ING kondigt vandaag aan om alle betaalpassen en creditcards te produceren van gerecycled plastic. Ieder jaar geeft ING 3,6 miljoen nieuwe betaalpassen en creditcards uit. In totaal zijn er in Nederland 9,2 miljoen ING-betaalpassen en creditcards in gebruik. Daarmee is de bank de grootste uitgever van betaalpassen in Nederland. Nu zijn deze nog van PVC, maar voortaan zijn de passen van gerecycled plastic gemaakt. Het produceren van betaalpassen van gerecycled plastic levert volgens onderzoek van TNO een reductie op van 19% CO2-uitstoot ten opzichte van het produceren van plastic-betaalpassen.
Ruud van Dusschoten, CEO van ING in Nederland, reikte vandaag de eerste duurzame betaalpas uit aan Frank Bouma van Vepa in Hoogeveen. Vepa maakt van gerecycled zwerfafval volledig circulair kantoormeubilair, zoals een groot deel van het interieur van het hoofdkantoor van ING.
“Het verduurzamen van al onze betaalpassen is een stap die past in onze duurzame ambities. Het beperken van onze eigen footprint is essentieel, maar de grootste impact maken we samen met onze klanten,” aldus Ruud van Dusschoten, CEO van ING Nederland.
Het beperken van onze eigen footprint is essentieel, maar de grootste impact maken we samen met onze klanten.Ruud van Dusschoten, CEO van ING in Nederland
ING is onderdeel van de Net Zero Banking Alliance en committeert zich daarmee om haar activiteiten in lijn te brengen met een maximale temperatuurstijging van 1,5 graden. Deze doelstelling gaat verder dan de doelstelling van het Akkoord van Parijs.
Particuliere en zakelijke klanten die recht hebben op een nieuwe betaalpas, bijvoorbeeld omdat de huidige betaalpas verloopt, ontvangen een duurzame pas vanaf het moment dat de huidige voorraad op is. De bank kiest voor een natuurlijk verloop om zo geen bestaande voorraad te verspillen. De eerste passen van gerecycled plastic zullen nog voor de zomer worden uitgegeven. In 2026 zijn alle actieve betaalpassen en creditcards van gerecycled plastic.
Contactgegevens
Gerelateerde berichten
Nog altijd ongelijkheid tussen mannen en vrouwen in het voetbal
Vrouwenvoetbal is achtergesteld ten opzichte van mannenvoetbal, vindt meer dan 7 op de 10 Nederlanders (71,5%). Ook stelt 69,3% dat voetballende vrouwen minder kansen krijgen dan voetballende manne...
Nieuwe campagne ING brengt emotie terug in het merk
ING lanceert vandaag een nieuwe campagne die het merk richting geeft voor de komende jaren. Hiermee wil ING de emotionele connectie met het merk verstevigen.
Waarom ING niet per direct stopt met het financieren van de olie- en gassector
FossielVrij roept ING op om per direct te stoppen met het financieren van de olie- en gassector. In dit artikel leg ik graag uit waarom ING dit niet doet. We begrijpen de zorg maar denken dat stopp...
Zorgverzekering CZ nu ook via ING verkrijgbaar
De zorgverzekering van CZ is nu ook via ING af te sluiten.