ING en Mastercard introduceren Touch Card: een creditcard met een nieuwe, hoekige inkeping. Die is voelbaar anders dan de ronde kaartinkeping die ING in 2020 introduceerde in de betaalpas en creditcard. Deze aanpassing helpt klanten met een visuele beperking onderscheid te maken tussen verschillende betaalkaarten. Betaalpassen houden de ronde inkeping, creditcards krijgen vanaf vandaag een hoekige inkeping. In Nederland is ING de eerste bank die dit aanbiedt. Mastercard streeft met deze introductie naar een wereldwijde standaard.
Touch Card is ontworpen om tijdens het betalen de onafhankelijkheid te vergroten voor mensen met een visuele beperking. In Nederland hebben ongeveer 300.000 mensen een visuele beperking. Mastercards Touch Card is internationaal uitgebreid getest en goedgekeurd.
De Oogvereniging in Nederland is blij met deze ontwikkeling: “Door de nieuwe inkeping is snel duidelijk wat het goede pasje is en hoe hij bij een pin- of betaalautomaat gebruikt moet worden. De Oogvereniging streeft naar een samenleving waarin mensen die slechtziend of blind zijn zelfstandig kunnen meedoen. De Touch Card brengt ons weer een stapje dichter bij dit doel”, zegt Monique Verboeket, projectleider digitale toegankelijkheid en betalingsverkeer bij de Oogvereniging.
Door de nieuwe inkeping is snel duidelijk wat het goede pasje is en hoe hij bij een pin- of betaalautomaat gebruikt moet wordenMonique Verboeket, projectleider digitale toegankelijkheid en betalingsverkeer bij de Oogvereniging.
Guido Bosch, Head of Daily Banking bij ING in Nederland, voegt daaraan toe: “We vinden het belangrijk dat onze dienstverlening toegankelijk is voor iedereen, dus ook voor klanten met een visuele beperking. Een klein hoekje uit onze creditcard dat anders is dan de ronde inkeping in onze betaalpas, maakt een groot verschil. Deze toepassing past in ons streven om toegankelijkheid steeds verder te verbeteren.”
Een klein hoekje uit onze creditcard dat anders is dan de ronde inkeping in onze betaalpas, maakt een groot verschil.Guido Bosch, Head of Daily Banking bij ING in Nederland
Jan-Willem van der Schoot, Country Manager Mastercard Nederland: “Financiële inclusie en toegankelijkheid zijn voor ons een essentieel onderdeel in alles wat we doen. We zijn daarom trots dat we deze nieuwe wereldwijde standaard in betaalkaarten samen met ING in Nederland introduceren.”
Financiële inclusie en toegankelijkheid zijn voor ons een essentieel onderdeel in alles wat we doen.Jan-Willem van der Schoot, Country Manager Mastercard Nederland
Vanaf vandaag ontvangen nieuwe en bestaande particuliere en zakelijke klanten van ING een creditcard met hoekige inkeping, als ze een nieuwe creditcard aanvragen. Gefaseerd zullen alle klanten van ING een creditcard met hoekige inkeping ontvangen. Ze hoeven daar zelf niets voor te doen.
Toegankelijk bankieren
ING biedt verschillende diensten zodat klanten met een beperking hun bankzaken zo goed mogelijk kunnen doen. Klanten met een visuele beperking kunnen de Mobiel Bankieren app volledig bedienen met behulp van een schermlezer die informatie op een scherm, in een app, of op een website, voorleest. Ook is het sinds dit jaar op Android toestellen mogelijk een mobiele betaling vooraf te controleren, doordat het bedrag kan worden voorgelezen.
Voor deze introductie werken ING en Mastercard samen met spoken word-artiest Elten Kiene, die eerder verhalen vertelde voor mensen met een gehoorbeperking. Kiene maakt met een spoken word-audiopersbericht het nieuws op een creatieve manier ook meer toegankelijk voor mensen met een visuele beperking. Deze unieke vertaling van een persbericht naar een spoken word-audioversie is de eerste in zijn soort.
Klik hier om het spoken word-audiopersbericht te beluisteren.
Contactgegevens
-
- Madelon Verloop-van der Hof
-
Betalen en Online bankieren
Klantenservice
Sponsoring - madelon.van.der.hof@ing.com
Kopieer link
https://nieuws.ing.nl/nl-NL/235215-ing-en-mastercard-introduceren-een-creditcard-met-unieke-hoekige-inkepingGerelateerde onderwerpen
Gerelateerde berichten
Beleggers zien kansen in energietransitie, maar blijven terughoudend met duurzame beleggingen
De ING BeleggersBarometer staat in november op een positieve stand van 117, drie punten lager dan in oktober.
ING heropent kantoor op Friesewal in Zwolle
Vandaag heropent ING haar volledig verbouwde bankkantoor aan de Friesewal 1 in Zwolle. Tijdens de verbouwing en bij de inrichting van het kantoor is zo veel mogelijk gebruik is gemaakt van material...
Lees Simpel blijft door samenwerking ING Nederland Fonds kosteloos helpen met ingewikkelde brieven en teksten
Samenwerking ING Nederland fonds en Lees Simpel maakt AI-app kosteloos en toegankelijk voor miljoenen laaggeletterden in Nederland.
ING stelt 250 miljoen euro aanvullend beschikbaar aan Nationaal Warmtefonds
ING stelt 250 miljoen euro financiering beschikbaar aan Nationaal Warmtefonds, dat tegen gunstige voorwaarden leningen verstrekt voor het energiezuiniger maken van woningen en gebouwen. Dit bedrag ...
ING geeft update over klimaataanpak, versnelt client engagement aanpak
ING heeft vandaag haar jaarlijkse Climate Progress Update gepubliceerd. De update laat zien hoe we onze klanten helpen bij de transitie naar een CO2-arme economie.