Vanaf vandaag krijgen de betaalpassen en creditcards van ING een nieuw uiterlijk. De passen hebben een duidelijker en simpeler ontwerp gekregen. Daarnaast zijn alle passen van binnen oranje: ‘het oranje hart’. Dit is niet alleen symbolisch, maar vooral handig voor klanten om hun ING Betaalpas of creditcard in één oogopslag te herkennen in hun portemonnee tussen alle andere passen. Ook in België en de andere landen waar ING actief is, worden de betaalpassen en credit cards vervangen.
Wereldwijd vervangen 8 nieuwe ontwerpen de 88 verschillende passen die nu over de hele wereld in omloop zijn. Dit past in de ambitie van ING om wereldwijd één consistent merk te zijn voor alle klanten.
Erik Tigges, Manager Cards ING: “Bij ING willen we bankzaken zo makkelijk mogelijk maken voor onze klanten, ook als het gaat om onze betaalpassen. In het huidige digitale tijdperk, is de betaalpas de enige tastbare connectie die de meeste mensen hebben met hun bank. De nieuwe betaalpassen en creditcards hebben daarom een duidelijk en simpel ontwerp en door het oranje hart kunnen klanten hun pas makkelijk herkennen in hun portemonnee.”
Het gaat in Nederland om vijf nieuwe ontwerpen: de standaard Betaalpas en de Mijn Betaalpas (met eigen foto) voor particuliere & zakelijke klanten, de Creditcard & de Platinumcard voor particuliere klanten en de Businesscard voor zakelijke klanten. Naast ‘het oranje hart’, hebben de nieuwe ontwerpen minder logo’s, is de informatie duidelijker leesbaar en staat er geen handtekeningenstrip meer op de achterkant van de Betaalpas. Daarnaast zijn de passen gedrukt met een innovatieve techniek waardoor de ING leeuw in 3D op de kaart lijkt te zijn gedrukt.
Vandaag worden de eerste Betaalpassen gemaakt bij personalisatiebedrijf Idemia en vanaf morgen kunnen de eerste klanten hun nieuwe Betaalpas in de brievenbus verwachten. De nieuwe Credit- en Platinumcards zijn een paar weken geleden al in productie gegaan. Klanten ontvangen de nieuwe passen niet allemaal tegelijk, maar op het moment dat de pas verlopen is of als de klant een nieuwe pas aanvraagt vanwege verlies of diefstal. Over 4 tot 5 jaar zijn alle 9,7 miljoen uitstaande betaalpassen in Nederland vervangen door de nieuwe passen.
Bij ING willen we bankzaken zo makkelijk mogelijk maken voor onze klanten, ook als het gaat om onze betaalpassen. In het huidige digitale tijdperk, is de betaalpas de enige tastbare connectie die de meeste mensen hebben met hun bank. De nieuwe betaalpassen en creditcards hebben daarom een duidelijk en simpel ontwerp en door het oranje hart kunnen klanten hun pas makkelijk herkennen in hun portemonnee.Erik Tigges - Manager Cards ING
Contactgegevens
-
- Harold Reusken
-
Head of Media Relations ING Nederland
Corporate Zaken
Sponsoring - harold.reusken@ing.com
-
- Alexandra Schippers
-
Fraude & Cybersecurity
KYC
Corporate Sustainability - alexandra.schippers@ing.com
-
- Daan Heijbroek
-
Hypotheken
ING Research (Economisch Bureau) Algemeen
Sparen
Pensioenen & Verzekeringen
Privacy - daan.heijbroek@ing.com
Gerelateerde onderwerpen
Gerelateerde berichten
Met de ING Spaartaxi wordt sparen iets waar je over praat – en mee begint
Ontdek de ING Spaartaxi: eerlijke gesprekken, inspirerende verhalen en praktische tips om jongeren te helpen hun spaardoelen te bereiken en geldstress te verminderen.
ING BeleggersBarometer: beleggersvertrouwen stijgt licht
De ING BeleggersBarometer stijgt in augustus weer licht. Steeds meer beleggers beoordelen het beursjaar positiever dan enkele maanden geleden. Dit geeft aan dat de onzekerheid van eerder in het jaa...
ING introduceert Spaarslot: digitale bescherming tegen impulsaankoop
Het Spaarslot is een nieuwe functie binnen de ING App waarmee klanten een deel van hun spaargeld tijdelijk op slot kunnen zetten. Klanten behouden de flexibiliteit om geld op te nemen na een zelfge...
ING BeleggersBarometer: Vertrouwen blijft stabiel in juli
Het vertrouwen onder particuliere beleggers blijft in juli stabiel. Wat opvalt is de duidelijke verschuiving in het risicoprofiel: het aandeel beleggers dat zichzelf als offensief typeert, is in éé...
ING-onderzoek: helft van de Nederlandse vrouwen heeft behoefte aan financiële hulp
Hoewel bijna alle vrouwen in Nederland financiële onafhankelijkheid belangrijk vinden, voelt slechts iets meer dan de helft zich zeker over haar financiële kennis. Vooral jongere vrouwen onder de ...