting verder kunnen uitbouwen. Daar zijn we best trots op.Kirsten Ottens - directeur ING Nederland fonds
Contactgegevens
-
- Harold Reusken
-
Head of Media Relations ING Nederland
Corporate Zaken
Sponsoring - harold.reusken@ing.com
-
- Alexandra Schippers
-
Fraude & Cybersecurity
KYC
Corporate Sustainability
ING Nederland fonds - alexandra.schippers@ing.com
-
- Daan Heijbroek
-
Hypotheken
ING Research (Economisch Bureau) Algemeen
Sparen
Pensioenen & Verzekeringen
Privacy - daan.heijbroek@ing.com
Gerelateerde onderwerpen
Gerelateerde berichten
Huizenbezitters bepalen liever zelf oplossingen voor maatschappelijke problemen
Hoewel woningbezitters te maken hebben met grote maatschappelijke uitdagingen, zien zij het niet zitten als de overheid zich bemoeit met het oplossen ervan. Van het herstel van funderingsproblemen,...
ING bereikt 6 miljoen Mobiel Bankieren gebruikers
Het aantal gebruikers van ING Mobiel Bankieren groeit nog altijd. Inmiddels heeft ING 6 miljoen klanten die de ING Mobiel Bankieren App gebruiken voor het doen van hun bankzaken. De grootste stijgi...
ING lanceert nieuwe merkcampagne
ING introduceert vandaag een nieuw campagneconcept waarin de bank laat zien hoe klanten de services van ING kunnen gebruiken. En vooral: hoe goed dat voelt voor de klant. De eerste campagne gaat ov...
Terugkeer van Trump roept gemengde gevoelens op bij Nederlandse beleggers
De ING BeleggersBarometer stijgt deze maand 122 punten. Beleggers hebben een positievere kijk op de eigen beleggingsportefeuille en financiële situatie. De terugkeer van Trump roept gemengde gevoel...
Bankhelpdeskfraude met 43% gedaald door Check het Gesprek
ING-klanten verminderen bankfraude met 43% dankzij de Check het Gesprek-functie in de app. Meer dan 10.000 gebruikers per maand.