ING kondigt vandaag de acquisitie aan van een 90%-belang in Makelaarsland. Met deze aanwinst geeft ING nadere invulling aan haar ambitie om klanten vooruit te helpen op belangrijke momenten in hun leven, met dienstverlening die verder gaat dan bankieren. De overname past in de strategie van ING om klanten een digitaal platform te bieden voor hun financiële wensen met aanvullend een breed scala aan woondiensten.
Het kopen en verkopen van een huis is een grote stap. ING ondersteunt haar klanten in het realiseren van hun woondromen door een reeks aan ING Woondiensten aan te bieden. Naast een makelaarsservice zijn dat onder meer een notarisservice, taxatieservice, energieservice en een bouwtechnische keuring. ING wil klanten een onderscheidende klantervaring bieden door hen gedurende het hele proces, van het begin van de woonwens tot de aan- of verkoop van het huis, te ondersteunen.
Vincent van den Boogert, CEO ING in Nederland: “Makelaarsland is een innovatieve, dynamische speler in de makelaarswereld die past bij het vooruitstrevende karakter van ING. Het is Makelaarsland gelukt om door een combinatie van persoonlijk contact en digitale ondersteuning een unieke klantpropositie in de markt te zetten tegen een scherp tarief. ING gaat Makelaarsland helpen om deze propositie verder te ontwikkelen. Onze samenwerking zal bijdragen aan een betere dienstverlening voor onze klanten.”
Makelaarsland blijft als zelfstandige en onafhankelijke makelaardij opereren in de markt. ING verkrijgt door de overname een meerderheid (90%) van de aandelen. 10% blijft in handen van Jeroen Stoop, oprichter en CEO van Makelaarsland. Stoop: ”Wij zijn ongelooflijk blij en trots. Dankzij de investeringen van ING wordt Makelaarsland in staat gesteld om onze droom verder te realiseren, klanten nog beter te bedienen en onze woondiensten uit te breiden.”
Makelaarsland heeft sinds haar oprichting in 2005 de makelaardij ingrijpend veranderd. Bij Makelaarsland zijn woningeigenaren zelf actief betrokken, waardoor ze flink besparen op de gebruikelijke makelaarskosten. Met deze onderscheidende propositie is Makelaarsland binnen korte tijd een toonaangevende makelaar in Nederland geworden. Makelaarsland begeleidde het afgelopen jaar de verkoop van bijna 6.000 woningen en behaalde een marktaandeel van circa 2,5%. Het marktaandeel binnen de internetmakelaardij bedraagt ongeveer 65%. Naast het verkopen van huizen biedt Makelaarsland via haar digitale platform en app allerlei handige informatie en woondiensten, zoals een gratis zoekopdracht voor huizenzoekers. Maandelijks wordt de website van Makelaarsland een kwart miljoen keer bezocht door potentiële huizenverkopers en -kopers.
De transactie heeft geen materiële impact op de financiële positie van ING Nederland. Verdere financiële details worden niet bekendgemaakt.
Makelaarsland is een innovatieve, dynamische speler in de makelaarswereld die past bij het vooruitstrevende karakter van ING. Het is Makelaarsland gelukt om door een combinatie van persoonlijk contact en digitale ondersteuning een unieke klantpropositie in de markt te zetten tegen een scherp tarief. ING gaat Makelaarsland helpen om deze propositie verder te ontwikkelen. Onze samenwerking zal bijdragen aan een betere dienstverlening voor onze klanten.Vincent van den Boogert - CEO ING Nederland
Contactgegevens
-
- Harold Reusken
-
Head of Media Relations ING Nederland
Corporate Zaken/ING Group - harold.reusken@ing.com
- +31 6 5498 4413
-
- Karin van der Pol
-
Consumer Lending
HR
ING Kantoren en Servicepunten
Private Banking & Investment - karin.van.der.pol@ing.com
- +31 6 5495 6163
-
- Robert Gunther
-
ING Research (Economisch Bureau) Zakelijk & Sector Banking
Midcorp & Instellingen
MVO Zakelijk
Real Estate
Wholesale Banking - robert.gunther@ing.com
- +31 6 5025 7879
Gerelateerde onderwerpen
Gerelateerde berichten
ING BeleggersBarometer: beleggersvertrouwen blijft laag
In juli bleef het beleggersvertrouwen met 69 punten onveranderd laag. Dat blijkt uit de maandelijkse ING BeleggersBarometer. Beleggers zijn onverminderd negatief over de algemene economis...
ING maakt CO2-voetafdruk inzichtelijk voor klanten
Vanaf vandaag kunnen ING-klanten die dat willen in de ING App en op Mijn ING zien wat de CO2-uitstoot is van hun uitgaven. De zogenoemde Voetafdruk Inzicht is een proef onder 350.000 klan...
ING Intermediair Index: Intermediair speelt toenemende rol bij advies duurzaamheid
Duurzaamheid staat definitief op de radar van de hypotheekadviseur. Het onderwerp komt in bijna ieder hypotheekgesprek (84%) ter sprake en wordt vaak door de adviseur aangesneden (66%), z...
ING, NXP en Samsung ontwikkelen nieuwe manier van onderling betalen met mobiele telefoon
ING en NXP Semiconductors hebben een methode ontwikkeld om een betaling te doen door je mobiele telefoon te richten op de telefoon van de ontvanger. De methode genaamd NEAR is in ING Fact...
ING-campagne ‘Niemand buitenspel’ doorbreekt taboe op verborgen armoede
Op 6 juli start het Europees Kampioenschap voetbal voor vrouwen. Als hoofdsponsor van het Nederlandse voetbal steunt ING de OranjeLeeuwinnen in hun strijd om opnieuw Europees kampioen te ...