Gemakkelijk en snel digitaal doneren aan goede doelen in de ING-App of Mijn ING

Goede doelen en ING testen samen het doen van digitale donaties

Vanaf vandaag kunnen ING-klanten gemakkelijk en snel digitaal doneren aan 7 verschillende goede doelen via de ING Mobiel Bankieren App en Mijn ING. Samen met ING testen de goede doelen Artsen zonder Grenzen, Greenpeace, de Hartstichting, KWF Kankerbestrijding, Oxfam Novib, het Rode Kruis en de Vogelbescherming hoe ze mensen op een meer makkelijke en flexibele manier kunnen laten doneren en daarmee ook jongere generaties beter kunnen bereiken. De testfase duurt tot maart 2022.

Over het algemeen zijn Nederlanders een vrijgevig volk. Tegelijkertijd is het geefgedrag van mensen veranderd. Mensen willen niet meer structureel voor een langere tijd aan hetzelfde goede doel vast zitten. Met name als het gaat om de jongere generaties is het voor goede doelen steeds vaker een uitdaging om deze aan zich te binden. KWF is met deze doelgroep om de tafel gaan zitten met de vraag hoe de traditionele manier van doneren aan te vullen met een meer makkelijke en flexibele manier van doneren. Resultaat hiervan was het idee voor ‘digitaal doneren’. Andere bekende goede doelen sloten zich hierbij aan en uiteindelijk heeft KWF dit idee aan ING voorgelegd. Vervolgens hebben ING en KWF samen de ontwikkeling van een nieuw digitaal donatieproduct verder uitgewerkt en gelanceerd.

"Impact maken is iets wat ons en jongere generaties verbindt. Meer dan ooit willen we samen van de wereld een betere plek maken. Impact maken is dus niet van ons, maar vooral van jou - dat is waar onze oplossing op drijft. Direct vanuit de ING-App kies jij voor jouw impact, "aldus Bas Brand, Chief Marketing Officer bij KWF Kankerbestrijding.

Impact maken is niet van ons, maar vooral van jou - dat is waar onze oplossing op drijft. Direct vanuit de ING-App kies jij voor jouw impact. Bas Brand, Chief Marketing Officer bij KWF Kankerbestrijding

Gemakkelijk en snel digitaal doneren

In het productenoverzicht van de ING-App en Mijn ING vinden klanten een overzicht van de goede doelen en kunnen ze gemakkelijk en snel een donatie doen aan het goede doel van zijn of haar keuze. Klanten kunnen zelf kiezen welk bedrag ze willen doneren. Ze zitten nergens aan vast en bepalen zelf hoeveel, hoe vaak en voor hoe lang ze willen doneren. Als klanten niet meteen weten aan welk goed doel ze willen doneren, kunnen ze ook gebruikmaken van een ’donatieverkenner’. Zo kunnen donateurs en klanten van ING gemakkelijk en snel kiezen aan welk goed doel ze een digitale donatie willen doen. Daarnaast ervaren donateurs geen gedoe met het invullen van hun IBAN en hoeven ze geen (incasso-)formulieren in te vullen.

"Als innovatieve bank is ING doorlopend op zoek naar nieuwe mogelijkheden die aansluiten op de (digitale) levensstijl van onze klanten," aldus Maartje Geven, Manager IT Digitale Kanalen bij ING Nederland. "We zijn trots dat onze collega’s samen met KWF een nieuw product hebben opgezet dat we nu gaan testen: digitaal doneren. Hiermee maken we doneren gemakkelijk en helpen we samen met onze klanten de goede doelen vooruit."

We zijn trots dat onze collega’s samen met KWF een nieuw product hebben opgezet dat we nu gaan testen: digitaal doneren. Hiermee maken we doneren gemakkelijk en helpen we samen met onze klanten de goede doelen vooruit. Maartje Geven, Manager IT Digitale Kanalen bij ING Nederland

Eerst testen, dan uitbouwen

KWF heeft in co-creatie met ING Factory het prototype van het nieuwe digitale donatieproduct ontwikkeld. ING Factory is een community van pioniers binnen ING waarin ontwikkelaars samen met externe (tech-)experts innovatieve ideeën voor klanten en partners van ING technisch mogelijk maken, bijvoorbeeld op het gebied van specifieke betaaloplossingen. Het prototype is vervolgens overgenomen door de engineers en customer journey experts verantwoordelijk voor de digitale kanalen van ING. Zij hebben het prototype verder uitgewerkt en uiteindelijk gelanceerd in de ING-App en Mijn ING.

ING en de goede doelen zullen het doen van digitale donaties eerst testen. De testfase loopt tot maart 2022. Op basis van de resultaten van deze testfase zal het proces waarmee klanten gemakkelijk en snel digitaal kunnen doneren worden geoptimaliseerd en verder uitgebouwd. Denk bijvoorbeeld aan extra functionaliteiten zoals het instellen van terugkerende betalingen, het splitsen van donaties over verschillende goede doelen of thema’s, of via handige tools ontdekken welke goede doelen het beste bij je passen.

ING stelt haar online platform gratis beschikbaar aan de goede doelen om digitale donaties van klanten te kunnen ontvangen. Uiteindelijk is het de bedoeling dat meer goede doelen kunnen aansluiten en is het de wens van de goede doelen dat meerdere banken het gemakkelijk en snel doen van donaties zullen aanbieden.

Doneren-goede-doelen.png
  • png
Doneren-goede-doelen-CORRECT.png
  • png

Contactgegevens

Gerelateerde onderwerpen

Ontvang het laatste ING nieuws via RSS.

Of abonneer handmatig met de Atom URL