Vanaf nu is het voor zakelijke klanten van ING, die geld ontvangen via de online betaalmethode iDEAL, mogelijk om hun eigen bedrijfsnaam te tonen in de af- en bijschrijvingen van consumenten. Vaak staat bij een iDEAL-betaling de naam van de betalingsverwerker in de af- en bijschrijvingen genoemd. Voor veel consumenten is dit een onbekende naam waardoor zij de betaling vaak niet herkennen. Door nu de naam van de webshop zelf te laten zien in de af- en bijschrijvingen, zorgt ING voor meer duidelijkheid voor consumenten bij iDEAL-betalingen.
Bedrijven die gebruik maken van iDEAL als online betaalmethode, zoals webshops, maar ook energiebedrijven, goede doelen organisaties of overheidsinstanties kunnen gebruik maken van deze optie. In de af- en bijschrijvingen van een consument komt in plaats van alleen de naam van de betalingsverwerker te staan: ‘naam bedrijf via naam betalingsverwerker’.
Zakelijke ING-klanten die gebruik maken van een betalingsverwerker voor iDEAL-betalingen kunnen hun betalingsverwerker vragen om deze optie aan te zetten. Voorbeelden van betalingsverwerkers zijn Sisow en Mollie. Als een betalingsverwerker de optie aan zet dan geldt het voor alle zakelijke ING-klanten die gebruik maken van die specifieke betalingsverwerker. Voor de klanten die ING zelf als betalingsverwerker gebruiken om iDEAL-betalingen te verwerken, staat de optie vanaf 1 augustus 2019 automatisch aan.
Op dit moment is iDEAL de meest gebruikte betaalmethode voor het doen van online betalingen. Met deze nieuwe functionaliteit draagt ING bij aan het beter en inzichtelijker maken van het betalingsverkeer en zijn iDEAL-betalingen veel duidelijker voor consumenten.
- Alexandra Schippers
-
Zakelijk (ZZP & MKB, incl. kredietverlening)
KYC Zakelijk, Online Bankieren & Betalen
MVO ING Nederland fonds, donaties, inclusie - alexandra.schippers@ing.com
- tel:+31 615388085
Contactgegevens
-
- Harold Reusken
-
Head of Media Relations ING Nederland
Corporate Zaken
Sponsoring - harold.reusken@ing.com
-
- Alexandra Schippers
-
Fraude & Cybersecurity
KYC
Corporate Sustainability - alexandra.schippers@ing.com
-
- Daan Heijbroek
-
Hypotheken
ING Research (Economisch Bureau) Algemeen
Sparen
Pensioenen & Verzekeringen
Privacy - daan.heijbroek@ing.com
Kopieer link
https://nieuws.ing.nl/nl-NL/188700-ing-maakt-naam-webshop-zichtbaar-in-af-en-bijschrijvingen/Gerelateerde onderwerpen
Gerelateerde berichten
ING Woonbericht: woonstress geeft woningnood een gezicht
Meer dan de helft van de mensen ervaart woonstress of ziet dit ontstaan in de omgeving, zo blijkt uit onderzoek van ING.
ING wijzigt tarieven voor particuliere betaalpakketten per januari 2026
Per 1 januari 2026 past ING Nederland de tarieven aan voor haar particuliere betaalpakketten en een aantal losse producten. Deze aanpassing is in het kader van ING’s voortdurende inspanningen om he...
Ondernemers lopen achter in pensioenopbouw – ING wil bewustzijn vergroten
Vooral zzp’ers en mkb-ondernemers lopen achter in pensioenopbouw. Maar ze ondernemen nauwelijks actie. Dat blijkt uit onderzoek van ING onder zzp’ers, mkb’ers en werkenden in loondienst. ING wil he...
Nederlanders blijven bezorgd over online fraude
Nieuw onderzoek ING: Nederlanders willen betere informatie over online fraude. ING start campagne voor bewustwording en bescherming via social media.
ING BeleggersBarometer: beleggingsvertrouwen stabiel
De ING BeleggersBarometer blijft deze maand stabiel op 116 staan. Hoewel beleggers iets minder optimistisch zijn over de economische vooruitzichten voor de komende drie maanden, verwachten zij dat ...