Vanaf vandaag kunnen alle zakelijke klanten van ING gebruik maken van Betaalverzoek Zakelijk in de ING Mobiel Bankieren App. Hiermee kunnen ondernemers een betaalverzoek maken en naar hun klanten sturen, waardoor rekeningen gemakkelijker en sneller betaald kunnen worden.
Met een Betaalverzoek kan een ondernemer zijn klanten om een betaling vragen via email, SMS, Whatsapp. Dit werkt ook bij klanten die niet bij ING bankieren. Onderzoek wijst uit dat facturen met een dergelijke betaallink 3x zo snel worden betaald en dat 25% van alle B2B facturen binnen 1 dag worden betaald, wat maar bij 5% van de facturen zonder betaallink gebeurt.
Met name voor kleinere ondernemers, die vaak afhankelijk zijn van deze inkomsten, is Betaal-verzoek Zakelijk een uitkomst om rekeningen sneller betaald te krijgen. Bijkomend voordeel is dat klanten geen fouten meer kunnen maken in het intoetsen van het rekeningnummer of factuur-nummer. Hiermee zorgt ING voor tijdsbesparing en gemak voor haar zakelijke klanten. De klant maakt zelf in de ING Mobiel Bankieren App een betaalverzoek aan op zijn smartphone. De app genereert vervolgens een link die de klant kan delen. De betalende partij opent de link en betaalt vervolgens via iDEAL. Het geld komt daarna direct op de rekening van de ontvangende partij.
Contactgegevens
-
- Harold Reusken
-
Head of Media Relations ING Nederland
Corporate Zaken
Sponsoring - harold.reusken@ing.com
-
- Alexandra Schippers
-
Fraude & Cybersecurity
KYC
Corporate Sustainability - alexandra.schippers@ing.com
-
- Daan Heijbroek
-
Hypotheken
ING Research (Economisch Bureau) Algemeen
Sparen
Pensioenen & Verzekeringen
Privacy - daan.heijbroek@ing.com
Gerelateerde onderwerpen
Gerelateerde berichten
ING-onderzoek: helft van de Nederlandse vrouwen heeft behoefte aan financiële hulp
Hoewel bijna alle vrouwen in Nederland financiële onafhankelijkheid belangrijk vinden, voelt slechts iets meer dan de helft zich zeker over haar financiële kennis. Vooral jongere vrouwen onder de ...
ING BeleggersBarometer: beleggersvertrouwen weer positief
De ING BeleggersBarometer stijgt in juni verder naar een score van 107, een verdere toename ten opzichte van de 93 in mei. Beleggers zijn in juni positiever over de waarde van hun eigen beleggingsp...
ING-onderzoek: het gemak van achteraf betalen komt met financiële risico's
Achteraf betalen groeit in Nederland, maar 32% van de gebruikers ervaart betaalproblemen. ING benadrukt het belang van bewustwording en bescherming.
Sparen voor kinderen begint zelfs vóór de geboorte
Uit het ING-onderzoek blijkt dat 85% van de ouders spaart voor hun kind. De meesten openen direct na de geboorte een spaarrekening op naam van het kind. Ouders van heel jonge kinderen (0-7 jaar) sp...
Nederlanders na vijf jaar thuiswerken: andere woonwensen en prioriteiten
Comfort en een thuisgevoel zijn belangrijker geworden. Zo hecht 73% nu meer waarde aan wooncomfort en 61% aan hun woning zelf. Tegelijkertijd voelt voor 24% de woning door het thuiswerken meer als ...