ING vernieuwt online bankieren met Mijn ING om bankzaken nog makkelijker te maken voor haar klanten. Daarbij krijgen klanten op hun smartphone, laptop, pc en tablet dezelfde ervaring. In deze vernieuwde online omgeving bevestigen klanten hun opdrachten voortaan standaard met de ING Mobiel Bankieren App en niet meer met een TAN-code per sms of papieren lijst. Ruim 3,2 miljoen klanten gebruiken de Mobiel Bankieren App en dit neemt de komende jaren alleen maar toe. Daarnaast is mobiel bevestigen een makkelijke, snelle en veilige manier om opdrachten te bevestigen. De komende maanden worden alle particuliere klanten gefaseerd overgezet naar het vernieuwde Mijn ING. Alle klanten met de Mobiel Bankieren App gaan dan ook over op mobiel bevestigen. Klanten die de app niet kunnen gebruiken, bevestigen hun opdrachten voorlopig nog met een TAN-code. Eind 2018 komt ING voor deze klanten met een alternatief. Daarmee neemt ING na ruim dertig jaar gefaseerd afscheid van de TAN-code.
Jeroen Losekoot, Manager Digitaal Bankieren: “We zijn continu bezig met het vernieuwen van onze producten en diensten om het regelen van bankzaken zo makkelijk mogelijk te maken voor onze klanten. Daarom hebben we Mijn ING vernieuwd en vervangen we na ruim 30 jaar de TAN-code door mobiel bevestigen. In plaats van het overtypen van een TAN-code van een papieren lijst of sms’je, bevestigen klanten hun opdrachten in de Mobiel Bankieren App makkelijk en snel met hun mobiele pin of vingerafdruk.” ING biedt mobiel bevestigen al sinds januari 2017 aan en inmiddels bevestigen ruim 1,1 miljoen klanten onder andere hun betaalopdrachten in Mijn ING op deze manier. 81% van de klanten vindt het makkelijk om te gebruiken. “Voor de meeste van onze klanten spreekt mobiel bevestigen voor zich,” aldus Losekoot. “We begrijpen echter ook dat een deel van onze klanten hulp nodig heeft bij het overstappen naar mobiel bevestigen. Voor deze klanten hebben we daarom onder andere online uitlegvideo’s en staan door het hele land op al onze 242 ING-kantoren Digi-coaches klaar.”
De vernieuwde online omgeving van Mijn ING combineert de mogelijkheden van internetbankieren met het gebruiksgemak van de Mobiel Bankieren App. Klanten zien hun bankzaken nu nog duidelijker en overzichtelijker en bovendien ziet het er op de smartphone, laptop, pc en tablet hetzelfde uit. Daarnaast heeft de nieuwe omgeving een nieuw design en wordt ook het inlogscherm vernieuwd. Het vernieuwde Mijn ING is het afgelopen jaar samen met klanten ontwikkeld en ook de komende maanden wordt de feedback van klanten gebruikt om Mijn ING verder te verbeteren.
De komende maanden gaan steeds meer particuliere klanten de vernieuwde omgeving met mobiel bevestigen gebruiken. Zij worden hierover persoonlijk geïnformeerd via de inbox van Mijn ING en de Mobiel Bankieren App. Voor zakelijke klanten wordt mobiel bevestigen in maart 2018 geïntroduceerd, het vernieuwde Mijn ING Zakelijk volgt later. Wel krijgen alle particuliere en zakelijke klanten eind januari een nieuw inlogscherm in dezelfde stijl als de nieuwe omgeving.
We zijn continu bezig met het vernieuwen van onze producten en diensten om het regelen van bankzaken zo makkelijk mogelijk te maken voor onze klanten. Daarom hebben we Mijn ING vernieuwd en vervangen we na ruim 30 jaar de TAN-code door mobiel bevestigen. In plaats van het overtypen van een TAN-code van een papieren lijst of sms’je, bevestigen klanten hun opdrachten in de Mobiel Bankieren App makkelijk en snel met hun mobiele pin of vingerafdruk.Jeroen Losekoot - Manager Digitaal Bankieren ING
Voor de meeste van onze klanten spreekt mobiel bevestigen voor zich. We begrijpen echter ook dat een deel van onze klanten hulp nodig heeft bij het overstappen naar mobiel bevestigen. Voor deze klanten hebben we daarom onder andere online uitlegvideo’s en staan door het hele land op al onze 242 ING-kantoren Digi-coaches klaar.Jeroen Losekoot - Manager Digitaal Bankieren ING
Contactgegevens
-
- Harold Reusken
-
Head of Media Relations ING Nederland
Corporate Zaken
Sponsoring - harold.reusken@ing.com
-
- Alexandra Schippers
-
Fraude & Cybersecurity
KYC
Corporate Sustainability
ING Nederland fonds - alexandra.schippers@ing.com
-
- Daan Heijbroek
-
Hypotheken
ING Research (Economisch Bureau) Algemeen
Sparen
Pensioenen & Verzekeringen
Privacy - daan.heijbroek@ing.com
Kopieer link
https://nieuws.ing.nl/nl-NL/188888-mobiel-bevestigen-standaard-bevestigingsmethode-in-vernieuwd-mijn-ingGerelateerde onderwerpen
Gerelateerde berichten
Huizenbezitters bepalen liever zelf oplossingen voor maatschappelijke problemen
Hoewel woningbezitters te maken hebben met grote maatschappelijke uitdagingen, zien zij het niet zitten als de overheid zich bemoeit met het oplossen ervan. Van het herstel van funderingsproblemen,...
ING bereikt 6 miljoen Mobiel Bankieren gebruikers
Het aantal gebruikers van ING Mobiel Bankieren groeit nog altijd. Inmiddels heeft ING 6 miljoen klanten die de ING Mobiel Bankieren App gebruiken voor het doen van hun bankzaken. De grootste stijgi...
ING lanceert nieuwe merkcampagne
ING introduceert vandaag een nieuw campagneconcept waarin de bank laat zien hoe klanten de services van ING kunnen gebruiken. En vooral: hoe goed dat voelt voor de klant. De eerste campagne gaat ov...
Terugkeer van Trump roept gemengde gevoelens op bij Nederlandse beleggers
De ING BeleggersBarometer stijgt deze maand 122 punten. Beleggers hebben een positievere kijk op de eigen beleggingsportefeuille en financiële situatie. De terugkeer van Trump roept gemengde gevoel...
Bankhelpdeskfraude met 43% gedaald door Check het Gesprek
ING-klanten verminderen bankfraude met 43% dankzij de Check het Gesprek-functie in de app. Meer dan 10.000 gebruikers per maand.