ING is ook dit jaar weer trotse partner van Pride Amsterdam en geeft hiermee invulling aan haar ‘Laat zien wie je bent’ campagne tijdens dit kleurrijke evenement. Voor klanten is ook dit jaar een nieuw ontworpen ING Betaalpas in regenboogkleuren aan te vragen. ING vaart voor de 14e keer mee met een boot tijdens de Canal Parade. De bank vindt het belangrijk dat iedereen de vrijheid heeft om te kunnen zijn wie ze willen zijn en dat medewerkers de diversiteit van haar klanten weerspiegelen. Daarnaast ondersteunt de bank dit jaar voor het eerst het COC voor Coming Out Day.
Vanaf vandaag kunnen ING-klanten via Mijn ING een speciaal voor Pride ontworpen Betaalpas aanvragen. De ‘Laat zien wie je bent’ campagne valt de komende twee weken online en in het straatbeeld op. Naast uitingen op Schiphol is het logo van ING op alle social media kanalen in de regenboogkleuren te zien. Het campagnebeeld komt terug bij het inloggen op de ING Mobiel Bankieren App en bij het inloggen op Mijn ING. Ook is de campagne zichtbaar op ING-geldautomaten en in alle ING-kantoren in Nederland.
Op zaterdag 3 augustus vaart ING voor de veertiende keer mee met de Canal Parade, het hoogtepunt van Pride, waarop medewerkers van de bank een show geven. De aankleding van de boot en de outfits van de dansers sluiten aan op het Pride thema van 2019: ‘Remember the past, create the future’.
Het COC zet zich onder andere in voor een veilige omgeving voor lhbti-jongeren op middelbare en mbo-scholen. Dat is nodig, uit onderzoek blijkt dat één op de drie lhbti-jongeren zich onveilig voelt op school. Scholieren binnen het COC-netwerk worden gestimuleerd om op 11 oktober, samen met de schoolleiding, de regenboogvlag te hijsen als blijk van acceptatie. ING ondersteunt dit initiatief van harte. De bank vindt het belangrijk dat iedereen de vrijheid heeft om te kunnen zijn wie ze willen zijn en gelooft dat het juist voor jongeren belangrijk is om op te groeien in een veilige omgeving. Een omgeving die stimuleert om eigen keuzes te maken. Volgende week verschijnt op het YouTube-kanaal van ING Nederland een video waarin een middelbare scholier vertelt waarom hij zich inzet voor de lhbti-community op zijn school en waarom het zo belangrijk is dat de regenboogvlag op zijn school gehesen wordt.
- Renske Piet
-
Corporate Zaken, Fraude & Cyber Security
Privacy & Data, Stakeholder Management
Pensioenen, Verzekeren, Consumptief Krediet, Sportsponsoring - renske.piet@ing.com
- tel: +31 611252113
Contactgegevens
-
- Harold Reusken
-
Head of Media Relations ING Nederland
Corporate Zaken
Sponsoring - harold.reusken@ing.com
-
- Alexandra Schippers
-
Fraude & Cybersecurity
KYC
Corporate Sustainability
ING Nederland fonds
ZZP en MKB
Zakelijke kredietverlening - alexandra.schippers@ing.com
-
- Daan Heijbroek
-
Hypotheken
ING Research (Economisch Bureau) Algemeen
Sparen
Pensioenen & Verzekeringen
Privacy - daan.heijbroek@ing.com
Gerelateerde onderwerpen
Gerelateerde berichten
ING BeleggersBarometer: beleggersvertrouwen daalt naar neutrale score van 100
Een derde van de beleggers is van plan om het grootste deel van het vakantiegeld te sparen, om de gestegen kosten door de huidige inflatie op te vangen (8%) of voor andere doeleinden.
ING verhoogt de spaarrente
Per 1 mei 2023 verhoogt ING de variabele spaarrente voor haar klanten.
ING breidt aanbod vermogensbeheer uit met duurzame beleggingsstrategie
Deze strategie beantwoordt aan de wens van steeds meer klanten die een stap verder willen gaan dan de huidige strategieën. De SDG Impact strategie is beschikbaar voor Vermogensbeheerklanten met een...
Digitale Monitor: Nederlanders zijn meer bezig met financiën dan een jaar geleden
Bijna twee derde van de Nederlanders (65%) is bewust bezig met de eigen uitgaven en inkomsten. Dit komt door de forse prijsstijgingen van het afgelopen jaar, zegt de helft van die groep. Ongeveer 4...
Nieuwe campagne ING brengt emotie terug in het merk
ING lanceert vandaag een nieuwe campagne die het merk richting geeft voor de komende jaren. Hiermee wil ING de emotionele connectie met het merk verstevigen.