Vanaf nu is het voor zakelijke klanten van ING, die geld ontvangen via de online betaalmethode iDEAL, mogelijk om hun eigen bedrijfsnaam te tonen in de af- en bijschrijvingen van consumenten. Vaak staat bij een iDEAL-betaling de naam van de betalingsverwerker in de af- en bijschrijvingen genoemd. Voor veel consumenten is dit een onbekende naam waardoor zij de betaling vaak niet herkennen. Door nu de naam van de webshop zelf te laten zien in de af- en bijschrijvingen, zorgt ING voor meer duidelijkheid voor consumenten bij iDEAL-betalingen.
Bedrijven die gebruik maken van iDEAL als online betaalmethode, zoals webshops, maar ook energiebedrijven, goede doelen organisaties of overheidsinstanties kunnen gebruik maken van deze optie. In de af- en bijschrijvingen van een consument komt in plaats van alleen de naam van de betalingsverwerker te staan: ‘naam bedrijf via naam betalingsverwerker’.
Zakelijke ING-klanten die gebruik maken van een betalingsverwerker voor iDEAL-betalingen kunnen hun betalingsverwerker vragen om deze optie aan te zetten. Voorbeelden van betalingsverwerkers zijn Sisow en Mollie. Als een betalingsverwerker de optie aan zet dan geldt het voor alle zakelijke ING-klanten die gebruik maken van die specifieke betalingsverwerker. Voor de klanten die ING zelf als betalingsverwerker gebruiken om iDEAL-betalingen te verwerken, staat de optie vanaf 1 augustus 2019 automatisch aan.
Op dit moment is iDEAL de meest gebruikte betaalmethode voor het doen van online betalingen. Met deze nieuwe functionaliteit draagt ING bij aan het beter en inzichtelijker maken van het betalingsverkeer en zijn iDEAL-betalingen veel duidelijker voor consumenten.
- Alexandra Schippers
-
Zakelijk (ZZP & MKB, incl. kredietverlening)
KYC Zakelijk, Online Bankieren & Betalen
MVO ING Nederland fonds, donaties, inclusie - alexandra.schippers@ing.com
- tel:+31 615388085
Contactgegevens
-
- Harold Reusken
-
Head of Media Relations ING Nederland
Corporate Zaken
Sponsoring - harold.reusken@ing.com
-
- Alexandra Schippers
-
Fraude & Cybersecurity
KYC
Corporate Sustainability - alexandra.schippers@ing.com
-
- Daan Heijbroek
-
Hypotheken
ING Research (Economisch Bureau) Algemeen
Sparen
Pensioenen & Verzekeringen
Privacy - daan.heijbroek@ing.com
Kopieer link
https://nieuws.ing.nl/nl-NL/188700-ing-maakt-naam-webshop-zichtbaar-in-af-en-bijschrijvingenGerelateerde onderwerpen
Gerelateerde berichten
ING BeleggersBarometer: beleggersvertrouwen weer positief
De ING BeleggersBarometer stijgt in juni verder naar een score van 107, een verdere toename ten opzichte van de 93 in mei. Beleggers zijn in juni positiever over de waarde van hun eigen beleggingsp...
ING-onderzoek: het gemak van achteraf betalen komt met financiële risico's
Achteraf betalen groeit in Nederland, maar 32% van de gebruikers ervaart betaalproblemen. ING benadrukt het belang van bewustwording en bescherming.
Sparen voor kinderen begint zelfs vóór de geboorte
Uit het ING-onderzoek blijkt dat 85% van de ouders spaart voor hun kind. De meesten openen direct na de geboorte een spaarrekening op naam van het kind. Ouders van heel jonge kinderen (0-7 jaar) sp...
Nederlanders na vijf jaar thuiswerken: andere woonwensen en prioriteiten
Comfort en een thuisgevoel zijn belangrijker geworden. Zo hecht 73% nu meer waarde aan wooncomfort en 61% aan hun woning zelf. Tegelijkertijd voelt voor 24% de woning door het thuiswerken meer als ...
ING lanceert EK-campagne: trotse supporter van Nederlands vrouwenvoetbal
In aanloop naar het EK Vrouwenvoetbal 2025 lanceert ING de campagne “Van dromen naar doelen” – een ode aan meiden en vrouwen die hun dromen najagen, op het veld en daarbuiten.