Vanaf vandaag krijgen de betaalpassen en creditcards van ING een nieuw uiterlijk. De passen hebben een duidelijker en simpeler ontwerp gekregen. Daarnaast zijn alle passen van binnen oranje: ‘het oranje hart’. Dit is niet alleen symbolisch, maar vooral handig voor klanten om hun ING Betaalpas of creditcard in één oogopslag te herkennen in hun portemonnee tussen alle andere passen. Ook in België en de andere landen waar ING actief is, worden de betaalpassen en credit cards vervangen.
Wereldwijd vervangen 8 nieuwe ontwerpen de 88 verschillende passen die nu over de hele wereld in omloop zijn. Dit past in de ambitie van ING om wereldwijd één consistent merk te zijn voor alle klanten.
Erik Tigges, Manager Cards ING: “Bij ING willen we bankzaken zo makkelijk mogelijk maken voor onze klanten, ook als het gaat om onze betaalpassen. In het huidige digitale tijdperk, is de betaalpas de enige tastbare connectie die de meeste mensen hebben met hun bank. De nieuwe betaalpassen en creditcards hebben daarom een duidelijk en simpel ontwerp en door het oranje hart kunnen klanten hun pas makkelijk herkennen in hun portemonnee.”
Het gaat in Nederland om vijf nieuwe ontwerpen: de standaard Betaalpas en de Mijn Betaalpas (met eigen foto) voor particuliere & zakelijke klanten, de Creditcard & de Platinumcard voor particuliere klanten en de Businesscard voor zakelijke klanten. Naast ‘het oranje hart’, hebben de nieuwe ontwerpen minder logo’s, is de informatie duidelijker leesbaar en staat er geen handtekeningenstrip meer op de achterkant van de Betaalpas. Daarnaast zijn de passen gedrukt met een innovatieve techniek waardoor de ING leeuw in 3D op de kaart lijkt te zijn gedrukt.
Vandaag worden de eerste Betaalpassen gemaakt bij personalisatiebedrijf Idemia en vanaf morgen kunnen de eerste klanten hun nieuwe Betaalpas in de brievenbus verwachten. De nieuwe Credit- en Platinumcards zijn een paar weken geleden al in productie gegaan. Klanten ontvangen de nieuwe passen niet allemaal tegelijk, maar op het moment dat de pas verlopen is of als de klant een nieuwe pas aanvraagt vanwege verlies of diefstal. Over 4 tot 5 jaar zijn alle 9,7 miljoen uitstaande betaalpassen in Nederland vervangen door de nieuwe passen.
Bij ING willen we bankzaken zo makkelijk mogelijk maken voor onze klanten, ook als het gaat om onze betaalpassen. In het huidige digitale tijdperk, is de betaalpas de enige tastbare connectie die de meeste mensen hebben met hun bank. De nieuwe betaalpassen en creditcards hebben daarom een duidelijk en simpel ontwerp en door het oranje hart kunnen klanten hun pas makkelijk herkennen in hun portemonnee.Erik Tigges - Manager Cards ING
Contactgegevens
-
- Harold Reusken
-
Head of Media Relations ING Nederland
Corporate Zaken
Sponsoring - harold.reusken@ing.com
-
- Alexandra Schippers
-
Fraude & Cybersecurity
KYC
Corporate Sustainability - alexandra.schippers@ing.com
-
- Daan Heijbroek
-
Hypotheken
ING Research (Economisch Bureau) Algemeen
Sparen
Pensioenen & Verzekeringen
Privacy - daan.heijbroek@ing.com
Gerelateerde onderwerpen
Gerelateerde berichten
ING BeleggersBarometer: beleggersvertrouwen weer positief
De ING BeleggersBarometer stijgt in juni verder naar een score van 107, een verdere toename ten opzichte van de 93 in mei. Beleggers zijn in juni positiever over de waarde van hun eigen beleggingsp...
ING-onderzoek: het gemak van achteraf betalen komt met financiële risico's
Achteraf betalen groeit in Nederland, maar 32% van de gebruikers ervaart betaalproblemen. ING benadrukt het belang van bewustwording en bescherming.
Sparen voor kinderen begint zelfs vóór de geboorte
Uit het ING-onderzoek blijkt dat 85% van de ouders spaart voor hun kind. De meesten openen direct na de geboorte een spaarrekening op naam van het kind. Ouders van heel jonge kinderen (0-7 jaar) sp...
Nederlanders na vijf jaar thuiswerken: andere woonwensen en prioriteiten
Comfort en een thuisgevoel zijn belangrijker geworden. Zo hecht 73% nu meer waarde aan wooncomfort en 61% aan hun woning zelf. Tegelijkertijd voelt voor 24% de woning door het thuiswerken meer als ...
ING lanceert EK-campagne: trotse supporter van Nederlands vrouwenvoetbal
In aanloop naar het EK Vrouwenvoetbal 2025 lanceert ING de campagne “Van dromen naar doelen” – een ode aan meiden en vrouwen die hun dromen najagen, op het veld en daarbuiten.