ING is ook dit jaar weer trotse partner van Pride Amsterdam en geeft hiermee invulling aan haar ‘Laat zien wie je bent’ campagne tijdens dit kleurrijke evenement. Voor klanten is ook dit jaar een nieuw ontworpen ING Betaalpas in regenboogkleuren aan te vragen. ING vaart voor de 14e keer mee met een boot tijdens de Canal Parade. De bank vindt het belangrijk dat iedereen de vrijheid heeft om te kunnen zijn wie ze willen zijn en dat medewerkers de diversiteit van haar klanten weerspiegelen. Daarnaast ondersteunt de bank dit jaar voor het eerst het COC voor Coming Out Day.
Vanaf vandaag kunnen ING-klanten via Mijn ING een speciaal voor Pride ontworpen Betaalpas aanvragen. De ‘Laat zien wie je bent’ campagne valt de komende twee weken online en in het straatbeeld op. Naast uitingen op Schiphol is het logo van ING op alle social media kanalen in de regenboogkleuren te zien. Het campagnebeeld komt terug bij het inloggen op de ING Mobiel Bankieren App en bij het inloggen op Mijn ING. Ook is de campagne zichtbaar op ING-geldautomaten en in alle ING-kantoren in Nederland.
Op zaterdag 3 augustus vaart ING voor de veertiende keer mee met de Canal Parade, het hoogtepunt van Pride, waarop medewerkers van de bank een show geven. De aankleding van de boot en de outfits van de dansers sluiten aan op het Pride thema van 2019: ‘Remember the past, create the future’.
Het COC zet zich onder andere in voor een veilige omgeving voor lhbti-jongeren op middelbare en mbo-scholen. Dat is nodig, uit onderzoek blijkt dat één op de drie lhbti-jongeren zich onveilig voelt op school. Scholieren binnen het COC-netwerk worden gestimuleerd om op 11 oktober, samen met de schoolleiding, de regenboogvlag te hijsen als blijk van acceptatie. ING ondersteunt dit initiatief van harte. De bank vindt het belangrijk dat iedereen de vrijheid heeft om te kunnen zijn wie ze willen zijn en gelooft dat het juist voor jongeren belangrijk is om op te groeien in een veilige omgeving. Een omgeving die stimuleert om eigen keuzes te maken. Volgende week verschijnt op het YouTube-kanaal van ING Nederland een video waarin een middelbare scholier vertelt waarom hij zich inzet voor de lhbti-community op zijn school en waarom het zo belangrijk is dat de regenboogvlag op zijn school gehesen wordt.
- Renske Piet
-
Corporate Zaken, Fraude & Cyber Security
Privacy & Data, Stakeholder Management
Pensioenen, Verzekeren, Consumptief Krediet, Sportsponsoring - renske.piet@ing.com
- tel: +31 611252113
Contactgegevens
-
- Harold Reusken
-
Head of Media Relations ING Nederland
Corporate Zaken/ING Group - harold.reusken@ing.com
- +31 6 5498 4413
-
- Karin van der Pol
-
Consumer Lending
HR
ING Kantoren en Servicepunten
Private Banking & Investment - karin.van.der.pol@ing.com
- +31 6 5495 6163
-
- Robert Gunther
-
ING Research (Economisch Bureau) Zakelijk & Sector Banking
Midcorp & Instellingen
MVO Zakelijk
Real Estate
Wholesale Banking - robert.gunther@ing.com
- +31 6 5025 7879
Gerelateerde onderwerpen
Gerelateerde berichten
ING BeleggersBarometer: Beleggersvertrouwen veert op
Ondanks de oorlog in Oekraïne en de stijgende inflatie, is het beleggersvertrouwen deze maand gestegen. Na een scherpe daling van het vertrouwen in maart, is de index in april weer iets g...
Digitaal geld krijgt steeds grotere rol in de financiële opvoeding van kinderen
Door de enorme populariteit van mobiel - en internetbetalingen krijgt digitaal geld een steeds grotere rol in de financiële opvoeding van kinderen. Dat blijkt uit onderzoek van ING onder ...
ING maakt voortaan alle betaalpassen van gerecycled plastic
ING kondigt vandaag aan om alle betaalpassen en creditcards te produceren van gerecycled plastic. Ieder jaar geeft ING 3,6 miljoen nieuwe betaalpassen en creditcards uit. In totaal zijn e...
ING stelt ruim 20 miljoen euro beschikbaar voor opschalen ZonnepanelenDelen platform
ING Sustainable Investments wordt aandeelhouder van financieringsplatform ZonnepanelenDelen. Een kapitaalinjectie van 2,2 miljoen euro wordt gebruikt voor het verder digitaliseren en opsc...
ING onderzoek: Verduurzaming Nederlandse bedrijfsleven stagneert
De verduurzaming binnen het Nederlandse bedrijfsleven stagneert. Vanwege onzekerheden in de markt worden verduurzamingsinvesteringen door bedrijven uitgesteld of verkleind. Bedrijven vind...