ING kondigt vandaag de acquisitie aan van een 90%-belang in Makelaarsland. Met deze aanwinst geeft ING nadere invulling aan haar ambitie om klanten vooruit te helpen op belangrijke momenten in hun leven, met dienstverlening die verder gaat dan bankieren. De overname past in de strategie van ING om klanten een digitaal platform te bieden voor hun financiële wensen met aanvullend een breed scala aan woondiensten.
Het kopen en verkopen van een huis is een grote stap. ING ondersteunt haar klanten in het realiseren van hun woondromen door een reeks aan ING Woondiensten aan te bieden. Naast een makelaarsservice zijn dat onder meer een notarisservice, taxatieservice, energieservice en een bouwtechnische keuring. ING wil klanten een onderscheidende klantervaring bieden door hen gedurende het hele proces, van het begin van de woonwens tot de aan- of verkoop van het huis, te ondersteunen.
Vincent van den Boogert, CEO ING in Nederland: “Makelaarsland is een innovatieve, dynamische speler in de makelaarswereld die past bij het vooruitstrevende karakter van ING. Het is Makelaarsland gelukt om door een combinatie van persoonlijk contact en digitale ondersteuning een unieke klantpropositie in de markt te zetten tegen een scherp tarief. ING gaat Makelaarsland helpen om deze propositie verder te ontwikkelen. Onze samenwerking zal bijdragen aan een betere dienstverlening voor onze klanten.”
Makelaarsland blijft als zelfstandige en onafhankelijke makelaardij opereren in de markt. ING verkrijgt door de overname een meerderheid (90%) van de aandelen. 10% blijft in handen van Jeroen Stoop, oprichter en CEO van Makelaarsland. Stoop: ”Wij zijn ongelooflijk blij en trots. Dankzij de investeringen van ING wordt Makelaarsland in staat gesteld om onze droom verder te realiseren, klanten nog beter te bedienen en onze woondiensten uit te breiden.”
Makelaarsland heeft sinds haar oprichting in 2005 de makelaardij ingrijpend veranderd. Bij Makelaarsland zijn woningeigenaren zelf actief betrokken, waardoor ze flink besparen op de gebruikelijke makelaarskosten. Met deze onderscheidende propositie is Makelaarsland binnen korte tijd een toonaangevende makelaar in Nederland geworden. Makelaarsland begeleidde het afgelopen jaar de verkoop van bijna 6.000 woningen en behaalde een marktaandeel van circa 2,5%. Het marktaandeel binnen de internetmakelaardij bedraagt ongeveer 65%. Naast het verkopen van huizen biedt Makelaarsland via haar digitale platform en app allerlei handige informatie en woondiensten, zoals een gratis zoekopdracht voor huizenzoekers. Maandelijks wordt de website van Makelaarsland een kwart miljoen keer bezocht door potentiële huizenverkopers en -kopers.
De transactie heeft geen materiële impact op de financiële positie van ING Nederland. Verdere financiële details worden niet bekendgemaakt.
Makelaarsland is een innovatieve, dynamische speler in de makelaarswereld die past bij het vooruitstrevende karakter van ING. Het is Makelaarsland gelukt om door een combinatie van persoonlijk contact en digitale ondersteuning een unieke klantpropositie in de markt te zetten tegen een scherp tarief. ING gaat Makelaarsland helpen om deze propositie verder te ontwikkelen. Onze samenwerking zal bijdragen aan een betere dienstverlening voor onze klanten.Vincent van den Boogert - CEO ING Nederland
Contactgegevens
-
- Harold Reusken
-
Head of Media Relations ING Nederland
Corporate Zaken
Sponsoring - harold.reusken@ing.com
-
- Alexandra Schippers
-
Fraude & Cybersecurity
KYC
Corporate Sustainability - alexandra.schippers@ing.com
-
- Daan Heijbroek
-
Hypotheken
ING Research (Economisch Bureau) Algemeen
Sparen
Pensioenen & Verzekeringen
Privacy - daan.heijbroek@ing.com
Kopieer link
https://nieuws.ing.nl/nl-NL/188876-ing-investeert-in-woondiensten-door-meerderheidsbelang-te-nemen-in-makelaarslandGerelateerde onderwerpen
Gerelateerde berichten
ING BeleggersBarometer: beleggersvertrouwen weer positief
De ING BeleggersBarometer stijgt in juni verder naar een score van 107, een verdere toename ten opzichte van de 93 in mei. Beleggers zijn in juni positiever over de waarde van hun eigen beleggingsp...
ING-onderzoek: het gemak van achteraf betalen komt met financiële risico's
Achteraf betalen groeit in Nederland, maar 32% van de gebruikers ervaart betaalproblemen. ING benadrukt het belang van bewustwording en bescherming.
Sparen voor kinderen begint zelfs vóór de geboorte
Uit het ING-onderzoek blijkt dat 85% van de ouders spaart voor hun kind. De meesten openen direct na de geboorte een spaarrekening op naam van het kind. Ouders van heel jonge kinderen (0-7 jaar) sp...
Nederlanders na vijf jaar thuiswerken: andere woonwensen en prioriteiten
Comfort en een thuisgevoel zijn belangrijker geworden. Zo hecht 73% nu meer waarde aan wooncomfort en 61% aan hun woning zelf. Tegelijkertijd voelt voor 24% de woning door het thuiswerken meer als ...
ING lanceert EK-campagne: trotse supporter van Nederlands vrouwenvoetbal
In aanloop naar het EK Vrouwenvoetbal 2025 lanceert ING de campagne “Van dromen naar doelen” – een ode aan meiden en vrouwen die hun dromen najagen, op het veld en daarbuiten.