ING en Angel Academy gaan een samenwerking aan om de informatievoorziening aan particuliere investeerders die met eigen vermogen willen investeren in startups te verbeteren. De twee partners willen zo helpen om de risico’s voor deze investeerders te verkleinen als zij in startups investeren. Doel daarbij is dat meer kennis zal leiden tot meer investeringen in startups.
ING en de Angel Academy werkten al eerder samen. Ruim honderd bankiers en hun klanten kregen een training aan de academie. Uit deze sessies bleek dat er veel behoefte is in deze sector aan meer kennis en het opzetten van een netwerk waarin investeerders en jonge, snelgroeiende ondernemers elkaar kunnen ontmoeten. ING en de Angel Academy besloten daarop een strategisch partnerschap aan te gaan.
ING en Angel Academy willen met de nauwe samenwerking ook het ‘Informal Investing’ netwerk in Nederland vergroten. Om dit te bereiken worden er dit jaar onder meer workshops georganiseerd waar investeerders en startups samen aan deelnemen.
De Angel Academy werd in 2016 opgericht door de partners van durfinvesteerder Keadyn met het doel om de kennis en contacten tussen de informal investeerders en startups te verbeteren.
- Robert Gunther
- Bedrijven en instellingen, Business Banking, Commercial Banking, Corporate Clients, Economisch Bureau Commercial Banking, Economisch Bureau Zakelijk, Lease, Real Estate.
- robert.gunther@ing.com
- tel:+31 6 5025 7879
Contactgegevens
-
- Harold Reusken
-
Head of Media Relations ING Nederland
Corporate Zaken
Sponsoring - harold.reusken@ing.com
-
- Alexandra Schippers
-
Fraude & Cybersecurity
KYC
Corporate Sustainability - alexandra.schippers@ing.com
-
- Daan Heijbroek
-
Hypotheken
ING Research (Economisch Bureau) Algemeen
Sparen
Pensioenen & Verzekeringen
Privacy - daan.heijbroek@ing.com
Kopieer link
https://nieuws.ing.nl/nl-NL/188821-ing-en-angel-academy-trainen-informal-investors-bij-investeren-in-startupsGerelateerde onderwerpen
Gerelateerde berichten
ING BeleggersBarometer: beleggersvertrouwen weer positief
De ING BeleggersBarometer stijgt in juni verder naar een score van 107, een verdere toename ten opzichte van de 93 in mei. Beleggers zijn in juni positiever over de waarde van hun eigen beleggingsp...
ING-onderzoek: het gemak van achteraf betalen komt met financiële risico's
Achteraf betalen groeit in Nederland, maar 32% van de gebruikers ervaart betaalproblemen. ING benadrukt het belang van bewustwording en bescherming.
Sparen voor kinderen begint zelfs vóór de geboorte
Uit het ING-onderzoek blijkt dat 85% van de ouders spaart voor hun kind. De meesten openen direct na de geboorte een spaarrekening op naam van het kind. Ouders van heel jonge kinderen (0-7 jaar) sp...
Nederlanders na vijf jaar thuiswerken: andere woonwensen en prioriteiten
Comfort en een thuisgevoel zijn belangrijker geworden. Zo hecht 73% nu meer waarde aan wooncomfort en 61% aan hun woning zelf. Tegelijkertijd voelt voor 24% de woning door het thuiswerken meer als ...
ING lanceert EK-campagne: trotse supporter van Nederlands vrouwenvoetbal
In aanloop naar het EK Vrouwenvoetbal 2025 lanceert ING de campagne “Van dromen naar doelen” – een ode aan meiden en vrouwen die hun dromen najagen, op het veld en daarbuiten.