ING en Angel Academy gaan een samenwerking aan om de informatievoorziening aan particuliere investeerders die met eigen vermogen willen investeren in startups te verbeteren. De twee partners willen zo helpen om de risico’s voor deze investeerders te verkleinen als zij in startups investeren. Doel daarbij is dat meer kennis zal leiden tot meer investeringen in startups.
ING en de Angel Academy werkten al eerder samen. Ruim honderd bankiers en hun klanten kregen een training aan de academie. Uit deze sessies bleek dat er veel behoefte is in deze sector aan meer kennis en het opzetten van een netwerk waarin investeerders en jonge, snelgroeiende ondernemers elkaar kunnen ontmoeten. ING en de Angel Academy besloten daarop een strategisch partnerschap aan te gaan.
ING en Angel Academy willen met de nauwe samenwerking ook het ‘Informal Investing’ netwerk in Nederland vergroten. Om dit te bereiken worden er dit jaar onder meer workshops georganiseerd waar investeerders en startups samen aan deelnemen.
De Angel Academy werd in 2016 opgericht door de partners van durfinvesteerder Keadyn met het doel om de kennis en contacten tussen de informal investeerders en startups te verbeteren.
- Robert Gunther
- Bedrijven en instellingen, Business Banking, Commercial Banking, Corporate Clients, Economisch Bureau Commercial Banking, Economisch Bureau Zakelijk, Lease, Real Estate.
- robert.gunther@ing.com
- tel:+31 6 5025 7879
Contactgegevens
-
- Harold Reusken
-
Head of Media Relations ING Nederland
Corporate Zaken
Sponsoring - harold.reusken@ing.com
-
- Alexandra Schippers
-
Fraude & Cybersecurity
KYC
Corporate Sustainability
ING Nederland fonds - alexandra.schippers@ing.com
-
- Daan Heijbroek
-
Hypotheken
ING Research (Economisch Bureau) Algemeen
Sparen
Pensioenen & Verzekeringen
Privacy - daan.heijbroek@ing.com
Kopieer link
https://nieuws.ing.nl/nl-NL/188821-ing-en-angel-academy-trainen-informal-investors-bij-investeren-in-startupsGerelateerde onderwerpen
Gerelateerde berichten
Huizenbezitters bepalen liever zelf oplossingen voor maatschappelijke problemen
Hoewel woningbezitters te maken hebben met grote maatschappelijke uitdagingen, zien zij het niet zitten als de overheid zich bemoeit met het oplossen ervan. Van het herstel van funderingsproblemen,...
ING bereikt 6 miljoen Mobiel Bankieren gebruikers
Het aantal gebruikers van ING Mobiel Bankieren groeit nog altijd. Inmiddels heeft ING 6 miljoen klanten die de ING Mobiel Bankieren App gebruiken voor het doen van hun bankzaken. De grootste stijgi...
ING lanceert nieuwe merkcampagne
ING introduceert vandaag een nieuw campagneconcept waarin de bank laat zien hoe klanten de services van ING kunnen gebruiken. En vooral: hoe goed dat voelt voor de klant. De eerste campagne gaat ov...
Terugkeer van Trump roept gemengde gevoelens op bij Nederlandse beleggers
De ING BeleggersBarometer stijgt deze maand 122 punten. Beleggers hebben een positievere kijk op de eigen beleggingsportefeuille en financiële situatie. De terugkeer van Trump roept gemengde gevoel...
Bankhelpdeskfraude met 43% gedaald door Check het Gesprek
ING-klanten verminderen bankfraude met 43% dankzij de Check het Gesprek-functie in de app. Meer dan 10.000 gebruikers per maand.