ING lanceert vandaag een nieuwe campagne die het merk richting geeft voor de komende jaren. Hiermee wil ING de emotionele connectie met het merk verstevigen. De campagne benadrukt dat mensen zelf het beste weten wat de juiste keuzes zijn en wat het beste past in elke fase van hun leven. Dat wordt creatief vertaald naar ‘Doen wat goed voelt. Laat dat maar aan jou over’. De campagne trapt af met een commercial waarin de echte verhalen van mensen centraal staan, begeleid door een nieuwe versie van het lied ‘This is my life’, gearrangeerd en gezongen door Davina Michelle. De commercial gaat over de zelfredzaamheid en veerkracht van mensen. Het is een ode aan het leven zelf en de vrijheid om dat leven op eigen manier in te vullen.
“Van oudsher hebben mensen een sterke emotionele band met het merk ING. Via deze campagne willen we dat gevoel nieuw leven inblazen. Er bankieren 8 miljoen mensen bij ING, wij zijn een bank van iedereen: van bijstandsouder tot voetbalmiljonair, van eenmanszaak tot multinational. Iedereen wil zijn leven leiden op zijn manier. Wij geloven dat mensen zelf het beste weten wat goed voor hen is. Met slimme tools en advies wordt je financiële huishouding eenvoudiger, sneller en overzichtelijker – en daarmee ook bestendiger en duurzamer. Het stelt je in staat om goed geïnformeerd een stap vooruit te zetten. Wij kiezen in onze positionering voor de freedom mindset: jij maakt je keuzes zelf. Dat past ons, en zeker ook bij de tijdsgeest. ‘This is my life’ geeft ING weer een herkenbaar gezicht”, aldus Yolanda van Die - directeur Brand & Experiences, Marketing en Communicatie bij ING Nederland.
Van oudsher hebben mensen een sterke emotionele band met het merk ING. Via deze campagne willen we dat gevoel nieuw leven inblazen.Yolanda van Die - directeur Brand & Experiences, Marketing en Communicatie bij ING Nederland.
“We zien dat, ook door invloed van digitalisering, veel commercials functioneel zijn geworden. ING durft het aan om te kiezen voor pure emotie”, zegt Van Die. De nieuwe commercial is een reflectie van het leven zelf. Een opeenstapeling van gebeurtenissen, klein en groot, met kleine en grote emoties. Dit zijn echte verhalen van echte mensen, even divers en verschillend als het leven zelf. Samen vormen ze – gedragen door de muziek van Davina Michelle – een sterke eenheid. Vanaf augustus 2022 werkt ING samen met creatief bureau TBWA\NEBOKO. Dit is de eerste campagne die ING samen met TBWA\NEBOKO lanceert. De samenwerking met Davina kwam tot stand door entertainmentbureau Tribe Company die ook de activatie van de track voor zijn rekening neemt. Tribe en ING werken al langer als partners: zoals bijvoorbeeld The Streamers en BusinessBoost Live.
De nieuwe commercial van ING wordt begeleid door het nummer ‘This is my life’, vertolkt door Davina Michelle. Zij zegt hierover: “Ik geloof in de kracht van mensen. Als je gebruik maakt van de mogelijkheden om je heen is er veel mogelijk. Dat merkte ikzelf toen ik een spannende stap nam om mijn liedjes op YouTube te plaatsen. Mijn weg naar bekendheid liep anders dan voor de meeste Nederlandse artiesten. De regie pakken voelde vanaf het begin goed. Daarom herken ik me ook echt in de slogan ‘Laat dat maar aan jou over’. Dit is mijn leven. Dit is mijn kracht, laat dat maar aan mij over. En dat verhaal komt samen in mijn versie van ‘This is my life’”.
Dit is mijn leven. Dit is mijn kracht, laat dat maar aan mij over. En dat verhaal komt samen in mijn versie van ‘This is my life’.Davina Michelle
Contactgegevens
-
- Madelon van der Hof
-
Betalen en Online bankieren
Klantenservice
Sponsoring - madelon.van.der.hof@ing.com
Gerelateerde onderwerpen
Gerelateerde berichten
Iedereen zou moeten werken aan zijn digitale weerbaarheid
Vandaag gaat de campagne “Unlock Digitale Weerbaarheid” van start. Het is een initiatief van KPN en ING, in nauwe samenwerking met de politie en overheid, om de digitale weerbaarheid van Nederlande...
Reactie ING op uitzending van Radar over sanctiescreening en discriminatie
Het consumentenprogramma Radar besteedde op maandag 30 september 2024 aandacht aan sanctiescreening en discriminatie. Hier leest u onze reactie.
ING onderzoek: Helft van jongeren van generatie Z heeft schulden
ING start een meerjarenprogramma om jongeren te helpen financieel gezond te zijn en te blijven. De campagne “Jouw geld, jouw keuze”, gemaakt in samenwerking met jongeren zelf, vormt de aftrap en is...
ING Nederland start ontwikkeling nieuwe hoofdkantoorlocatie
ING Nederland start met de ontwikkeling van een nieuwe hoofdkantoorlocatie aan de Bijlmerdreef 98 in Amsterdam Zuidoost. De bank verwacht medio 2027 het nieuwe kantoor te betrekken
Reactie ING op aankondiging Milieudefensie
ING's reactie op de aankonding van Milieudefensie dat zij een juridische procedure tegen ING start over ING's klimaataanpak.