ING vernieuwt online bankieren met Mijn ING om bankzaken nog makkelijker te maken voor haar klanten. Daarbij krijgen klanten op hun smartphone, laptop, pc en tablet dezelfde ervaring. In deze vernieuwde online omgeving bevestigen klanten hun opdrachten voortaan standaard met de ING Mobiel Bankieren App en niet meer met een TAN-code per sms of papieren lijst. Ruim 3,2 miljoen klanten gebruiken de Mobiel Bankieren App en dit neemt de komende jaren alleen maar toe. Daarnaast is mobiel bevestigen een makkelijke, snelle en veilige manier om opdrachten te bevestigen. De komende maanden worden alle particuliere klanten gefaseerd overgezet naar het vernieuwde Mijn ING. Alle klanten met de Mobiel Bankieren App gaan dan ook over op mobiel bevestigen. Klanten die de app niet kunnen gebruiken, bevestigen hun opdrachten voorlopig nog met een TAN-code. Eind 2018 komt ING voor deze klanten met een alternatief. Daarmee neemt ING na ruim dertig jaar gefaseerd afscheid van de TAN-code.
Jeroen Losekoot, Manager Digitaal Bankieren: “We zijn continu bezig met het vernieuwen van onze producten en diensten om het regelen van bankzaken zo makkelijk mogelijk te maken voor onze klanten. Daarom hebben we Mijn ING vernieuwd en vervangen we na ruim 30 jaar de TAN-code door mobiel bevestigen. In plaats van het overtypen van een TAN-code van een papieren lijst of sms’je, bevestigen klanten hun opdrachten in de Mobiel Bankieren App makkelijk en snel met hun mobiele pin of vingerafdruk.” ING biedt mobiel bevestigen al sinds januari 2017 aan en inmiddels bevestigen ruim 1,1 miljoen klanten onder andere hun betaalopdrachten in Mijn ING op deze manier. 81% van de klanten vindt het makkelijk om te gebruiken. “Voor de meeste van onze klanten spreekt mobiel bevestigen voor zich,” aldus Losekoot. “We begrijpen echter ook dat een deel van onze klanten hulp nodig heeft bij het overstappen naar mobiel bevestigen. Voor deze klanten hebben we daarom onder andere online uitlegvideo’s en staan door het hele land op al onze 242 ING-kantoren Digi-coaches klaar.”
De vernieuwde online omgeving van Mijn ING combineert de mogelijkheden van internetbankieren met het gebruiksgemak van de Mobiel Bankieren App. Klanten zien hun bankzaken nu nog duidelijker en overzichtelijker en bovendien ziet het er op de smartphone, laptop, pc en tablet hetzelfde uit. Daarnaast heeft de nieuwe omgeving een nieuw design en wordt ook het inlogscherm vernieuwd. Het vernieuwde Mijn ING is het afgelopen jaar samen met klanten ontwikkeld en ook de komende maanden wordt de feedback van klanten gebruikt om Mijn ING verder te verbeteren.
De komende maanden gaan steeds meer particuliere klanten de vernieuwde omgeving met mobiel bevestigen gebruiken. Zij worden hierover persoonlijk geïnformeerd via de inbox van Mijn ING en de Mobiel Bankieren App. Voor zakelijke klanten wordt mobiel bevestigen in maart 2018 geïntroduceerd, het vernieuwde Mijn ING Zakelijk volgt later. Wel krijgen alle particuliere en zakelijke klanten eind januari een nieuw inlogscherm in dezelfde stijl als de nieuwe omgeving.
We zijn continu bezig met het vernieuwen van onze producten en diensten om het regelen van bankzaken zo makkelijk mogelijk te maken voor onze klanten. Daarom hebben we Mijn ING vernieuwd en vervangen we na ruim 30 jaar de TAN-code door mobiel bevestigen. In plaats van het overtypen van een TAN-code van een papieren lijst of sms’je, bevestigen klanten hun opdrachten in de Mobiel Bankieren App makkelijk en snel met hun mobiele pin of vingerafdruk.Jeroen Losekoot - Manager Digitaal Bankieren ING
Voor de meeste van onze klanten spreekt mobiel bevestigen voor zich. We begrijpen echter ook dat een deel van onze klanten hulp nodig heeft bij het overstappen naar mobiel bevestigen. Voor deze klanten hebben we daarom onder andere online uitlegvideo’s en staan door het hele land op al onze 242 ING-kantoren Digi-coaches klaar.Jeroen Losekoot - Manager Digitaal Bankieren ING
Contactgegevens
-
- Harold Reusken
-
Head of Media Relations ING Nederland
Corporate Zaken
Sponsoring - harold.reusken@ing.com
-
- Alexandra Schippers
-
Fraude & Cybersecurity
KYC
Corporate Sustainability - alexandra.schippers@ing.com
-
- Daan Heijbroek
-
Hypotheken
ING Research (Economisch Bureau) Algemeen
Sparen
Pensioenen & Verzekeringen
Privacy - daan.heijbroek@ing.com
Kopieer link
https://nieuws.ing.nl/nl-NL/188888-mobiel-bevestigen-standaard-bevestigingsmethode-in-vernieuwd-mijn-ingGerelateerde onderwerpen
Gerelateerde berichten
ING-onderzoek: helft van de Nederlandse vrouwen heeft behoefte aan financiële hulp
Hoewel bijna alle vrouwen in Nederland financiële onafhankelijkheid belangrijk vinden, voelt slechts iets meer dan de helft zich zeker over haar financiële kennis. Vooral jongere vrouwen onder de ...
ING BeleggersBarometer: beleggersvertrouwen weer positief
De ING BeleggersBarometer stijgt in juni verder naar een score van 107, een verdere toename ten opzichte van de 93 in mei. Beleggers zijn in juni positiever over de waarde van hun eigen beleggingsp...
ING-onderzoek: het gemak van achteraf betalen komt met financiële risico's
Achteraf betalen groeit in Nederland, maar 32% van de gebruikers ervaart betaalproblemen. ING benadrukt het belang van bewustwording en bescherming.
Sparen voor kinderen begint zelfs vóór de geboorte
Uit het ING-onderzoek blijkt dat 85% van de ouders spaart voor hun kind. De meesten openen direct na de geboorte een spaarrekening op naam van het kind. Ouders van heel jonge kinderen (0-7 jaar) sp...
Nederlanders na vijf jaar thuiswerken: andere woonwensen en prioriteiten
Comfort en een thuisgevoel zijn belangrijker geworden. Zo hecht 73% nu meer waarde aan wooncomfort en 61% aan hun woning zelf. Tegelijkertijd voelt voor 24% de woning door het thuiswerken meer als ...