Ruim 700 jonge fans beleven tijdens de ING Only Football Fandag op zondag 17 juni in het Olympisch Stadion te Amsterdam alles wat wekelijks te zien is op het succesvolle YouTube-kanaal ING Only Football. Inclusief ontmoetingen met internationale online sterren (zoals TBJZL en AnEsonGib), speelsters en spelers van Oranje (ING heeft onder anderen Lieke Martens, Kika van Es, Donny van de Beek en Steven Bergwijn uitgenodigd) en natuurlijk de hosts van het kanaal, zoals Touzani en Fifalosophy.
Steven Sedee, Manager Sportsponsoring ING Nederland: “Ons YouTube (voetbal)kanaal ING Only Football is zeer populair bij jonge voetbalfans. Medio 2016 zijn we hiermee gestart om jongeren te inspireren in beweging te komen en te gaan voetballen. De Only Football Fandag draait om zelf voetballen, gamen, chillen en entertainment. En we brengen onze jonge voetbalfans in contact met de helden van Oranje en met hun online idolen. Daarom zijn we heel blij met de komst van speelsters en spelers van Oranje en enkele van de populairste online gamers en YouTube persoonlijkheden. Met dit live event brengen we de online wereld van de fans in de offline werkelijkheid. De kinderen kunnen bijvoorbeeld gamen tegen Fifalosophy, voetballen tegen Martens, een selfie nemen met Touzani en deelnemen aan real life skillgames met Van de Beek”.
ING Only Football telt bijna 124.000 abonnees. De bijna 200 video’s op het kanaal genereren 1,5 miljoen views per maand, waarvan het grootste gedeelte organisch. De video’s op Only Football zijn in twee jaar tijd ruim 21 miljoen keer bekeken. Het succes is onder andere te danken aan de samenwerking met social media sterren. De hosts en influencers van het kanaal zijn razend populair bij de jonge fans. Voor de Fandag haalt ING ook twee van de grootste Britse social influencers naar Nederland. TBJZL met bijna 3 miljoen abonnees en AnEsonGib met ruim 1,4 miljoen volgers komen naar het Olympisch Stadion om te gamen tegen de fans.
Het Nederlandse voetbal vooruit helpen, vanuit die gedachte helpt ING amateurclubs financieel gezond te blijven en steunt de bank amateurclubs met het opzetten van vrouwen- en meisjesvoetbal binnen de vereniging. Met verschillende activiteiten brengt ING Oranje en de Leeuwinnen dichter bij de fans. En ING draagt bij aan het verder ontwikkelen van het jeugdvoetbal, zodat kinderen nog meer plezier beleven aan voetbal. Het YouTube kanaal Only Football is daar een voorbeeld van. Op ING Only Football staan onder andere de gaafste voetbaltricks en –tips en verrassende video’s omtrent de wedstrijden van het Nederlands elftal en de OranjeLeeuwinnen. Met het online voetbal kanaal wil ING jongeren inspireren om in beweging te komen en te gaan voetballen.
Ons YouTube (voetbal)kanaal ING Only Football is zeer populair bij jonge voetbalfans. Medio 2016 zijn we hiermee gestart om jongeren te inspireren in beweging te komen en te gaan voetballen. De Only Football Fandag draait om zelf voetballen, gamen, chillen en entertainment. En we brengen onze jonge voetbalfans in contact met de helden van Oranje en met hun online idolen.Steven Sedee - Manager Sportsponsoring ING Nederland
Contactgegevens
-
- Harold Reusken
-
Head of Media Relations ING Nederland
Corporate Zaken
Sponsoring - harold.reusken@ing.com
-
- Alexandra Schippers
-
Fraude & Cybersecurity
KYC
Corporate Sustainability - alexandra.schippers@ing.com
-
- Daan Heijbroek
-
Hypotheken
ING Research (Economisch Bureau) Algemeen
Sparen
Pensioenen & Verzekeringen
Privacy - daan.heijbroek@ing.com
Kopieer link
https://nieuws.ing.nl/nl-NL/188810-voetbalhelden-en-online-sterren-op-ing-only-football-fandagGerelateerde onderwerpen
Gerelateerde berichten
ING-onderzoek: helft van de Nederlandse vrouwen heeft behoefte aan financiële hulp
Hoewel bijna alle vrouwen in Nederland financiële onafhankelijkheid belangrijk vinden, voelt slechts iets meer dan de helft zich zeker over haar financiële kennis. Vooral jongere vrouwen onder de ...
ING BeleggersBarometer: beleggersvertrouwen weer positief
De ING BeleggersBarometer stijgt in juni verder naar een score van 107, een verdere toename ten opzichte van de 93 in mei. Beleggers zijn in juni positiever over de waarde van hun eigen beleggingsp...
ING-onderzoek: het gemak van achteraf betalen komt met financiële risico's
Achteraf betalen groeit in Nederland, maar 32% van de gebruikers ervaart betaalproblemen. ING benadrukt het belang van bewustwording en bescherming.
Sparen voor kinderen begint zelfs vóór de geboorte
Uit het ING-onderzoek blijkt dat 85% van de ouders spaart voor hun kind. De meesten openen direct na de geboorte een spaarrekening op naam van het kind. Ouders van heel jonge kinderen (0-7 jaar) sp...
Nederlanders na vijf jaar thuiswerken: andere woonwensen en prioriteiten
Comfort en een thuisgevoel zijn belangrijker geworden. Zo hecht 73% nu meer waarde aan wooncomfort en 61% aan hun woning zelf. Tegelijkertijd voelt voor 24% de woning door het thuiswerken meer als ...