Vanaf vandaag krijgen de betaalpassen en creditcards van ING een nieuw uiterlijk. De passen hebben een duidelijker en simpeler ontwerp gekregen. Daarnaast zijn alle passen van binnen oranje: ‘het oranje hart’. Dit is niet alleen symbolisch, maar vooral handig voor klanten om hun ING Betaalpas of creditcard in één oogopslag te herkennen in hun portemonnee tussen alle andere passen. Ook in België en de andere landen waar ING actief is, worden de betaalpassen en credit cards vervangen.
Wereldwijd vervangen 8 nieuwe ontwerpen de 88 verschillende passen die nu over de hele wereld in omloop zijn. Dit past in de ambitie van ING om wereldwijd één consistent merk te zijn voor alle klanten.
Erik Tigges, Manager Cards ING: “Bij ING willen we bankzaken zo makkelijk mogelijk maken voor onze klanten, ook als het gaat om onze betaalpassen. In het huidige digitale tijdperk, is de betaalpas de enige tastbare connectie die de meeste mensen hebben met hun bank. De nieuwe betaalpassen en creditcards hebben daarom een duidelijk en simpel ontwerp en door het oranje hart kunnen klanten hun pas makkelijk herkennen in hun portemonnee.”
Het gaat in Nederland om vijf nieuwe ontwerpen: de standaard Betaalpas en de Mijn Betaalpas (met eigen foto) voor particuliere & zakelijke klanten, de Creditcard & de Platinumcard voor particuliere klanten en de Businesscard voor zakelijke klanten. Naast ‘het oranje hart’, hebben de nieuwe ontwerpen minder logo’s, is de informatie duidelijker leesbaar en staat er geen handtekeningenstrip meer op de achterkant van de Betaalpas. Daarnaast zijn de passen gedrukt met een innovatieve techniek waardoor de ING leeuw in 3D op de kaart lijkt te zijn gedrukt.
Vandaag worden de eerste Betaalpassen gemaakt bij personalisatiebedrijf Idemia en vanaf morgen kunnen de eerste klanten hun nieuwe Betaalpas in de brievenbus verwachten. De nieuwe Credit- en Platinumcards zijn een paar weken geleden al in productie gegaan. Klanten ontvangen de nieuwe passen niet allemaal tegelijk, maar op het moment dat de pas verlopen is of als de klant een nieuwe pas aanvraagt vanwege verlies of diefstal. Over 4 tot 5 jaar zijn alle 9,7 miljoen uitstaande betaalpassen in Nederland vervangen door de nieuwe passen.
Bij ING willen we bankzaken zo makkelijk mogelijk maken voor onze klanten, ook als het gaat om onze betaalpassen. In het huidige digitale tijdperk, is de betaalpas de enige tastbare connectie die de meeste mensen hebben met hun bank. De nieuwe betaalpassen en creditcards hebben daarom een duidelijk en simpel ontwerp en door het oranje hart kunnen klanten hun pas makkelijk herkennen in hun portemonnee.Erik Tigges - Manager Cards ING
Contactgegevens
-
- Harold Reusken
-
Head of Media Relations ING Nederland
Corporate Zaken
Sponsoring - harold.reusken@ing.com
-
- Alexandra Schippers
-
Fraude & Cybersecurity
KYC
Corporate Sustainability
ING Nederland fonds - alexandra.schippers@ing.com
-
- Daan Heijbroek
-
Hypotheken
ING Research (Economisch Bureau) Algemeen
Sparen
Pensioenen & Verzekeringen
Privacy - daan.heijbroek@ing.com
Gerelateerde onderwerpen
Gerelateerde berichten
Huizenbezitters bepalen liever zelf oplossingen voor maatschappelijke problemen
Hoewel woningbezitters te maken hebben met grote maatschappelijke uitdagingen, zien zij het niet zitten als de overheid zich bemoeit met het oplossen ervan. Van het herstel van funderingsproblemen,...
ING bereikt 6 miljoen Mobiel Bankieren gebruikers
Het aantal gebruikers van ING Mobiel Bankieren groeit nog altijd. Inmiddels heeft ING 6 miljoen klanten die de ING Mobiel Bankieren App gebruiken voor het doen van hun bankzaken. De grootste stijgi...
ING lanceert nieuwe merkcampagne
ING introduceert vandaag een nieuw campagneconcept waarin de bank laat zien hoe klanten de services van ING kunnen gebruiken. En vooral: hoe goed dat voelt voor de klant. De eerste campagne gaat ov...
Terugkeer van Trump roept gemengde gevoelens op bij Nederlandse beleggers
De ING BeleggersBarometer stijgt deze maand 122 punten. Beleggers hebben een positievere kijk op de eigen beleggingsportefeuille en financiële situatie. De terugkeer van Trump roept gemengde gevoel...
Bankhelpdeskfraude met 43% gedaald door Check het Gesprek
ING-klanten verminderen bankfraude met 43% dankzij de Check het Gesprek-functie in de app. Meer dan 10.000 gebruikers per maand.