De verspreiding van het coronavirus en gevolgen die dat kan hebben voor haar klanten en medewerkers heeft de volle aandacht en de hoogste prioriteit van ING. Een centraal crisismanagementteam en lokale teams bewaken de situatie en coördineren de maatregelen met betrekking tot gezondheid en veiligheid, reizen en bedrijfscontinuïteit. De bank volgt de richtlijnen en adviezen van overheden en andere instanties. In Nederland gaat het dan om de overheid en het RIVM. Met ingang van maandag 16 maart 2020 neemt ING extra maatregelen om de verspreiding van het coronavirus te beperken en om de continuïteit van haar dienstverlening te garanderen.
Met ingang van maandag 16 maart 2020 splitst ING teams van medewerkers om het risico op besmetting of uitval van teams en medewerkers te beperken, en daarmee haar dienstverlening aan klanten in het geding komt. Vanaf maandag 16 maart 2020 werkt een deel van de medewerkers vanuit huis. Voor alle ING-medewerkers geldt dat zij niet meer mogen reizen tussen de verschillende ING-hoofdkantoorlocaties.
Deze maatregelen neemt ING wereldwijd. Waar nodig worden passende maatregelen genomen voor activiteiten die medewerkers niet vanuit huis kunnen verrichten. Een aantal bedrijfskritische functies wordt bijvoorbeeld al enige tijd vanuit meerdere gescheiden locaties uitgevoerd. Denk aan de teams die werken binnen of ondersteunend zijn aan Group Treasury, Financial Markets Trading en Betalen voor ING Nederland.
De dienstverlening van ING aan haar klanten vanuit de ING-kantoren in Noord-Brabant blijft van kracht. Wel vraagt de situatie in Noord-Brabant om lokale aanvullende maatregelen. Dat betekent dat een aantal kantoren in Noord-Brabant tot en met 28 maart 2020 aangepaste openingstijden heeft. Zo kan ING de dienstverlening voor haar klanten toegankelijk houden. Afhankelijk van de ontwikkelingen kunnen deze lokale maatregelen uitgebreid worden.
Voor de telefonische dienstverlening geldt dat ook gebruik wordt gemaakt van meerdere locaties. Helaas kan het door de getroffen maatregelen wel voorkomen dat klanten langer moeten wachten dan zij van ING gewend zijn.
Voor alle medewerkers en klanten is het vanzelfsprekend belangrijk om de adviezen van het RIVM goed op te volgen. Dat betekent: schud geen handen, hoest of nies in je elleboog, gebruik papieren zakdoekjes en was je handen vaker en grondiger dan gebruikelijk.
Om ervoor te zorgen dat ING haar activiteiten kan voortzetten en klanten van dienst kan blijven, kan het nodig zijn om de (lokale) maatregelen aan te scherpen.
- Karin van der Pol
-
Corporate Zaken, Kantoren, Geldautomaten, Klantenservice
Private Banking & Beleggen, HR - karin.van.der.pol@ing.com
- tel:+31 6 5495 6163
Contactgegevens
-
- Harold Reusken
-
Head of Media Relations ING Nederland
Corporate Zaken/ING Group - harold.reusken@ing.com
- +31 6 5498 4413
-
- Karin van der Pol
-
Consumer Lending
HR
ING Kantoren en Servicepunten
Private Banking & Investment - karin.van.der.pol@ing.com
- +31 6 5495 6163
-
- Robert Gunther
-
ING Research (Economisch Bureau) Zakelijk & Sector Banking
Midcorp & Instellingen
MVO Zakelijk
Real Estate
Wholesale Banking - robert.gunther@ing.com
- +31 6 5025 7879
Gerelateerde berichten
ING maakt voortaan alle betaalpassen van gerecycled plastic
ING kondigt vandaag aan om alle betaalpassen en creditcards te produceren van gerecycled plastic. Ieder jaar geeft ING 3,6 miljoen nieuwe betaalpassen en creditcards uit. In totaal zijn e...
ING blijft hoofdsponsor van het Nederlandse voetbal
De KNVB en ING hebben vandaag hun samenwerkingsovereenkomst verlengd tot 2028. Daarmee blijft ING ook de komende zes jaar hoofdsponsor van het Nederlandse voetbal, van de OranjeLeeuwinnen...
ING-onderzoek: strategische prioriteit grote bedrijven na COVID-19 ligt bij digitalisering en ver...
De belangrijkste strategische prioriteit van grote Nederlandse ondernemingen ligt bij het verbeteren van hun digitale aanbod, onder meer door betere data-analyse en het terugbrengen van k...
Cao ING: focus op versterken sociale verbinding en wellbeing
ING Nederland en de vakorganisaties CNV Vakmensen, FNV Finance en De Unie hebben een onderhandelingsresultaat bereikt over een nieuwe cao.
Wachttijd limietverhoging ING verlengd om telefonische oplichting tegen te gaan
In de afgelopen maanden zijn klanten van verschillende banken, waaronder ING, slachtoffer geworden van telefonische oplichting door middel van ‘spoofing’. Criminelen doen zich daarbij voo...