Vanaf vandaag krijgen de betaalpassen en creditcards van ING een nieuw uiterlijk. De passen hebben een duidelijker en simpeler ontwerp gekregen. Daarnaast zijn alle passen van binnen oranje: ‘het oranje hart’. Dit is niet alleen symbolisch, maar vooral handig voor klanten om hun ING Betaalpas of creditcard in één oogopslag te herkennen in hun portemonnee tussen alle andere passen. Ook in België en de andere landen waar ING actief is, worden de betaalpassen en credit cards vervangen.
Wereldwijd vervangen 8 nieuwe ontwerpen de 88 verschillende passen die nu over de hele wereld in omloop zijn. Dit past in de ambitie van ING om wereldwijd één consistent merk te zijn voor alle klanten.
Erik Tigges, Manager Cards ING: “Bij ING willen we bankzaken zo makkelijk mogelijk maken voor onze klanten, ook als het gaat om onze betaalpassen. In het huidige digitale tijdperk, is de betaalpas de enige tastbare connectie die de meeste mensen hebben met hun bank. De nieuwe betaalpassen en creditcards hebben daarom een duidelijk en simpel ontwerp en door het oranje hart kunnen klanten hun pas makkelijk herkennen in hun portemonnee.”
Het gaat in Nederland om vijf nieuwe ontwerpen: de standaard Betaalpas en de Mijn Betaalpas (met eigen foto) voor particuliere & zakelijke klanten, de Creditcard & de Platinumcard voor particuliere klanten en de Businesscard voor zakelijke klanten. Naast ‘het oranje hart’, hebben de nieuwe ontwerpen minder logo’s, is de informatie duidelijker leesbaar en staat er geen handtekeningenstrip meer op de achterkant van de Betaalpas. Daarnaast zijn de passen gedrukt met een innovatieve techniek waardoor de ING leeuw in 3D op de kaart lijkt te zijn gedrukt.
Vandaag worden de eerste Betaalpassen gemaakt bij personalisatiebedrijf Idemia en vanaf morgen kunnen de eerste klanten hun nieuwe Betaalpas in de brievenbus verwachten. De nieuwe Credit- en Platinumcards zijn een paar weken geleden al in productie gegaan. Klanten ontvangen de nieuwe passen niet allemaal tegelijk, maar op het moment dat de pas verlopen is of als de klant een nieuwe pas aanvraagt vanwege verlies of diefstal. Over 4 tot 5 jaar zijn alle 9,7 miljoen uitstaande betaalpassen in Nederland vervangen door de nieuwe passen.
Bij ING willen we bankzaken zo makkelijk mogelijk maken voor onze klanten, ook als het gaat om onze betaalpassen. In het huidige digitale tijdperk, is de betaalpas de enige tastbare connectie die de meeste mensen hebben met hun bank. De nieuwe betaalpassen en creditcards hebben daarom een duidelijk en simpel ontwerp en door het oranje hart kunnen klanten hun pas makkelijk herkennen in hun portemonnee.Erik Tigges - Manager Cards ING
Contactgegevens
-
Download vCard
- Harold Reusken
-
Head of Media Relations ING Nederland
Corporate Zaken
Sponsoring - harold.reusken@ing.com
-
Download vCard
- Alexandra Schippers
-
Fraude & Cybersecurity
KYC
Corporate Sustainability - alexandra.schippers@ing.com
-
Download vCard
- Daan Heijbroek
-
Hypotheken
ING Research (Economisch Bureau) Algemeen
Sparen
Pensioenen & Verzekeringen
Privacy - daan.heijbroek@ing.com
Gerelateerde onderwerpen
Gerelateerde berichten
Kameleon-zonnepanelen op daken Artis zorgen voor voordeel scholieren en stadspashouders
Vandaag op de 750ste verjaardag van Amsterdam krijgt Artis ruim 600 zonnepanelen op haar daken cadeau, waarvan een groot deel zogenoemde Kameleon-panelen. Naast de passende vorm, kleuren deze panel...
ING BeleggersBarometer: beleggersvertrouwen in opmars
De ING BeleggersBarometer stijgt in oktober van 116 naar 126 punten, mede doordat de AEX zich beter ontwikkelde dan beleggers hadden voorzien. En beleggers geven het kabinet een onvoldoende voor he...
ING breidt aanbod Private Markets uit met strategie gericht op energietransitie
ING Nederland versterkt haar Private Markets-aanbod met de toevoeging van de evergreen strategie van Macquarie Asset Management. Deze strategie richt zich op investeringen in infrastructuurproject...
ING Woonbericht: woonstress geeft woningnood een gezicht
Meer dan de helft van de mensen ervaart woonstress of ziet dit ontstaan in de omgeving, zo blijkt uit onderzoek van ING.
ING wijzigt tarieven voor particuliere betaalpakketten per januari 2026
Per 1 januari 2026 past ING Nederland de tarieven aan voor haar particuliere betaalpakketten en een aantal losse producten. Deze aanpassing is in het kader van ING’s voortdurende inspanningen om he...