Ruim 700 jonge fans beleven tijdens de ING Only Football Fandag op zondag 17 juni in het Olympisch Stadion te Amsterdam alles wat wekelijks te zien is op het succesvolle YouTube-kanaal ING Only Football. Inclusief ontmoetingen met internationale online sterren (zoals TBJZL en AnEsonGib), speelsters en spelers van Oranje (ING heeft onder anderen Lieke Martens, Kika van Es, Donny van de Beek en Steven Bergwijn uitgenodigd) en natuurlijk de hosts van het kanaal, zoals Touzani en Fifalosophy.
Steven Sedee, Manager Sportsponsoring ING Nederland: “Ons YouTube (voetbal)kanaal ING Only Football is zeer populair bij jonge voetbalfans. Medio 2016 zijn we hiermee gestart om jongeren te inspireren in beweging te komen en te gaan voetballen. De Only Football Fandag draait om zelf voetballen, gamen, chillen en entertainment. En we brengen onze jonge voetbalfans in contact met de helden van Oranje en met hun online idolen. Daarom zijn we heel blij met de komst van speelsters en spelers van Oranje en enkele van de populairste online gamers en YouTube persoonlijkheden. Met dit live event brengen we de online wereld van de fans in de offline werkelijkheid. De kinderen kunnen bijvoorbeeld gamen tegen Fifalosophy, voetballen tegen Martens, een selfie nemen met Touzani en deelnemen aan real life skillgames met Van de Beek”.
ING Only Football telt bijna 124.000 abonnees. De bijna 200 video’s op het kanaal genereren 1,5 miljoen views per maand, waarvan het grootste gedeelte organisch. De video’s op Only Football zijn in twee jaar tijd ruim 21 miljoen keer bekeken. Het succes is onder andere te danken aan de samenwerking met social media sterren. De hosts en influencers van het kanaal zijn razend populair bij de jonge fans. Voor de Fandag haalt ING ook twee van de grootste Britse social influencers naar Nederland. TBJZL met bijna 3 miljoen abonnees en AnEsonGib met ruim 1,4 miljoen volgers komen naar het Olympisch Stadion om te gamen tegen de fans.
Het Nederlandse voetbal vooruit helpen, vanuit die gedachte helpt ING amateurclubs financieel gezond te blijven en steunt de bank amateurclubs met het opzetten van vrouwen- en meisjesvoetbal binnen de vereniging. Met verschillende activiteiten brengt ING Oranje en de Leeuwinnen dichter bij de fans. En ING draagt bij aan het verder ontwikkelen van het jeugdvoetbal, zodat kinderen nog meer plezier beleven aan voetbal. Het YouTube kanaal Only Football is daar een voorbeeld van. Op ING Only Football staan onder andere de gaafste voetbaltricks en –tips en verrassende video’s omtrent de wedstrijden van het Nederlands elftal en de OranjeLeeuwinnen. Met het online voetbal kanaal wil ING jongeren inspireren om in beweging te komen en te gaan voetballen.
Ons YouTube (voetbal)kanaal ING Only Football is zeer populair bij jonge voetbalfans. Medio 2016 zijn we hiermee gestart om jongeren te inspireren in beweging te komen en te gaan voetballen. De Only Football Fandag draait om zelf voetballen, gamen, chillen en entertainment. En we brengen onze jonge voetbalfans in contact met de helden van Oranje en met hun online idolen.Steven Sedee - Manager Sportsponsoring ING Nederland
Contactgegevens
-
- Harold Reusken
-
Head of Media Relations ING Nederland
Corporate Zaken
Sponsoring - harold.reusken@ing.com
-
- Alexandra Schippers
-
Fraude & Cybersecurity
KYC
Corporate Sustainability
ING Nederland fonds - alexandra.schippers@ing.com
-
- Daan Heijbroek
-
Hypotheken
ING Research (Economisch Bureau) Algemeen
Sparen
Pensioenen & Verzekeringen
Privacy - daan.heijbroek@ing.com
Kopieer link
https://nieuws.ing.nl/nl-NL/188810-voetbalhelden-en-online-sterren-op-ing-only-football-fandagGerelateerde onderwerpen
Gerelateerde berichten
Huizenbezitters bepalen liever zelf oplossingen voor maatschappelijke problemen
Hoewel woningbezitters te maken hebben met grote maatschappelijke uitdagingen, zien zij het niet zitten als de overheid zich bemoeit met het oplossen ervan. Van het herstel van funderingsproblemen,...
ING bereikt 6 miljoen Mobiel Bankieren gebruikers
Het aantal gebruikers van ING Mobiel Bankieren groeit nog altijd. Inmiddels heeft ING 6 miljoen klanten die de ING Mobiel Bankieren App gebruiken voor het doen van hun bankzaken. De grootste stijgi...
ING lanceert nieuwe merkcampagne
ING introduceert vandaag een nieuw campagneconcept waarin de bank laat zien hoe klanten de services van ING kunnen gebruiken. En vooral: hoe goed dat voelt voor de klant. De eerste campagne gaat ov...
Terugkeer van Trump roept gemengde gevoelens op bij Nederlandse beleggers
De ING BeleggersBarometer stijgt deze maand 122 punten. Beleggers hebben een positievere kijk op de eigen beleggingsportefeuille en financiële situatie. De terugkeer van Trump roept gemengde gevoel...
Bankhelpdeskfraude met 43% gedaald door Check het Gesprek
ING-klanten verminderen bankfraude met 43% dankzij de Check het Gesprek-functie in de app. Meer dan 10.000 gebruikers per maand.