Vanaf vandaag kunnen alle zakelijke klanten van ING gebruik maken van Betaalverzoek Zakelijk in de ING Mobiel Bankieren App. Hiermee kunnen ondernemers een betaalverzoek maken en naar hun klanten sturen, waardoor rekeningen gemakkelijker en sneller betaald kunnen worden.
Met een Betaalverzoek kan een ondernemer zijn klanten om een betaling vragen via email, SMS, Whatsapp. Dit werkt ook bij klanten die niet bij ING bankieren. Onderzoek wijst uit dat facturen met een dergelijke betaallink 3x zo snel worden betaald en dat 25% van alle B2B facturen binnen 1 dag worden betaald, wat maar bij 5% van de facturen zonder betaallink gebeurt.
Met name voor kleinere ondernemers, die vaak afhankelijk zijn van deze inkomsten, is Betaal-verzoek Zakelijk een uitkomst om rekeningen sneller betaald te krijgen. Bijkomend voordeel is dat klanten geen fouten meer kunnen maken in het intoetsen van het rekeningnummer of factuur-nummer. Hiermee zorgt ING voor tijdsbesparing en gemak voor haar zakelijke klanten. De klant maakt zelf in de ING Mobiel Bankieren App een betaalverzoek aan op zijn smartphone. De app genereert vervolgens een link die de klant kan delen. De betalende partij opent de link en betaalt vervolgens via iDEAL. Het geld komt daarna direct op de rekening van de ontvangende partij.
Contactgegevens
-
- Harold Reusken
-
Head of Media Relations ING Nederland
Corporate Zaken
Sponsoring - harold.reusken@ing.com
-
- Alexandra Schippers
-
Fraude & Cybersecurity
KYC
Corporate Sustainability - alexandra.schippers@ing.com
-
- Daan Heijbroek
-
Hypotheken
ING Research (Economisch Bureau) Algemeen
Sparen
Pensioenen & Verzekeringen
Privacy - daan.heijbroek@ing.com
Gerelateerde onderwerpen
Gerelateerde berichten
Met de ING Spaartaxi wordt sparen iets waar je over praat – en mee begint
Ontdek de ING Spaartaxi: eerlijke gesprekken, inspirerende verhalen en praktische tips om jongeren te helpen hun spaardoelen te bereiken en geldstress te verminderen.
ING BeleggersBarometer: beleggersvertrouwen stijgt licht
De ING BeleggersBarometer stijgt in augustus weer licht. Steeds meer beleggers beoordelen het beursjaar positiever dan enkele maanden geleden. Dit geeft aan dat de onzekerheid van eerder in het jaa...
ING introduceert Spaarslot: digitale bescherming tegen impulsaankoop
Het Spaarslot is een nieuwe functie binnen de ING App waarmee klanten een deel van hun spaargeld tijdelijk op slot kunnen zetten. Klanten behouden de flexibiliteit om geld op te nemen na een zelfge...
ING BeleggersBarometer: Vertrouwen blijft stabiel in juli
Het vertrouwen onder particuliere beleggers blijft in juli stabiel. Wat opvalt is de duidelijke verschuiving in het risicoprofiel: het aandeel beleggers dat zichzelf als offensief typeert, is in éé...
ING-onderzoek: helft van de Nederlandse vrouwen heeft behoefte aan financiële hulp
Hoewel bijna alle vrouwen in Nederland financiële onafhankelijkheid belangrijk vinden, voelt slechts iets meer dan de helft zich zeker over haar financiële kennis. Vooral jongere vrouwen onder de ...